مروری بر هفته سي و هفتم ليگ دسته‌ اول

کد خبر: 520603

دو هفته مانده به پایان رقابت های دسته اول آزادگان هنوز چهره دو تیم صعود کننده به لیگ برتر و چهار تیم سقوط کننده به لیگ دسته دوم مشخص نشده و از همین رو نتیجه بازی های امروز برای تیم هایی که شانس صعود به لیگ برتر و یا بقاء در دسته اول را دارند اهمیت زیادی دارد.

ورزش سه: دو هفته مانده به پایان رقابت های دسته اول آزادگان هنوز چهره دو تیم صعود کننده به لیگ برتر و چهار تیم سقوط کننده به لیگ دسته دوم مشخص نشده و از همین رو نتیجه بازی های امروز برای تیم هایی که شانس صعود به لیگ برتر و یا بقاء در دسته اول را دارند اهمیت زیادی دارد.

پیکان هفته قبل با پیروزی برابر پاس همدان نخستین تیم صعود کننده به لیگ برتر لقب گرفت.آلومینیوم هرمزگان هم که از اواسط نیم فصل اول قعرنشین لیگ لقب گرفته بود نخستین تیم سقوط کننده به لیگ دسته دوم بود.

امروز هر کدام از شش تیم ماشین سازی ، نفت آبادان ، فجر سپاسی ، خونه به خونه ، مس رفسنجان و مس کرمان که در رده دوم تا هفتم جدول جای گرفته اند برنده از زمین خارج شوند بخت زیادی برای صعود به لیگ برتر را خواهند داشت. همچنین از بین تیم های پارسه ، گیتی پسند ، شهرداری ، فولاد ، پاس و داماش دو تیم شانس ماندن در دسته اول را دارند و طبعاً هر یک از این شش تیم در مصاف با رقبایشان بازنده شوند سقوط شان به دسته دوم تقریباً قطعی می شود.

مس كرمان (7) - پيكان تهران (1) ؛ حیاتی ترین نبرد همکاران سابق

دیدار با مس کرمان برای پیکان که هفته قبل با پیروزی برابر پاس همدان سومین صعودش به لیگ برتر را جشن گرفت کاملاً تشریفاتی است. بر خلاف پیکان نتیجه این مسابقه برای کرمانی ها حیاتی و تعیین کننده است. مس اگر نتواند در این بازی خانگی برنده شود تقریباً شانسی برای صعود نخواهد داشت بازی آخرش جنبه تشریفات خواهد داشت. به همین دلیل کرمانی ها از چند روز قبل تدارک ویژه ایی برای شکست دادن پیکان دیده اند. تیمی که دوست دارد صعودش به لیگ برتر را با قهرمانی عجین کنند و به همین دلیل چشم به یک امتیاز این دیدار دارد.

اتفاق ویژه : رویارویی علیرضا مرزبان با اکبر میثاقیان. مرزبان که پیش از این در تیم پدیده دستیار میثاقیان بود و فرامین او را مو به مو اجرا می کرد حالا در حساس ترین بازی اکبر مقابلش قرار می گیرد تا او را شکست دهد و طبعاً نبرد این دو مربی مهمترین اتفاق ویژه بازی می تواند باشد.

نتيجه ديدرا رفت : پيكان تهران صفر- مس كرمان صفر

ماشين ساري تبريز (2)- مس رفسنجان (6) ؛ ماشین جشن صعود می گیرد؟

هم اکنون ماشین سازی تبریز با 60 امتیاز در رده دوم جای گرفته و دو تیم نفت آبادان و فجر سپاسی با 58 و 57 امتیاز در تعقب این تیم هستند. ماشین سازی ، نفت و فجر اگر این هفته رقیبان خود را شکست دهند به ترتیب 63 ، 61 و 60 امتیازی می شوند. در این صورت ماشین سازی 63 امتیازی حتی اگر در آخرین بازی در سیرجان برابر گل گهر بازنده شود به دلیل رویارویی نفت و فجر لیگ برتری می شود. چون اگر نفت و فجر به تساوی برسند 62 و 61 امتیازی می شوند و پایین تر از ماشین سازی قرار می گرند و اگر یکی از دو تیم برنده شود باز ماشین سازی به عنوان تیم سوم راهی لیگ برتر می شود. با توجه به شرایط موجود طرفداران یاشیل ماشین در صورت برد تیم محبوبشان می توانند به جشن و پایکوبی پرداخته و در خیابان های تبریز کارناوال شادی راه بیاندازند. مس رفسنجان که نیمچه امیدی به صعود دارد همانند مس کرمان فقط با پیروزی امیدهایش تا هفته پایانی زنده می ماند.

نتيجه ديدار رفت : مس رفسنجان 1 - ماشين سازي تبريز 1

داماش گيلان (19)- نفت آبادان (3) ؛ دو گام تا لیگ برتر

اگر لیگ آزادگان 18 تیمی بود الان نفت آبادان لیگ برتری بود و طرفداران خونگرمش همان هفته گذشته که تیم شهرشان شهرداری اردبیل را گلباران کرده بود جشن صعود برپا می کردند. اما هنوز دو هفته تا پایان لیگ باقی مانده و نفت هم برای قطعی کردن حضورش در لیگ برتر باید دو مانع دیگر را از پیش رو بردارد. نخستین مانع تیم داماش است که امروز در رشت میزبان نفت است. شاگردان نادر دست نشان ابتدا باید از سد داماش عبور کند و هفته بعد هم برابر فجر سپاسی برنده شوند. داماش که پیش از این با نام پگاه و قبل تر از آن با نام استقلال رشت در لیگ برتر حضور داشت این روزها وضعیت مناسبی ندارد و یکی از فانوس دارهای لیگ به شمار می رود و اگر برابر نفت بازنده شود به دسته دوم سقوط می کند. به همین دلیل این تیم برای اینکه احتمال بقایش را در دسته اول افزایش دهد به سه امتیاز این بازی نیاز مبرمی دارد. با توجه به همین موضوع نفتی ها بازی سختی برابر داماش خواهند داشت. تیمی که با پنج بار سقوط از لیگ برتر رکورد دار سقوط محسوب می شود.

اتفاق ویژه : رویارویی نادر دست نشان با داماشی که چند سال قبل هدایت آن را با کمک افشین ناظمی ؛ سرمربی امروز رشتی ها برعهده داشت و تا فینال جام حذفی هم رسانده بود.

نتيجه ديدار رفت : نفت آبادان 1 - داماش گيلان صفر

فجر سپاسي شيراز (4) - آلومينيوم اراك (9) ؛ نگرانی مدعیان از بی انگیزگی آلومینیوم

نتیجه دیدار دو تیم فجر و آلومینیوم هر چقدر برای فجر که برای زنده نگاه داشتن شانس صعودش به لیگ برتر مهم و حیاتی است به همان اندازه برای اراکی ها بی اهمیت و به درد نخور است. به همین دلیل و به رغم تاکید داود مهابادی ؛ سرمربی آلومینیوم که چندی قبل در مصاحبه ایی گفته بود شاگردانش در تمامی بازی ها با انگیزه بالا به میدان می روند ، تیم های نفت ، خونه به خونه ، مس رفسنجان و مس کرمان که از بخت صعود به لیگ برتر برخوردار هستند نگران بی انگیزگی آلومینیومی ها در دیدار با فجر سپاسی هستند.

نتيجه ديدار رفت : آلومينيوم اراك 1 - فجر سپاسي شيراز 1

شهرداري اردبيل (16)- خونه به خونه بابل (5) ؛ آخرین امیدهای خونه به خونه و شهرداری

شهرداری اردبیل با آنکه بین تیم های فانوس دار قرار دارد اما با اینحال شانس زیادی برای بقاء در دسته اول دارد. این تیم که پس باخت سنگین به نفت آبادان احد شیخ لاری ؛ سرمربی تبریزی اش را از دست داد امروز بازی سخت و نفسگیری با خونه به خونه دارد که برای قار گرفتن در سکوی سوم و کسب جواز صعود به لیگ برتر چشم به سه امتیاز این دیدار دوخته است. شهرداری چی ها در صورتیکه خونه به خونه را با شکست راهی بابل کنند 41 امتیازی می شوند و با توجه به اینکه گیتی پسند ؛ تیم بالاسری آنها بازی سختی با پاس دارد و احتمال تساوی این بازی زیاد است به رده پانزدهم صعود می کنند و موقتاً از سقوط به دسته دوم نجات می یابند. خونه به خونه که هم اکنون با 56 امتیاز در رده پنجم قرار دارد در صورت شکست برابر شهرداری امیدش برای صعود به لیگ برتر کمرنگ می شود و به همین دلیل این تیم می خواهد با ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوانش به مصاف شهرداری رفته و صاحب هر سه امتیاز بازی شود. اگر این نتیجه در اردبیل ثبت شود و از سویی نفت و فجر سپاسی هم برابر رقبایشان ببازند خونه به خونه مجدداً به رده سوم صعود می کند و شهرداری هم در سراشیبی سقوط قرار می گیرد.

نتيجه ديدار رفت : خونه به خونه بابل 2 - شهرداري اردبيل صفر

نساجي مازندران (8) - آلومينيوم هرمزگان (20) ؛ بازی بی خاصیت

دیدار تیم های نساجی و آلومینیوم هرمزگان یکی از تشریفاتی ترین بازی های ایستگاه سی و هفتم است. دیداری که برد و باخت و نتیجه آن هیچ تاثیری در سرنوشت دو تیم ندارد. نساجی هم اکنون با 50 امتیاز در رده هشتم جای دارد و در صورت برد آلومینیوم 53 امتیازی شده و در همان جایگاه باقی می ماند. آلومینیوم در صورت شکست دادن نساجی 31 امتیازی شده و بازهم در قعر جدول باقی می ماند.

نتيجه ديدار رفت : آلومينيوم هرمزگان صفر - نساجي مازندران صفر

نفت مسجد سليمان (10) - خيبر خرم آباد (11) ؛ جدال تشریفاتی برای تک رقمی شدن

برخلاف اکثر بازی های امروز که تعیین کننده و سرنوشت ساز هستند مصاف تیم های نفت مسجد سلیمان و خیبر خرم آباد جنبه تشریفاتی دارد. نفت با پیروزی خانگی برابر خیبر 50 امتیازی شده و احتمالاً رتبه اش در جدول یک رقمی می شود اما اگر خیبری ها در این بازی برنده شوند 49 امتیازی می شود و به جای نفت شانس تک رقمی شدن پیدا می کند.

نتيجه ديدار رفت : خيبر خرم آباد صفر - نفت مسجد سليمان صفر

گيتي پسند اصفهان (15)- پاس همدان (18) ؛ بکش تا زنده بمانی

دیدار تیم های گیتی پسند و پاس یکی دیگر از چند بازی حساس و حیاتی هفته سی و هفتم به شمار می رود. تقریباً بقای هر دو تیم در دسته اول به خصوص تیم پاس به نتیجه این دیدار گره خورده است. پاس در صورتیکه برابر گیتی پسند بازنده شود سقوطش به دسته دوم حتمی می شود اما اگر قهرمان اسبق آسیا که تا فصل 90-89 یکی از تیم های لیگ برتری محسوب می شد موفق به شکست دادن گیتی پسند شود 39 امتیازی شده و بالاتر از میزبان اصفهانی خود قرار می گیرد و با امیدواری روانه همدان می شود تا در هفته پایانی وضعیتش روشن شود.

اتفاق ویژه : گیتی پسند در صورت پیروزی به دسته دوم سقوط نمی کند.

نتيجه ديدار رفت : پاس همدان صفر- گيتي پسند اصفهان صفر

پارسه تهران (14) - گل گهر سيرجان (13) ؛ سه امتیاز برای بقا

پارسه تهران به رغم اینکه در رده چهاردهم قرار دارد اما با اینحال هنوز خطر سقوط تهدیدش می کند و به همین دلیل این تیم برای اظمینان از حضورش در دسته اول چاره ایی جز شکست دادن گل گهر ندارد. تیمی که همانند پارسه سه امتیاز لازم دارد تا در صورت ثبت نتایج عجیب و غریب در این دو هفته باقیمانده در دسته اول باقی بماند.

نتيجه ديدار رفت : گل گهر سيرجان 2 - پارسه تهران 2

ايران جوان بوشهر (12) - فولاد يزد (17) ؛ حکم ماندگاری فولاد

فولاد یزد با پیروزی بزرگی که هفته قبل برابر فجر سپاسی کسب کرد مجدداً به ماندن در لیگ دسته اول امیدوار شد. فولادی ها امروز برابر میزبان بوشهری خود اگر همانند بازی با فجر بازی کنند بدون شک برنده و صاحب هر سه امتیاز بازی می شوند و شانس صعود تا رده چهاردهم را خواهند داشت و چون در هفته پایانی هم میزبان تیم بی انگیزه نفت مسجد سلیمان خواهند بود به طور قطع در لیگ یک ماندگار می شوند.

نتيجه ديدار رفت : فولاد يزد 2 - ايران جوان بوشهر 2

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها