فغانی: سقف آرزوهایم قضاوت در فینال جام جهانی است

کد خبر: 560252

تیم داوری ایران متشکل از علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری با قضاوت دیدار فینال المپیک ریو 2016 به عنوان نخستین داور آسیایی شناخته شد که افتخار قضاوت فینال این رقابت‌ها را داشته است.

روزنامه ایران: تیم داوری ایران متشکل از علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری با قضاوت دیدار فینال المپیک ریو 2016 به عنوان نخستین داور آسیایی شناخته شد که افتخار قضاوت فینال این رقابت‌ها را داشته است.
افتخاری که بدون شک درخشان‌ترین نتیجه‌ای بود که ورزش ایران در المپیک کسب کرد. جالب اینکه این سه عضو کاروان ۶۳ نفره ایران هم محسوب نشدند و از سوی فیفا انتخاب شدند. علیرضا فغانی بامداد دیروز به همراه دستیارانش به ایران برگشتند و مورد استقبال مهدی تاج، علیرضا اسدی، محمد رضا ساکت، حسن کامرانی‌فر، سعید فتاحی، غلامرضا بهروان و برخی از هواداران قرار گرفتند. فغانی پس از حضور در فرودگاه امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران تأکید کرد: «خیلی خوشحالم که در فینال المپیک به عنوان یک ایرانی حضور داشتم. داوری ما در فینال المپیک درست مثل عملکردمان در فوتبال ایران بود.
سعی کردیم بدون استرس و بی‌توجه به هیچ حاشیه‌ای مسابقات را قضاوت کنیم.» وی با بیان اینکه سقف آرزوهایم قضاوت در فینال جام جهانی است، گفت: «برای رسیدن به این آرزو باید حداکثر تلاشم را انجام بدهم. ما از روز اول که آمدیم همین هدف را داشتیم و اوایل وقتی این هدف را می‌گفتیم به ما می‌خندیدند. برای رسیدن به این هدف باید با تیم داوری خود به هماهنگی بیشتری برسیم.»
فغانی در پاسخ به این سؤال که قبل از سفر به «ریو» انتقادها و دلخوری هایی نسبت به برخی بی‌توجهی‌ها داشتید، گفت: «من قبلاً هم گفته‌ام زمانی که تاج رئیس کمیته داوران بود ما طلایی‌ترین دوران را داشتیم، حق الزحمه داوران دوبرابر شد و ارزش بیشتری برای ما قائل شدند. همان طور که در رقابت‌های مهم بین‌المللی شاهد هستید، اشتباه های داوری در هر مسابقه‌ای پیش می‌آید اما این‌طور نیست که در یک مسابقه فوتبال فقط اشتباه های داوری دیده ‌شود. در مسابقات المپیک همه داوران را به یک چشم نگاه کردند و تیم داوری ایرانی برای قضاوت در فینال المپیک انتخاب شد. چون برای آنها بیشتر کیفیت مهم بود.»
تاج: فغانی و دستیارانش در المپیک قضاوت تاریخی داشتند
مهدی تاج نیز با بیان اینکه فغانی و تیمش امروز برند طلایی داوری کشورمان هستند، اظهار داشت: «فغانی و همکارانش قابلیت‌های خوبی را از خود نشان دادند. درحقیقت کار فوق‌العاده‌ای از سوی فدراسیون فوتبال و مسئولان ورزش برای این تیم داوری صورت نگرفت و توانایی‌های فردی هر کدام از این سه نفر موجب این افتخار آفرینی شد که باید به آنها تبریک گفت.» رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با قدردانی از عملکرد تیم داوری المپیک کشورمان تصریح کرد: «درباره مبلغ پاداش اهدایی به داوران، هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم اما بدون شک فدراسیون فوتبال طی مراسمی ویژه از عملکرد این تیم داوری قدردانی خواهدکرد. درخشش تیم داوری ایران، حکم طلا داشت و آنچه رخ داد کم از مدال زرین برای ورزش کشورمان نداشت. امیدواریم پاداشی مطابق آنچه شایستگی داوران ایرانی است به آنها تعلق بگیرد.»
تمجید AFC از عملکرد داوران ایرانی در فینال المپیک

کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از قضاوت فینال المپیک 2016 ریو از سوی داوران ایرانی به تمجید از آنها پرداخت. شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال پیام تبریک به فدراسیون فوتبال، گفت: «این دستاورد اخیر داوری در قاره آسیا و انتخاب فغانی به عنوان داور فینال رقابت‌های المپیک نشان دهنده پیشرفت داوری آسیا است. اطمینان دارم که در آینده نزدیک شاهد قضاوت فینال جام جهانی از سوی داور آسیایی خواهیم بود. این دستاورد نمونه برای تمام داورانی است که تلاش می‌کنند تا به سطح بالایی برسند. به عنوان نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا به تمام داوران آسیایی که در رقابت‌های المپیک فعالیت کردند، تبریک می‌گویم و به نوبه خودم قضاوت عالی نمایندگان آسیا در المپیک را افتخاری بزرگ می‌دانم.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها