صربستان تیمی کامل با قدرت سرویس عالی

کد خبر: 681967

امشب ایران در دومین بازی خود از هفته دوم لیگ جهانی والیبال رو در روی صربستان، قهرمان دور گذشته خواهد رفت.

ورزش سه: در میان ١٢ تیم حاضر در لیگ جهانی امسال بی تردید ، صربستان کمترین تغییرات را داشته و تیم " گربیچ " تیم کامل و کم نوسانی در مقایسه با سایر مدعیان است . به همین دلیل هم باخت این تیم در هفته اول مقابل بلژیک باعث سر و صدای بسیاری شده و اعتراض کارشناسان والیبال این کشور را در پی داشته است .
با این أوصاف پس از قهرمانی سال گذشته این تیم در لیگ جهانی و با حفظ شاکله اصلی و با توجه به جوانگرایی صورت گرفته در نزد اکثر مدعیان والیبال امروز جهان ، خیلی ها بخت قهرمانی این تیم را بیشتر از سایر تیم ها مَی دانند .
تیمی پر مهره با جایگزینانی همطراز
خوشبختی گربیچ این بود ، هنگامی که تیم را از ایگورکولاکوویچ تحویل گرفت ، تیم پوست اندازی خود را انجام داده بود و دیگر خبری از پتکوویچ و استانکوویچ و دوستان نبود . در حقیقت به مرور زمان نوسانات تیم به حداقل رسیده بود .
پایه های کنونی تیم ملی صربستان روی تیم نوجوانان سال ٢٠٠٩ قهرمان جهان و تیم امید نایب قهرمان زیر ٢٣ سال ٢٠١٣ برزیل بنا شده و از نظر سنی تیم به جز یکی دو بازیکن شرایط سنی ایده آلی دارد . یکی دیگر از نقاط قوت صرب ها داشتن بازیکنانی همطراز با بازیکنان اصلی در روی نیمکت است .
باصطلاح والیبالی ها تیم ملی صربستان همه چیز دارد و از نظر والیبال کامل به نظر مَی رسد . یک پاسور هماهنگ با بازیکنان بنام وجوویچ ، پشت خط زنانی چون لوبوریک و آتاناسوویچ ، سرعتی زنان بلند قامت مثل لیسناک و پوراسکانین ، دو قدرتی زن فوق العاده و سوپر استار همانند یورش کواکوویچ و ایوویچ برترین بازیکن سال پیش لیگ جهانی و دو لیبروی مطرح در اروپا از صربستان یک تیم قدرتمند در والیبال اروپا و جهان ترسیم کرده است .
بی جهت نیست که گربیچ اسطوره دهه ٩٠ والیبال جهان مَی گوید : " مَی خواهیم بر خلاف المپیک قبلی این بار نخستین تیمی باشیم که زودتر از تیم های دیگر به المپیک ٢٠٢٠ راه یابیم
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها