چراپرسپولیس اینطور سنگین شکست خورد؟

کد خبر: 645240

شاگردان برانکو بعد از یک برد و یک تساوی در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا شکست سنگینی متحمل شدند.

روزنامه آرمان؛ جلال چراغپور*: شاگردان برانکو بعد از یک برد و یک تساوی در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا شکست سنگینی متحمل شدند.
استراتژی مجموعه ای از نحوه بازی برابر تیم‌هایی است که از بازیکنان مختلف استفاده می‌کنند. پرسپولیس در بازی مقابل الریان نتوانست شرایط برتری حریف را تشخیص بدهد به همین علت مدافعان این تیم بیش از اندازه بی‌تفاوت در صحنه های خطرناک بودند. همچنین بازیکنان پرسپولیس تلاش زیادی برای خلق موقعیت گلزنی نمی کردند.
پرسپولیسی ها از معدود موقعیت های گلزنی که به‌دست آوردند هم به علت غرور کاذب نتوانستند استفاده کنند. به این ترتیب هر چه از زمان بازی پیش می رفت تاکنیک تیم الریان قطر بیشتر نمایان می شد. این موضوع تا جایی پیش رفت که ممکن بود پرسپولیس گل‌های بیشتری دریافت کند اما بیرانوند در دو صحنه ناجی دروازه تیمش شد.
ضعف خط دفاعی پرسپولیس در مقابل توپ‌های باسرعت زیاد الریان قطر هم در این بازی نمایان بود. به هر حال سه گلی که پرسپولیس دریافت کرد به علت اشتباهات مدافعان این تیم از جمله سید جلال حسینی بود. برانکو در این دیدار به جای انصاری از ربیع خواه در خط دفاع استفاده کرد. به هر حال اگر انصاری در ترکیب اصلی قرار داشت در آن صورت می توانست خط دفاعی پرسپولیس را در برابر حملات مهاجمان الریان قطر مستحکم تر کند اما وی دقایق پایانی به بازی رفت و نتوانست کار خاصی انجام بدهد.
اعتقاد دارم تعویض های سردرگم و بی هدفی برانکو انجام داد چرا که تعویض سروش رفیعی با انصاری در حالی که تیم پرسپولیس ۳ بر یک بازی را عقب بود جای توجیه فنی نداشت. البته در تعویض فرشاد احمدزاده تدبیر خاصی از برانکو برای جبران نتیجه ندیدیم. به هر حال شکست پرسپولیس برابر الریان قطر نشان داد که پرسپولیس در گروه سختی قرار دارد. همچنین با توجه به اینکه ۸ بازیکن پرسپولیس در تیم ملی حضور دارند این موضوع می تواند به نفع تیم ملی باشد، چرا که بازیکنان پرسپولیس متوجه شدند که به چه نحوی باید برابر ملی پوشان قطری بازی کنند.
*کارشناس فوتبال
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها