یادداشت گلایه‌آمیز خسروی درباره داوران

کد خبر: 682931

کارشناس داوری فوتبال ایران علی خسروی از فدراسیون و برخی رسانه ها گلایه هایی را مطرح کرد.

ورزش‌سه: در حالی که چند روز از مرگ عبدالرضا موزون داور قدیمی فوتبال ایران می‌گذرد و رسانه ها کمترین توجه را به موضوع مرگ این داور داشتند، علی خسروی داور بازنشسته در یادداشتی به گلایه از رسانه ها و فدراسیون فوتبال پرداخت.
در یادداشت خسروی آمده است:
«محمد صالحی، منوچهر نظری ، محسن زمانی و بالاخره عبدالرضا موزون نام هایی نه چندان آشنا برای جامعه فوتبال و کشور حال ما هستند. آنانی که بدون هیچ چشم داشت و منتی و فقط و فقط به خاطر عشق به فوتبال در آن زمان در همین استادیوم یکصد هزار نفری سوت می زدند و با کمترین اشتباه و آسیب رسانی معنوی به جامعه و مادی به ورزشگاه ها قضاوت های سخت را داوری کردند. در آن زمان نه اینترنتی بود و نه قدرت رسانه به اندازه حالا و نه برنامه نودی وجود داشت.
سخن اولم با فدراسیون فوتبال است که از این اسطوره ها (که باید در بهترین منصب ها استفاده و از تجربیاتشان بیشترین استفاده می کرد) به نامه ای برای بهشت زهرا اکتفا کرد.
سخن دوم با رسانه ها است که نه نامی در حد شان و منزلت افرادی مانند داوود حیدری و نصیری و موزون بردند و فقط و فقط با لطف بسیار اندک کمیته المپیک، نامه ای برای بهشت زهرا مرقوم شد تا در قطعه نام آوران به خاک سپرده شوند.
بدترین روز آنان زمان خاکسپاری آنان بود نه از لحاظ مادی بلکه به لحاظ معنوی چون آنان زمانی میان یکصد هزار نفر تماشاچی سوت میزدند و الان بی هیچ تماشاچی و فقط با تعداد اندکی از بستگان به خاک سپرده شدند. آیا همه جا باید حرف از پول و مقام باشد تا دوربین های تلویزیونی و خبرنگاران به آن سمت روانه شوند؟
شما رسانه ها و خبرنگاران محترم ورزشی شاید برای شما دیدن پله و ژارماخ آرزو باشد، آن هم در آن زمان ولی عبدالرضا موزون در سال ١٣٤٦ برای بازی تیم ملی ایران و سانتوز برزیل و دیدار ترکیه و لهستان داوری کرد و شما حتی به خود اجازه ندادید کوچکترین نوشته ای در یادآوری وی مرقوم نمایید.
و سخن آخرم با شما آقای فردوسی پور است که پربیننده ترین برنامه تلویزیونی را دارید و تیغ نقدتان از سر همه گذشته و در ده کوره های فقیرترین مناطق کشور به دنبال پدیده می گردید. شما که در برنامه نود در دهه های اخیر با نقدتان افرادی را از کار برکنار و یا بر سر کار آورده اید. شما که دسترسی به آرشیو رسانه ملی برایتان از آب خوردن سهل تر است؛ آیا تا به حال به خود اجازه داده اید راجع به پدیده های داوری دهه ٥٠-٦٠ برنامه ای داشته باشید؟ آیا اسم عبدالرضا موزون یا محسن زمانی و محمد صالحی در برنامه تان برده شده است؟
به جرات می توان گفت آن مرحوم تمامی برنامه های شما را با تمامی وجود تا پاسی از نیمه شب نگاه میکرد.
شاید این تلنگری باشد برای شما رسانه های ورزشی و فدراسیون فوتبال.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها