سامان قدوس: خدا کند با برزیل همگروه شویم/ تیفوسی‌های سوئد نژادپرست خطابم کردند/ بعد از تلفن کی روش مصمم شدم برای ایران بازی کنم

کد خبر: 750227

از کودکی عاشق علی دایی بودم. به همه گلزنان علاقه داشتم و سبک بازی ام طوری بود که می خواستم گل بزنم. این شد که در تیم هایی که بازی می کردم بیشتر جلو بازی می کردم و در نهایت در همین پست هم جا افتادم و الان هم از وضعیتم راضی هستم.

سامان قدوس: خدا کند با برزیل همگروه شویم/ تیفوسی‌های سوئد نژادپرست خطابم کردند/ بعد از تلفن کی روش مصمم شدم برای ایران بازی کنم

سرویس ورزشی فردا: حالا دیگر همه "سامان قدوس" را می شناسند. پسر جنوبی تیم ملی که از شمالی ترین کشورهای اروپا به این تیم راه یافت نه از جنوبی ترین استانئ های کشورش. او که در سوئد به عنوان بهترین بازیکن لیگ انتخاب شد در تیم ملی و در دو، سه بازی اخیر آن به خوبی درخشید و گل هم زد تا نشان دهد بی دلیل کی روش به این بازیکن اعتماد نکرده و می خواهد از قدوس در جام جهانی استفاده کند. سامان درباره خودش، تیم ملی و آرزوهایی که برای فوتبالش دنبال می کند حرف زد. صحبتهای او را در ادامه بخوانید تا بیش از پیش با این ستاره تازه کشف شده تیم ملی بیش از پیش آشنا شوید.

واکنش سوئدی‌ها به درخشش قدوس در ایران اینجا بخوانید

فردا: بچه خوزستانی؟ - بله. پدر و مادرم دزفولی هستند که بعد از تولد من به سوئد مهاجرت کردند و من هم در سوئد بزرگ شدم.

فردا: خوب فارسی حرف می زنی؟ - نه زیاد ولی همین مقدار هم به دلیل روابط خانواده ام با دیگر اعضای فامیل در ایران بوده است. البته در سوئد هم با تعدادی دیگر از خانواده های ایرانی همسایه بودیم و در کل من هر روز غیر از ساعاتی که بیرون از خانه در مدرسه و یا محیط فوتبال بودم به این زبان با مادر و پدرم حرف می زدیم.

فردا: چه شد که فوتبال را برای آینده ات انتخاب کردی؟ - خب همه بچه های جنوب ایران فوتبالی هستند و این رشته به نوعی در رگ و خون جنوبی هاست. برای همین در مدرسه که بودم اینقدر خوب فوتبال بازی می کردم که معلم های ورزش مان به خانواده ام توصیه کردند مرا به مدارس فوتبال بفرستند و این شد که توانستم راهی لیگ های دسته نوجوانان و بعد جوانان بشوم. با تیم مالمو شروع کردم و کارم را استارت زدم تا در نهایت به تیم های بالاتر آمدم و به رده بزرگسالان رسیدم.

فردا: چرا هافبک هجومی بازی کردی؟ - از کودکی عاشق علی دایی بودم. به همه گلزنان علاقه داشتم و سبک بازی ام طوری بود که می خواستم گل بزنم. این شد که در تیم هایی که بازی می کردم بیشتر جلو بازی می کردم و در نهایت در همین پست هم جا افتادم و الان هم از وضعیتم راضی هستم.

فردا: کی روش چطور تو را دید و پیدایت کرد؟ - مدیربرنامه هایم از طریق یک واسطه مرا به او معرفی کرد. برایم افتخار بزرگی بود که کی روش فیلم بازی هایم را ببیند. او هم مرا دعوت کرد و در اردوی تیم ملی با او از نزدیک آشنا شدم. فرصت خیلی مهمی برایم بود. تیم ملی ایران به جام جهانی راه یافته بود و می خواستم بختم را بیازمایم. این موقعیتی بود که نصیب هر کسی نمی شود.

سامان قدوس: خدا کند با برزیل همگروه شویم/ تیفوسی های سوئد مرا نژادپرست خطاب کردند/ بعد از تلفن کی روش مصمم شدم برای ایران بازی کنم

اینجا ببینید: واکنش قدوس درباره دعوتش به تیم ملی سوئد +عکس

فردا: از تو در همین فاصله دعوت شد تا به اردوی تیم ملی سوئد هم بروی؟ - بله! سرمربی تیم ملی سوئد از من دعوت کرد تا به این تیم بپیوندم و من در موقعیت سختی قرار گرفته بودم. هر دو تیم موقعیت های خوبی داشتند. انتخاب واقعا سخت و دشوار بود. از یکسو دوستانی که با آنها در سوئد بزرگ شده بودم و طرفداران فوتبال سوئدی از من می خواستند که به این تیم بروم. از طرفی هم فامیل و کلی ایرانی هموطن در اینستاگرام و فضای مجازی از من می خواستند به تیم ملی ایران بپیوندم.

فردا: حال و اوضاع سختی بود؟ - وحشتناک و بسیار سخت بود. نمی ‌دانستم چه فکری کنم. هرگز در ایران نبوده ‌ام، اما عاشق کشورم هستم. ما تمام سنت‌ های پارسی را در سوئد رعایت می ‌کنیم و همواره غذاهای ایرانی می ‌خوریم.

فردا: سرمربی تیم ملی سوئد با تو تماس گرفت؟ - وقتی تماس گرفت خیلی خوشحال بودم. می ‌خواستم تلاش کنم و همه از من می ‌پرسیدند چه کاری می ‌خواهم انجام دهم. البته به تیم خارجی هم نرفتم و فرصت بیشتری برای فکر کردن داشتم. واقعاً فشار بسیار زیادی روی من بود.

فردا: کی ‌روش هم به تو تلفن کرده بود؟ - بله! او با من تماس گرفت و همانند دیگر مربیان صحبت کرد. به زبان انگلیسی با هم حرف زدیم و برای من توضیح داد که چه نگاهی به بازی ‌هایم داشته است. برنامه‌ هایش را برایم مطرح کرد. در این حالت شما نمی ‌توانید به کسی نه بگویید، وقتی که شما را باور دارد.

فردا: او روی چه چیزی پافشاری کرد؟ - روشن بود که چه سیستمی از بازی توسط تیم ملی ایران استفاده می‌ شود و چه پستی برای من می‌ تواند مناسب باشد. البته گفت که آسان نیست، زیرا در پست من اشکان دژاگه حضور دارد. ولی در نهایت تصمیم گرفتم که تیم کشورم را انتخاب کنم.

فردا: ظاهرا به این خاطر تو را تحت فشار گذاشته بودند؟ - تیم ملی و فدراسیون فوتبال سوئد نه. فقط برخی از سوئدی ها در فضای مجازی این بحث ها را مطرح کردند و من هم به آنها توجهی نمی کنم.

فردا: الان از انتخابت راضی هستی؟ - واقعاً تجربه خوبی بود. همه اعضای تیم ملی مرا همانند عضو یک خانواده مورد حمایت قرار دادند.

سامان قدوس: تیفوسی‌های سوئد نژادپرست خطابم کردند

اینجا بخوانید: قدوس: هیچوقت احساس نکردم سوئدی هستم

فردا: به تو نژاد پرست هم گفتند؟ - بله! در فضای مجازی بود. پیام‌ هایی از سوی کاربران تیفوسی سوئدی با مضمون نژادپرستی بود. آنها به من خیانتکار و کلاهبردار می ‌گفتند. ولی من می خواستم به خانه ‌ام (ایران) برگردم.

فردا: صفحه اینستاگرامت هم دنبال کنندگان بیشتری پیدا کرده است؟ - این به دلیل حضورم در تیم ملی بود. خیلی بالا رفته و هر بار پست می گذارم هزاران کامنت می گیرم.

فردا: در تیم ملی با کدام بازیکن بیشتر دوست و صمیمی شدی؟ - با اشکان دژاگه. همه جوره یکدیگر را درک می کنیم. او هم مثل من از کودکی در اروپا بزرگ شده و می داند من این روزها که تازه به اردوی تیم ملی ایران پیوسته ام چه حس و حالی دارم.

فردا: از فوتبالیست های ایرانی کدامیک را خیلی دوست داری؟ - علی دایی و علی کریمی را مارادوناهای آسیا می دانم و ای کاش تی شرت هایی از آنها در ایران بود که جوان ها آن را می پوشیدند.

فردا: دوست داری تیم ملی با کدام تیم ها همگروه شود؟ - دوست دارم در روسیه با بهترین تیم های دنیا همگروه شویم و با آنها بازی کنیم.

فردا: این صعودمان را سخت نمی کند؟ - قطعا سخت می شود ولی برای خودمان خوب است.

فردا: آرزو داری مقابل کدام تیم ها بازی کنی؟ - فرقی ندارد. تیم های بزرگ دنیا. دوست دارم یکی از تیم های بزرگ دنیا در گروه تیم ایران باشد.

فردا: مثلا کدام تیم؟ برزیل، آلمان، اسپانیا...؟ - برزیل باشد خوب است. از کودکی آرزوی من این بود که تیم ملی برزیل را از نزدیک ببینم و حالا تصور اینکه بخواهیم رودرروی شان بازی کنیم اتفاق بسیار بزرگی برای من است

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها