سایه چهار مدعی روی جام

کد خبر: 544783

در فاصله چند روز تا آغاز شانزدهمین دوره رقابت های لیگ حرفه ای ایران بد ندیدیم نگاهی گذرا به وضعیت تیم های حاضر در این فصل از رقابت ها داشته باشیم.

روزنامه خبرورزشی: شانزده تیم حاضر در لیگ شانزدهم براساس پتانسیل و عملکردی که در نقل و انتقالات داشتند به چهار دسته تقسیم شدند که در گروه اول چهار تیم مدعی قهرمانی قرار گرفتند تا از حالا سایه آنها روی جام سنگینی کند. در سالی که رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه بار دیگر برنامه های لیگ برتر را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد باشگاه های لیگ برتری از حالا خود را آماده یکی از مهیج ترین چالش های فوتبال ایران کردند تا بلکه با رسیدن به موفقیت های غیر منتظره باعث شادی طرفداران شان شوند و در این بین نگاه ها بیشتر روی چهار مدعی پرسرو صدای قهرمانی دوخته شده است. پرسپولیس؛ پروفسور تشنه جام سرخ های پایتخت فصل قبل تنها یک گل برای قهرمانی و بالا بردن جام جلوی 100 هزار هوادار در تهران کم آوردند تا تنها آه و حسرت برای برانکو ایوانکوویچ و شاگردانش باقی بماند. حالا پروفسور با حضور گسترده در نقل و انتقالاتی تابستانی و برنامه های آماده سازی پیش فصل خود را برای رسیدن به جام آماده کرده و امیدوار است به طلسم ناکامی های چندین ساله باشگاه پرطرفدار پایتخت پایان دهد. تیمی که فصل قبل یکی از زیباترین نمایش های ممکن را ارائه می داد حالا با تقویت ساختار تدافعی و ضعف هایش امیدوار است همچنان با دل بستن به سیستم 2-4-4 لوزی انتظارات طرفدارانش را برآورده کند. پیش بینی کارشناسان این است که شاگردان برانکو جزو مدعیان اصلی قهرمانی باشند. نیمکت؛ برانکو ایوانکوویچ از محبوبیت خاصی نزد طرفداران پرسپولیس برخوردار است و آنها این مربی را به عنوان کسی خطاب می کنند که می تواند به طلسم ناکامی های تیم شان در راه قهرمانی و بالا بردن جام پایان دهد. پروفسور که ماموریت نیمه تمامی پیش رو دارد در چالش جدیدش باید با مدعیان قدرتمندی رقابت کند. قفس توری؛ علیرضا بیرانوند اولین خرید پرسرو صدای پرسپولیس در تابستان جذب علیرضا بیرانوند گلر ملی پوش و لرستانی فوتبال ایران بود.بازیکنی که در زمستان گذشته هم فاصله ای با اردوی سرخ ها نداشت اما با یک نیم فصل تاخیر آمد تا بلکه خاطرات تلخ درون دروازه پرسپولیس در فصل گذشته را پایان دهد. ستون دفاعی؛ سیدجلال حسینی در بازگشت دوباره به اردوی پرسپولیس حالا همه از این مدافع باتجربه و ملی پوش انتظار دارند تا به ساختار تدافعی تیمش سرو سامان بدهد. سیدجلال که خاطرات خوشی از مقطع نخست حضورش در این تیم داشت حالا وظیفه سنگینی به دوش می کشد و باید تیم جوانش را رهبری کند تا با مشکلات فصل قبل دست به گریبان نشود. میداندار؛ کمال کامیابی نیا
در اولین فصل حضورش در پرسپولیس نشان داد از چه توانایی هایی برخوردار است و بسیاری حضور کامیابی نیا را دلیل اصلی موفقیت های این تیم قلمداد کردند چون رابط خوبی بین دفاع و حمله بود. حالا این بازیکن که لقب ملی پوش را یدک می کشد به عنوان میداندار باید انتظارات را برآورده و نقش غیر قابل انکار خود را به خوبی ایفا کند.
سورپرایز؛ وحید امیری شاه ماهی نقل و انتقالات تابستانی زودتر از حد تصور در تور پرسپولیسی ها افتاد. وحید امیری بعد از دو فصل درخشان در نفت به عنوان یکی از بهترین خریدهای تیم حالا می تواند سورپرایز سرخپوشان در لیگ شانزدهم نیز لقب بگیرد به خصوص که برانکو نشان داده علاقه خاصی به بازیکنانی با سبک و سیاق امیری دارد. البته این بازیکن لرستانی رقبای جدی هم در راه قرار گرفتن در ترکیب اصلی دارد. موتور گلزنی؛ مهدی طارمی تا همین چند روز قبل همه نگران خط حمله پرسپولیس بودند چون این باشگاه هنوز نتوانسته بود مهاجمی در خور باشگاه جذب کند اما حالا با بازگشت غیرمنتظره مهدی طارمی، همه نگاه ها بار دیگر به آقای گل ملی پوش دوخته شده تا بار گلزنی را به دوش بکشد.
استقلال؛شکستن طلسم سه ساله با علی منصور
سه فصل ناکامی برای استقلال بدجوری کاسه صبر طرفداران پرشمار این تیم را لبریز کرد تا زمینه برای سونامی بزرگ در این تیم فراهم شده و همان طور که طرفداران دوست داشتند علیرضا منصوریان هدایت تیم را در دست گرفته و استقلال را آماده شکستن طلسم سه ساله ناکامی ها کند. مرد محبوب سکوها بعد از دو فصل رویایی با نفت سرانجام به آرزویش یعنی هدایت استقلال رسید و در همان بدو ورود تغییرات گسترده ای در لیست نفراتش ایجاد کرد تا تیمی ببندد باب میل خودش. در این بین باشگاه هم همه گونه همکاری با این مربی جوان داشت و تا حدود زیادی بازیکنان مد نظر او را جذب کرد تا منصوریان لیگ شانزدهم را با خیالی آسوده آغاز کند. باید دید استقلالی که قصد دارد بعد از مدت ها با روش های جدید وارد عرصه لیگ می شود تا با سیستم 2-4-4 بازی کند می تواند انتظارات را برآورده کند یا نه؟ نیمکت؛ علیرضا منصوریان مرد محبوب سکوهای طرفداران بعد از ناکامی های متوالی هدایت استقلال را در دست گرفت با این هدف که بتواند دوباره تیم محبوبش را به جایگاه واقعی اش برساند. علی منصور که خود به عنوان بازیکن و کاپیتان افتخارات زیادی با استقلال کسب کرد حالا امیدوار است با روش های علمی خود در کسوت مربی هم این افتخارات را تکرار کند. قفس توری؛ سید مهدی رحمتی
کاپیتان پرحاشیه فصل گذشته همان طور که پیش بینی می شد در استقلال ماندنی شد تا همچنان مرد شماره یک آبی های پایتخت باقی بماند. مهدی رحمتی که رابطه خوبی با منصوریان دارد در بحبوحه تمام شایعات پیرامون فصل گذشته حالا امید اول کادر فنی برای رهبری تیم و حراست از چارچوب دروازه است.
ستون دفاعی؛ هرایر مگویان مدافع ملی پوش ارمنستانی از دید سرمربی جدید بهترین عنصر دفاعی استقلال قلمداد می شود و از همان روزهای ابتدایی هم باشگاه به دنبال تمدید قراردادش به خواست منصوریان بود تا ثابت شود این مربی از مگویان به عنوان ستون اصلی تدافعی تیمش در لیگ شانزدهم بهره خواهد برد. میداندار؛ امید ابراهیمی هافبک ملی پوش که تا جدایی رسمی و حضور در تیم های قطری فاصله چندانی نداشت به یکباره مسیر فوتبالی خود را تغییر داد و تصمیم به تمدید قراردادش گرفت تا همچنان به عنوان میداندار استقلال معرفی شود. امید ابراهیمی فصل قبل بهترین گلزن تیمش نیز بود و امسال هم قطعا می تواند مهره ای کلیدی برای منصوریان باشد. سورپرایز؛ بختیار رحمانی
اولین خرید استقلال منصوریان در نقل و انتقالات تابستانی حالا وظایف زیادی به دوش دارد چون طرفداران امیدوار هستند تا حضور او بتواند جای خالی مجتبی جباری به عنوان پلی میکر را پر کند. بختیار رحمانی که فصل خوبی را با تراکتور سپری کرد حالا امیدوار است در استقلال صاحب جایگاهی ثابت در تیم ملی در راه جام جهانی شود.
موتور گلزنی؛ کاوه رضایی مهاجمی که در یک حرکت انتحاری مسیرش از پرسپولیس به سمت استقلال تغییر کرد تا مرد اول خط حمله آبی های پایتخت لقب بگیرد به عنوان موتور گلزنی این فصل باید یک تنه این بار را به دوش بکشد. علی منصور خیلی به این شاگرد قدیمی اش در اردوی تیم امیدها دل بسته است. تراکتورسازی تبریز؛ پرستاره در آسمان سهند تیم محبوب و پرطرفدار تبریز بعد از این که قراردادش را با امیر قلعه نویی تمدید کرد با این هدف وارد نقل و انتقالات تابستانی شد که تیمی در حد و اندازه قهرمانی ببندد. از همین رو مدیریت باشگاه بنا به لیست مد نظر سرمربی هر روز یک بازیکن سرشناس به خدمت گرفت تا کار به جایی برسد که آسمان سهند پر از ستاره های تراکتور شود. تراکتور که این فصل نوار حضور دائمی اش در لیگ قهرمانان آسیا پاره شد تا تنها روی دو جام داخلی تمرکز داشته باشد مسلما با این ترکیب یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است به همین خاطر همه طرفدارانش برای شروع فصل لحظه شماری می کنند. تیمی که هم جوان دارد هم با تجربه با تلفیقی از این دو گروه امیدوار است زیر نظر قلعه نویی سالی درخشان را سپری و به اولین قهرمانی اش در تاریخ لیگ برسد. نیمکت؛ امیر قلعه نویی
پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر با پنج عنوان قهرمانی الان مدت هاست که به هیچ موفقیتی نرسیده است اما این مربی کاربلد و با تجربه که به خوبی جو فوتبال ایران و لیگ برتر را می شناسد با تیمی که مهیای حضور در لیگ شانزدهم کرده می تواند امیدوار باشد که ششمین قهرمانی اش را با تراکتورسازی به ثبت برساند.
قفس توری؛ محمدرضا اخباری گلر جوان و سرباز تبریزی ها در آخرین سال حضورش در تبریز مسلما وظایف دشواری بر روی دوش خواهد داشت چون مرد اول چارچوب دروازه خواهد بود. اخباری ملی پوش برای این که شانس رسیدن به پیراهن شماره یک تیم ملی را داشته باشد انگیزه های زیادی برای درخشش در ترکیب تراکتور دارد. ستون دفاعی؛ هادی محمدی تراکتوری ها برای این که بتوانند از این بازیکن در ترکیب خود به عنوان ستون تدافعی سود ببرند از حربه جذب بازیکن سرباز استفاده کردند تا باشگاه ذوب آهن با غافلگیری بزرگی در راه از دست دادن این مدافع روبرو شود. هادی محمدی جوان به عنوان جانشین شجاع خلیل زاده مرد اول ساختار تدافعی قلعه نویی در لیگ شانزدهم خواهد بود. میداندار؛ سروش رفیعی
بدون شک یکی از کلیدی ترین و بهترین مهره های تراکتورسازی این بازیکن سرباز است که نیم فصل از دوران سربازی اش باقی مانده و از حالا چند تیم جنگ پنهان برای به خدمت گرفتن رفیعی را آغاز کرده اند. سروش که فصل قبل هم در بیشتر هفته ها نمایش های در خور توجهی داشت با توانایی های فنی بالا نقش میداندار تراکتور را تا زمانی که باشد ایفا خواهد کرد.
سورپرایز؛ جاسم کرار
بدون شک بازگشت هافبک ملی پوش عراقی به تبریز آن هم به عنوان یکی از محبوب ترین بازیکنان سورپرایزی بود که امیر قلعه نویی و مدیران تراکتور برای طرفداران خود رقم زدند. کرار که خودش مدعی شده انگیزه های زیادی برای این فصل دارد . موتور گلزنی؛ لوسیانو ادینهو
آقای گل دو فصل گذشته فوتبال ایران بعد از یک سال دوری از تبریز دوباره پیراهن تراکتور را برتن کرد به این امید که زمینه موفقیت بیشتر این تیم را فراهم کند. ادینهو که در مس هم با قلعه نویی کار کرده بود بعد از سال ها دوباره این فرصت را پیدا کرد تا مرد اول امیر در خط حمله لقب بگیرد.
سپاهان اصفهان؛ در انتظار توفان زرد
بعد از یک فصل تیره و تار اصفهانی ها با تغییرات گسترده در کادر فنی و بازیکنان امیدوار هستند دوباره توفان زرد را زنده کرده و نام شان را در جمع مدعیان قهرمانی قرار دهند. سپاهان به عنوان پرافتخارترین تیم ادوار لیگ برتر در اولین گام به سراغ مربی قهرمان فصل گذشته رفت و بعد از به خدمت گرفتن ویسی سونامی گسترده ای در ترکیب بازیکنانش ایجاد کرد با این امید که پوست اندازی و پایین آوردن میانگین سنی سپاهان بار دیگر زمینه موفقیت آنها را فراهم کند. طرفداران اصفهانی که علاقه خاصی به این تیم دارند همواره عادت کرده بودند که با ولخرجی های باشگاه شاهد حضور ستاره های سرشناس تر در تیم شان باشند اما این بار برخلاف فصول گذشته رویه نقل و انتقالاتی باشگاه تغییر کرد و شاهد حضور جوانانی در این تیم باشیم که به اذعان سرمربی جدید می توانند دوباره روزهای خوب سپاهان را بازگردانند.
نیمکت؛ بازگشت به خانه عبدا.. ویسی بعد از قهرمانی غیرمنتظره با استقلال خوزستان مورد توجه مدیران سپاهان قرار گرفت تا بلکه با بازگشت به خانه اش زمینه موفقیت های دوباره این تیم پرافتخار را فراهم کند. عبدا.. که روزهای خوبی در دوران بازی کردن با سپاهان داشت قطعا امسال چالش دشواری را در نصف جهان پیش رو خواهد داشت. قفس توری؛ تکیه بر مردی از سرزمین قهوه بیشترین خانه تکانی مختص به چارچوب دروازه سپاهان بود جایی که هر دو گلر سرشناس شمالی این تیم کنار گذاشته شدند تا مردی از سرزمین قهوه صاحب پیراهن شماره یک شود. لی اولیویرا که گفته می شود سابقه خوبی در فوتبال برزیل دارد امید اصلی ویسی برای لیگ شانزدهم خواهد بود.
ستون دفاعی؛ شجاع خلیل زاده
بعد از گذراندن خدمت سربازی در تراکتور دوباره به نصف جهان بازگشت تا با پایبندی به قرارداد باقیمانده اش امید اصلی کادر فنی در ساختار تدافعی باشد. شجاع که به شدت مورد توجه سایر باشگاه ها از جمله پرسپولیس هم بود حالا در کنار موسی کولیبالی خط دفاع اصفهانی ها را تشکیل خواهد داد تا همچنان روند رو به رشدی را طی کند. میداندار؛ رسول نویدکیا
این درست که محرم نویدکیا با سرو صدای فراوان دوباره به تمرینات سپاهان بازگشت اما با سن و سالی که از کاپیتان اول و محبوب اصفهانی ها گذشته بعید به نظر می رسد او در ترکیب اصلی ویسی نقش چندانی داشته باشد درست برخلاف برادر کوچک ترش رسول که به نظر می رسد امسال میداندار اصلی زردپوشان نصف جهان باشد.
سورپرایز؛ موسی کولیبالی مدافع اهل مالی که سه سال گذشته را در استقلال خوزستان زیر نظر عبدا.. ویسی بازی کرده بود به عنوان سورپرایز این مربی برای طرفداران به عنوان یکی از اولین خریدهای سپاهان از اهواز به نصف جهان کوچ کرد به این امید که بتواند در تیم پرافتخار اصفهان هم روند رو به رشدش را ادامه دهد.
موتور گلزنی؛ مهرداد محمدی
در روزهایی که همه منتظر پیوستن پدیده راه آهن به پرسپولیس بودند مهرداد محمدی به یکباره سر از نصف جهان در آورد تا با پوشیدن پیراهن سپاهان به عنوان مهمترین خرید تابستانی این تیم معرفی شود. مهاجمی که نشان داده از توانایی های زیادی برخورداراست مسلما حالا امید اول گلزنی تیمش در لیگ شانزدهم نیز هست.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها