تیم برانکو چگونه تاریخ‌ساز می‌شود؟

کد خبر: 641411

پرسپولیس با ادامه این روند چند هفته مانده به پایان مسابقات به‌عنوان قهرمانی لیگ برتر خواهد رسید مگر این‌که یک شگفتی بسیار عجیب و بزرگ اتفاق بیفتد.

ورزش سه: شرایط خوب این تیم و اعداد و ارقام جدول اما به خوبی نشان می‌دهد که سرخپوشان با جابه‌جایی رکورد‌های مختلف می‌خواهند به طلسم ١٠ ساله قهرمان نشدن در لیگ پایان بدهند.
سپاهان و استقلال رکورددار بیشترین امتیاز
در ۱۵ دوره گذشته هم کمتر اتفاق افتاده که در این مقطع تیم صدرنشین از تیم دوم هشت امتیاز پیش بیفتد. به همین ترتیب پرسپولیس اگر همین روند را طی کند، از نظر کسب امتیاز در آخر فصل هم به یک رکورد جدید می‌رسد. آنها همین حالا هم تعداد برد‌هایشان از بردهای استقلال خوزستان در فصل گذشته که به‌عنوان قهرمانی رسید هم بیشتر است. در ۱۵ دوره گذشته لیگ برتر در ٦ دوره لیگ با ۱۶ تیم برگزار شده است که در بین قهرمانان این ٦ دوره بهترین عملکرد متعلق به فولاد خوزستان در لیگ چهارم است که با ۶۴ امتیاز قهرمان شد. در ٣ دوره لیگ با ۱۴ تیم برگزار شد که پاس با ۵۳ امتیاز از ۲۶ بازی بهترین عملکرد را داشته است. در ٦ دوره لیگ ١٨ تیمی، ٣ بار تیم‌های سپاهان (دوره نهم و یازدهم) و استقلال (دوره دوازدهم ) با ۶۷ امتیاز قهرمان شده و بهترین عملکرد را داشته‌اند.
*پرسپولیس ١٢ امتیاز تا تاریخ‌سازی
پرسپولیس اگر در ۷ بازی باقیمانده از ۲۱ امتیاز ممکن ۱۲ امتیاز کسب کند، بیشترین امتیاز را در بین قهرمانان لیگ‌های ۱۶ تیمی کسب خواهد کرده و به با کیفیت‌ترین قهرمان تاریخ لیگ برتر تبدیل می‌شود. شاگردان برانکو اگر در ٧ بازی پیش رو ١٥ امتیاز کسب کنند، به امتیاز ٦٨ خواهند رسید و به رکوردی بزرگ دست پیدا می‌‌کنند. چون در تاریخ لیگ برتر هیچ تیمی تا به امروز با ۶۸ امتیاز قهرمان نشده است حتی در لیگ‌های ۱۸ تیمی.
*داستان تفاضل گل
از نظر آمار گل‌های خورده تیم قهرمان هم استقلال امیر قلعه‌نوعی در یک فصل تنها ١٨ گل دریافت کرد. در لیگ ١٦ تیمی هم استقلال خوزستان‌سال گذشته در طول مسابقات تنها ١٤ گل خورده و با تفاضل گل ١٩ قهرمان شد. پرسپولیس اما تا به اینجای لیگ شانزدهم تنها ٩ گل دریافت کرده است با تفاضل گل ٢٥ می‌تواند یک رکورد تاریخی دیگر به ثبت برساند. سپاهان در لیگ چهاردهم هم با زدن ٤٦ گل بهترین خط حمله تیم قهرمان را امسال به نام خود ثبت کرده است. پرسپولیس تا به اینجای لیگ ٣٤ گل مثل تراکتورسازی به ثمر رسانده اما استقلال با ٣٥ گل بهترین خط حمله را در اختیار دارد. پرسپولیس که به‌عنوان قهرمانی نزدیک است برای زدن رکورد سپاهان در هفت بازی پیش رو باید ١٣ گل به ثمر برساند تا از این لحاظ هم رکوردی دیگر به نام خود ثبت کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها