رشت آماده جشن؛ سیرجان و انزلی امیدوار

کد خبر: 662739

لیگ دسته اول امسال مملو از شگفتی بود، آنقدر که ناامیدها و تیم‌هایی که برای اولین بار لیگ دسته یک را تجربه می‌کردند مدعیان اصلی صعود به لیگ برترند.

ورزش سه: پارس جنوبی و سپیدرود که به عنوان تازه واردهای لیگ یک شناخته می‌شدند و تازه جواز حضور در این لیگ را کسب کرده بودند توانستند فراتر از آنچه تصور می‌شد نشان دهند . پارس امروز در جم جشن قهرمانی می گیرد و سپیدرود شانس اول این است که دومین تیم صعود کننده باشد ، اگر از پس نساجی بربیاید .
این در شرایطی است که مقابل تیم قدیمی فجر که می‌توانست یکی از مدعیان صعود به لیگ‌برتر باشد در جمع سقوط‌کننده‌ها قرار گرفته ؛اتفاقی که شاید همان سیلی محکم به فوتبال شیراز باشد که نیاز به خودیابی و بازگشت دارد.
اما هفته آخر لیگ یک ؛ امروز همه چیز تحت تاثیر نبرد سه مدعی در سه شهر است :
پارس جنوبی جم - بادران ؛ مدعی امسال و مدعی سال بعد
پارس در هفته گذشته با پیروزی در اهواز قهرمانی‌اش قطعی شده و این بازی برای آنها حکم یک دیدار تشریفاتی را دارد اما در مقابل بادران با حضور محمد ربیعی سرمربی جوان برای سال آینده مشق فوتبال می کند . آنها در صورت پیروزی در این بازی 56 امتیازی می‌شوند اما باز در همان رتبه پنجم ماندگار خواهند شد. البته پارس که هفته پیش لیگ برتر شده دوست ندارد جشن قهرمانی را خراب کند ، بنابراین بازی امروز تماشایی خواهد بود .
خونه به خونه مازندران - خیبر خرم‌آباد؛ یک گام تا سقوط
خونه به خونه فصل را عالی آغاز کرد اما با افت بی موقع و تغییرات دوباره در حد یک مدعی نشان داد . آنها در دو بازی حساس مقابل سیرجان و ملوان سرنوشت تیم دوم صعودکننده به لیگ‌برتر را تغییر دادند و کار را برای صعودکننده‌ها به روز پایانی لیگ سپردند. آنها با پیروزی در این دیدار باتوجه به شکست بادران با این تیم هم امتیازمی شوند و بعد می ماند بازی معوقه با نساجی که احتمالا برگزار نخواهد شد . خونه به خونه در انتظار پایان این بازی و سیاستگذاری برای سال آینده است ؛ سالی که باید انتظار بابلی ها برای صعود به اتمام برسد . در آن سو خیبر برای بقا در لیگ باید از حریف امتیاز بگیرد یا ببرد ...
آلومینیوم اراک - فجرسپاسی شیراز؛ آخرین فرصت شاغلام
بازی سرنوشت‌سازی دیگر در انتهای جدول که در صورت شکست فجری‌ها سقوط را تقدیم این تیم شیرازی می‌کند ولی اگر این تیم بتواند تنها یک امتیاز کسب کند و خیبر در مقابل خونه به خونه شکست بخورد آن وقت این خرم‌آبادی‌ها هستند که سقوط‌کننده‌ دیگر به لیگ دسته دوم هستند. آلومینیوم که هفته خوبی را باتوجه به شکواییه گل‌گهری‌ها پشت سر نگذاشته است حالا به دیدار تیمی که بازی حیاتی‌ای را مقابلشان برگزار خواهند کرد و با تمام قوا به اراک سفر کرده‌اند می‌روند. شاید آنها برای نگه داشتن سهمیه استان همجوار تلاش کنند و شاغلام را به دسته پایین تر بفرستند .
فولادیزد- گل‌گهر سیرجان؛ فرصت صعود به لیگ‌برتر
گل‌گهر سیرجان دراین فصل از رقابت‌ها اتفاقا یکی از بهترین تیم‌ها از نظر فنی نیز محسوب می‌شد و با 47 گلی که در این بازی‌ها به ثمر رساند با اختلاف زیاد در صدر بهترین تیم خط حمله لیگ یک قرار گرفت. گل‌گهر در 5 هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ یک صدرنشینی را تجربه کرد اما این تیم در هفته‌های پایانی به نوعی کم آورد و در چهار هفته‌ی آخر از 12 امتیاز ممکن فقط 4 امتیاز کسب کرد تا به شدت خود را از جمع دوتیم صعود کننده به لیگ برتر دور کند. این تیم البته در بازی آخر خود موفق شد سپیدرود را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد تا امیدهایش را برای صعود در هفته‌ی آخر زنده نگه دارد و حالا اگر آن‌ها در بازی آخر خود در یزد برنده باشند و سپیدرود هم نتواند از پس نساجی برآید بازهم شگفتی کامل می‌شود و گل‌گهر جواز صعود به لیگ برتر را کسب می‌کند.
سپیدرود رشت- نساجی مازندران؛ رشت آماده جشن صعود
تیم فوتبال سپیدرود رشت که نوسان کمی در این فصل داشته است و در اکثر مقاطع زمانی صدرنشینی را نیز تجربه کرده است با شکستی که در هفته ما قبل پایانی مسابقات مقابل تیم گل گهر سیرجان متحمل شد صعودش کمی به تاخیر افتاد و با اما و اگر همراه شد . آنها با توجه به آمار خوب این تیم در بازی های خانگی و حمایت پر شور هوادارانش بسیار امیدوار ند امروز جشن صعود بگیرند. اما تیم نساجی مازندران که فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است به مانند فصول گذشته دچار مسائل حاشیه ای شد و همین امر موجب بازماندن این تیم پر طرفدار شمالی از کورس صعود به لیگ برتر شد. مازنی ها در هفته گذشته موفق شدند با حساب چهار بر یک تیم بحران زده راه آهن تهران را شکست دهند. تیم نساجی مازندران با به ثمر رساندن ۴۲ گل در دیدارهای خود تا بدین جای کار پس از تیم گل گهر سیرجان که ۴۷ گل به ثمر رسانده است دومین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارد.
نفت مسجدسلیمان- ملوان بندرانزلی؛ آخرین فرصت برای بازگشت به لیگ‌برتر
تیم نفت مسجد سلیمان که تا هفته گذشته خطر سقوط به دسته پایین تر را احساس می کرد با تساوی ارزشمندی که مقابل تیم مس کرمان آن هم در زمین حریف بدست آورد موفق شد حکم بقای خود در لیگ دسته اول را امضاء کند، تیم ملوان بندر انزلی نیز در خانه با نتیجه مساوی یک بر یک مقابل تیم خونه به خونه بابل متوقف شد، تساوی تلخی که کار شاگردان مایلی کهن را برای صعود دشوار کرد. نفتی ها در مجموع بازی هایی که در این فصل انجام داده اند ۳۲ گل به ثمر رسانده اند در حالی که تیم چهارم جدول یعنی ملوان در مقایسه با این تیم تنها یک گل بیشتر به ثمر رسانده است! اگر چه در بحث دفاع آمار تیم شمالی نسبتا بهتر بوده است. شاگردان محمد مایلی کهن در تیم ملوان که فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته اند و در قامت یک تیم مدعی صعود به لیگ برتر ظاهر شده اند در هفته پایانی مسابقات امیدوارند با کسب سه امتیاز بازی با تیم نفت مسجد سلیمان دیگر تیم های مدعی یعنی سپیدرود رشت و گل گهر سیرجان نیز دچار لغزش شوند تا مجددا و پس از یک فصل دوری از لیگ برتر به این رقابت‌ها باز گردند.
مس رفسنجان - استقلال اهواز؛ لغو بازی و پذیرش سقوط اهوازی‌ها
این دیدار با کناره‌کشی استقلال اهواز و عدم حضورشان در رفسنجان به علت مشکلات مالی و منظور قبول سقوط اهوازی‌ها به لیگ دسته دوم 3 ـ صفر به نفع مس رفسنجان به پایان رسید. مس رفسنجان لیگ با سه امتیاز این دیدار 43 امتیازی می‌شود و کارش را در این فصل با رتبه یازدهم به پایان خواهد برد.
راه‌آهن تهران- ایرانجوان بوشهر؛ پدیده فصل را با گلزنی پایان می‌دهد؟
دو تیم راه‌آهن و ایرانجوان که به تعقیب یکدیگر می‌پردازند و رتبه‌هایی نزدیک به یکدیگر دارند و رتبه سیزدهم و چهاردهم جدول را از آن خود کرده‌اند با خیالی آسوده مقابل یکدیگر حاضر خواهند شد. نکته حائز اهمیت این بازی حضور بازیکن جوان و پدیده لیگ یک مهدی قائدی در این رقابت است که تصمیم دارد 6 هفته ناکامی خود را با گلزنی در این بازی به پایان برساند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها