از ماشین ضدگلوله تا خانه شیشه‌ای «کرار جاسم»

کد خبر: 779610

کرار نه یک ماشین، نه دو تا بلکه ۶ ماشین دارد که ۵ تا از آن‌ها را در منزل شخصی‌اش در عراق نگهداری می‌کند. در عراق بیشتر از بی. ام؛ و ۷۶۹ برای رفت‌و‌آمد استفاده می‌کند. دو ماشین ضدگلوله هم دارد که آن‌ها را در کشورش اجاره می‌دهد.

از ماشین ضدگلوله تا خانه شیشه‌ای «کرار جاسم»
خبرگزاری آریا: جاسم کرار را می‌توان به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان خارجی نام برد که در این سال‌ها به ایران آمده است؛ کلیدی‌ترین بازیکنی که البته حاشیه‌هایش در تیمی مثل استقلال کم نبود و حالا هم که در صنعت نفت آبادان؛ از همین رو با بقیه بازیکنان خارجی تفاوت دارد. از همین رو امروز از سیر تا پیاز این بازیکن را درآورده‌ایم که در ادامه می‌توانید بخوانید.
بیوگرافی متولد ۱۵ مارس سال ۱۹۸۷ است. در نجف به دنیا آمده و بزرگ شده این شهر عراق است. او سابقه بازی در تیم‌های نجف، الوکره قطر، تراکتور‌سازی تبریز، شاهین بوشهر، عجمان امارات و استقلال تهران را دارد.
تک‌پسر خانواده تک‌پسر خانواده است و سه خواهر دارد. پدرش در کار ساخت‌و‌ساز است و یکی از مشوقان اصلی او در فوتبالیست شدن بوده است.
آقای ماشین‌دار کرار نه یک ماشین، نه دو تا بلکه ۶ ماشین دارد که ۵ تا از آن‌ها را در منزل شخصی‌اش در عراق نگهداری می‌کند. در عراق بیشتر از بی. ام؛ و ۷۶۹ برای رفت‌و‌آمد استفاده می‌کند. دو ماشین ضدگلوله هم دارد که آن‌ها را در کشورش اجاره می‌دهد.
فارسی را پاس می‌دارد زندگی چندساله در ایران باعث شده به زبان فارسی تسلط پیدا کند. حالا دیگر برای کرار فارسی حرف زدن سخت نیست و به‌خوبی می‌تواند با هم‌تیمی‌هایش صحبت کند؛ مخصوصا این‌که از مسائل مالی دیگر خیلی خوب سر در می‌آورد.
زرشک‌پلو با مرغ غذا‌های ایرانی را دوست دارد، اما بیشتر از همه به زرشک‌پلو با مرغ علاقه‌مند است و اغلب در سفارش‌هایش آن را انتخاب می‌کند. البته به اعتقاد کرار غذا‌های ایرانی تفاوت زیادی با غذا‌های عراقی ندارند و شبیه هم هستند با چند تفاوت جزئی.
مزرعه جاسم کرار یک مزرعه بزرگ در عراق دارد که در آن هندوانه و خیار می‌کارد. او علاقه زیادی به کشاورزی دارد و گاهی خودش هم در کنار کارگرانش در مزرعه کار می‌کند.
خانه شیشه‌ای کرار یک خانه کاملا شیشه‌ای هم در مزرعه‌اش ساخته است؛ خانه‌ای زیبا و مجلل که مخصوصا در شب‌ها زیبایی افزون‌تری دارد. اصولا میهمانانش را به این خانه شیشه‌ای دعوت می‌کند.
شکار با تور یکی از تفریحات مورد علاقه‌اش شکار است؛ البته بیشتر به شکار با تور می‌پردازد. فقط یک بار که برای شکار از تفنگ استفاده کرده بود عکسش در فضای مجازی پخش شد. او گرگی را با تفنگ زد که مرغ‌های مزرعه‌اش را شکار می‌کرد.
پیاده تا حرم امام حسین (ع) هر سال اربعین باید پیاده تا حرم امام حسین (ع) برود. کرار می‌گوید در اربعین حسینی به یاد مصیبتی که بر حضرت زینب (س) گذشت پیاده از نجف تا کربلا می‌رود. کرار به هر شکل ممکن همه‌ساله خود را به نجف می‌رساند تا نذر خود را به جا بیاورد.
پاتوق؛ خانه پاتوقش بیشتر خانه است. ترجیح می‌دهد در خانه کنار همسر و فرزندانش باشد تا این‌که بیرون برود؛ اگر هم قرار باشد برای تفریح به جایی برود ترجیح می‌دهد همراه خانواده‌اش باشد.
تلخ‌زبان کرار زود عصبانی می‌شود و این نقطه‌ضعف اوست. با این حال خودش اعتقاد دارد به‌رغم این ویژگی در دلش چیزی نیست و اتفاقا خوش‌قلب هم است. کرار بعد از هر عصبانیت و ناراحتی زود پشیمان می‌شود. دوستانش می‌گویند شاید زود عصبانی شود، اما در دلش چیزی نیست و اتفاقا آدم ساده‌ای است.
تکیه‌کلام؛ اَخی تکیه‌کلام او اَخی است. همه را به نام برادر صدا می‌زند و در هر چند جمله‌ای که به کار می‌برد از اَخی استفاده می‌کند. وقتی بخواهد مخاطبی را صدا بزند می‌گوید: اَخی. او در تمرین فارسی حرف می‌زند، اما بیرون از فوتبال به زبان عربی صحبت می‌کند.
رفیق جابر انصاری در استقلال با بیشتر بچه‌های تیم روابط خوبی داشت، اما بیشتر از همه با جابر انصاری رفاقت می‌کرد و در اردو‌ها بیشتر با او دیده می‌شد. سجاد شهباز‌زاده هم یکی دیگر از رفقای استقلالی اوست.
۱۳ به عشق مولا کرار در هر تیمی که باشد باید شماره ۱۳ را بر تن کند. او به دلیل علاقه و ارادتی که به امام علی (ع) دارد، شماره ۱۳ را که تاریخ فرخنده زادروز امام علی (ع) در ماه رجب است انتخاب می‌کند و به همین مناسبت به این عدد علاقه زیادی دارد.
فرزندان کرار او سه فرزند دارد؛ دو دختر به نام‌های ملاک و آیات و یک پسر به نام حیدر. او نام پسرش را هم به عشق امام علی (ع) انتخاب کرده و البته که نام خودش «کرار» هم از القاب امام اول است. دخترش ملاک ۹ سال و پسرش حیدر ۱۱ سال دارد که در مدرسه‌های خارجی تهران درس می‌خوانند. دختر کوچکش آیات هم چهارساله است.
به من دروغ نگویید از دروغ گفتن خیلی بدش می‌آید و به همین دلیل با هر کسی که دوست یا وارد معامله می‌شود درخواست می‌کند به او دروغ نگویند. از دروغ متنفر است و خودش هم می‌گوید: «هیچ‌وقت دوست ندارم دروغ بگویم.» کرار از وعده‌های الکی هم بدش می‌آید.
مارک‌باز همیشه لباس‌های مارک‌دار می‌خرد. لباس‌های ورزشی‌اش نایک هستند و لباس‌های غیر‌ورزشی‌اش مارک گوچی. بیشتر پوشاکش را از عراق می‌خرد؛ چراکه اعتقاد دارد جنس در عراق ارزان‌تر از تهران است.
غرور ندارد یکی از خصوصیات مهم اخلاقی کرار ساده بودن اوست. اطرافیان کرار می‌گویند شاید او بازیکن حاشیه‌ای نشان دهد، اما مغرور نیست و اتفاقا خیلی ساده و بی‌شیله‌پیله است.
سفر به مشهد علاقه زیادی به سفر به مشهد دارد و به همین دلیل هر وقت از عراق برایش میهمان بیاید با هزینه خودش آن‌ها را به زیارت حرم امام رضا (ع) می‌برد. در تعطیلات ایران هم به مشهد سفر می‌کند؛ چراکه ارادت خاصی به امام رضا (ع) دارد.
خانواده‌دوست از دیگر خصوصیات بارز کرار می‌توان به خانواده‌دوست بودن او اشاره کرد. این بازیکن خیلی اهل خانواده است و به همین دلیل همیشه ترجیح می‌دهد اوقات فراغتش را در کنار خانواده بگذراند. این خصلت او طی هفته اخیر به ضررش تمام شد، تا جایی که به‌یکباره اردو را ترک کرد تا سری به خانواده‌اش بزند که همین ترک بدون اجازه اردو کار را برای او سخت کرده و حاشیه جدیدی را برای کرار به وجود آورده است.
تیم نجف از تیم‌های مورد علاقه او در عراق می‌توان به تیم نجف اشاره کرد. کرار از بچگی علاقه زیادی به تیم شهرش یعنی نجف داشت و یکی از آرزو‌های بزرگش بازی در این تیم بود که در نهایت به آرزویش رسید و با درخشش در آن توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد.
اتفاق خوب برای کرار یک اتفاق خوب برای کرار روزی بود که وزیر آموزش و پرورش کشورش از او خواست در تیمش بازی کند. وزیر آموزش و پرورش عراق به کرار می‌گوید: «من زیاد اهل فوتبال نیستم، اما بازی تو را دوست دارم.» در نهایت کرار هم پیشنهاد او را می‌پذیرد و نکته قابل توجه این‌که همان زمان قرار‌داد، وزیر به‌یک‌باره ۸۰ در‌صد از قرار‌داد کرار را به‌طور نقدی پرداخت می‌کند تا او بدون هیچ مشکلی بازیکن تیمش شود.
رئالی از میان تیم‌های اروپایی بیشتر طرفدار رئال مادرید است. البته کرار سعی می‌کند علاقه‌اش به تیم رئال را زیاد نشان ندهد تا کمتر اهل کُری باشد.
رک‌گو خیلی رک حرف‌هایش را می‌زند. البته همین رک‌گویی گاهی برای او درد‌سر‌ساز هم شده تا جایی که مصاحبه‌های بی‌پرده‌اش او را با جریمه نقدی مواجه کرده است. بچه ساکت خانواده گرچه به ظاهرش نمی‌خورد، کرار بچه ساکت خانواده‌اش بوده است. او در بچگی کمتر شیطنت می‌کرد و اصولا بچه آرام و ساکتی بوده است. خودش می‌گوید پسرم حیدر هم به خودم رفته است؛ البته اگر حیدر فوتبالش هم به پدرش برود خیلی خوب است.
زندگی در خارج از عراق به واسطه فوتبالیست بودنش سال‌های زیادی را خارج از عراق زندگی کرده است. او سه سال در قطر، دو سال در امارات و ۶ سال هم در ایران زندگی کرده است تا به اندازه یک دهه دور از کشورش باشد؛ هر چند خودش از هر تعطیلی برای سفر به عراق و دیدار با خانواده‌اش استفاده می‌کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها