رونالدو به رکورد «پله» رسید

کد خبر: 760292

مهاجم پرتغالی رئال مادرید با زدن گل پیروزی‌بخش تیمش در فینال جام جهانی باشگاه‌ها به رکورد اسطوره فوتبال برزیل رسید.

خبرگزاری تسنیم: گلی که کریستیانو رونالدو در دقیقه 53 بازی شب گذشته رئال مادرید مقابل گرمیوی برزیل در فینال جام جهانی باشگاه‌ها به ثمر رساند و منجر به قهرمانی تیمش هم شد، او را در کنار پله به عنوان رکوردداران گلزنی در این رقابت‌ها قرار داد.

پله در دو دوره حضورش در نسخه قبلی جام جهانی باشگاه‌ها که با عنوان «جام بین قاره‌ای» شناخته می‌شد، در سال‌های 1962 و 1963، هفت گل زد و رکورددار گلزنی در آن رقابت‌ها محسوب می‌شد تا این فصل هیچ بازیکنی نتوانسته‌ بود به اندازه پله در جام بین قاره‌ای و پس از آن در جام جهانی باشگاه‌ها گلزنی کند اما گل ضربه ایستگاهی رونالدو او را 7 گله کرد و به این ترتیب او در کنار اسطوره برزیلی‌ها قرار داد.

رونالدو با دو گلی که در جام جهانی باشگاه‌های سال 2017 به ثمر رساند، خودش را از لیونل مسی، لوئیس سوارس و سزار دلگادو به عنوان بهترین گلزنان جام جهانی باشگاه‌ها جدا کرد و حالا به عنوان رکورددار گلزنی در نسخه جدید جام بین قاره‌ای شناخته می‌شود.

آمار گل‌هایی که رونالدو در جام جهانی باشگاه به ثمر رسانده به شرح زیر است:

18 دسامبر 2008: گامبا اوزاکا 3 - منچستریونایتد 5 (رونالدو: یک گل) 15 دسامبر 2016: کلاب آمه‌ریکا صفر - رئال مادرید 2 (رونالدو: یک گل) 18 دسامبر 2016: کاشیما آنتلرز 2 - رئال مادرید 4 (رونالدو: 3 گل) 13 دسامبر 2017: الجزیره یک - رئال مادرید 2 (رونالدو: یک گل) 16 دسامبر 2017: گرمیو صفر - رئال مادرید یک (رونالدو: یک گل)

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها