در صورت لغو بازی، ایرانی‌ها باید غرامت بدهند

کد خبر: 822807

فدراسیون فوتبال یونان مدعی شد که در صورت برگزار نشدن دیدار دوستانه تیم‌های ملی یونان و ایران در تاریخ ۱۲ خرداد و در آتن، فدراسیون فوتبال ایران باید پاسخگو باشد.

در صورت لغو بازی، ایرانی‌ها باید غرامت بدهند

خبرورزشی: تاکنون از سوی منابع فدراسیون فوتبال کشورمان اعلام شده بود که طبق توافق طرفین تیم ملی فوتبال یونان باید برای دیدار با ایران در استانبول حاضر شود و حالا که یونانی‌ها نمی‌خواهند به استانبول بروند، مسئولیت لغو این بازی برعهده آنهاست، اما فدراسیون فوتبال یونان روز گذشته فاش کرد که پس از لغو بازی در استانبول با فدراسیون ایران برای برگزاری بازی در آتن به توافق رسیده بود و در صورت عدم حضور تیم ملی در آتن، ایرانی‌ها مسئول لغو بازی هستند.

در گزارش «Sport ۲۴» یونان که اسناد مورد توافق با فدراسیون فوتبال ایران را منتشر کرده است، آمده است که بازی دوستانه تیم‌های ایران و یونان که قرار بوده ۱۲ خرداد در آتن برگزار شود به خاطر بدقولی ایرانی‌ها لغو شده است. بنابر این گزارش در اوایل ماه مارس پس از دستگیری دو نظامی یونان در مرز ترکیه، رئیس فدراسیون فوتبال یونان به همتای ایرانی خود خبر داد که تیم ملی این کشور نمی‌تواند در خاک ترکیه بازی کند و این یک موضوع اخلاقی و ملی است. پس از مشورت و توافق قرار می‌شود فدراسیون فوتبال یونان مبلغی برای این دیدار دریافت نکند و این بازی در آتن برگزار شود به شرطی که هزینه برگزاری بازی مانند استادیوم و امنیت با میزبان باشد و ایران هم هزینه سفر و اقامت خود در یونان را خودش پرداخت کند، اما پس از آن طرف ایرانی نه تنها خواهان حق پخش تلویزیونی این بازی شد بلکه خواستند که از تبلیغات مربوط به شرط‌بندی و مشروبات الکی که از اسپانسر‌های فدراسیون یونان هستند، کنار زمین جلوگیری شود که به این ترتیب از درآمدزایی یونان که مورد تأیید فیفا هم هست جلوگیری می‌شد. به این ترتیب و در صورتی که به هر دلیلی دیدار دوستانه ۱۲ خرداد یونان و ایران برگزار نشود فدراسیون فوتبال ایران باید پاسخگو بوده و به مراجع ذیصلاح بین‌المللی جواب پس دهد. فدراسیون فوتبال یونان در پایان دو سند که براساس آن فدراسیون فوتبال ایران به برگزاری بازی در آتن متعهده شده را هم منتشر کرده است و مدعی شده در صورت لغو این بازی، مسئولیت با فدراسیون فوتبال ایران بوده و آن‌ها باید غرامت پرداخت کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها