صالح: ایران قدرتش را به مونته‌نگرو دیکته کرد

کد خبر: 680464

مربی سابق تیم ملی فوتبال معتقد است که این تیم در چند سال گذشته به وحدت تاکتیکی رسیده و می‌تواند ازبکستان را در تهران شکست دهد.

خبرگزاری ایسنا: مجید صالح درباره دیدار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در هفته هشتم مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا و احتمال صعود ایران به جام جهانی در صورت پیروزی، گفت: شانس تیم ما برای صعود بسیار بالاست و باید اتفاق عجیبی رخ دهد که به جام جهانی صعود نکنیم. شرایط به گونه‌ای است که تیم ملی می‌تواند در این بازی پیروز شود. تیم ما به وحدت تاکتیکی دست یافته که این حاصل سال‌ها کار کردن است.
مربی سابق تیم ملی فوتبال ادامه داد: تیم ملی از نظر تاکتیکی بسیار خوب است و کادر فنی توانسته تیم را به خوبی آماده کند. این بازی برای ازبکستان هم اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که آنها هنوز شانس صعود به عنوان تیم دوم را دارند و از دست دادن امتیاز در تهران شانس آنها را برای صعود کم خواهد کرد. نباید یک نکته را فراموش کنیم، آنها چهار سال پیش ما را غافلگیر کردند و این بار هم باید مراقب ازبکستان باشیم و در عین توجه به پیروزی از دفاع غافل نشویم.
وی درباره کیفیت فنی تیم ملی ازبکستان، گفت: ازبکستان چند سال است که سرمایه‌گذاری بسیار خوبی را در فوتبال انجام داده و نسبت به سال‌های گذشته قوی‌تر و بهتر شده است اما نتایج تقابل ایران و ازبکستان در اکثر مواقع به سود ایران رقم خورده است. ما سه امتیاز را کسب می‌کنیم و به جام جهانی می‌رویم.
صالح در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال می‌دهد ازبکستان بتواند مانند چهار سال قبل ایران را در تهران غافلگیر کند، افزود: چنین نتایجی جزو اتفاقات فوتبال است اما تیم ملی نشان داده که از حداقل موقعیت‌ها استفاده می‌کند و نسبت به چهار سال قبل بسیار بهتر شده است. ما با برنامه‌تر بازی می‌کنیم و همین رمز موفقیت ماست.
دستیار سابق کارلوس کی‌روش درباره عملکرد خوب بازیکنانی مانند رامین رضائیان و مهدی ترابی در دیدار با مونته‌نگرو با وجود چند ماه نیمکت‌نشینی و مصدومیت، گفت: مهدی ترابی به دلیل مصدومیت از فرم ایده‌آل خود فاصله گرفته بود و در تمرینات به شرایط ایده‌آل رسید. رامین رضائیان هم بازیکن بسیار خوبی است و در لیگ درگیر حاشیه‌ها شد و کمتر بازی کرد. هیچ کس نمی‌تواند منکر کیفیت فنی بالای بازیکنان تیم ملی شود.
وی در پایان درباره اینکه رمز پیروزی تیم ملی مقابل مونته‌نگرو با وجود بازیکنان با کیفیتی که در این تیم وجود داشت چه بود، گفت: کی‌روش مربی بسیار بزرگی است که نیاز به توصیف من ندارد. تیم ملی در شرایط تاکتیکی بسیار خوبی قرار دارد و از نظر سنی بسیار جوان است. این تیم ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه است که مدت‌ها است کنار هم بازی می‌کنند، البته بازیکنان ما هم کیفیت بسیار خوبی دارند و توانستند قدرت خود را بر مونته‌نگرو دیکته کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها