شکست تیم ملی والیبال ایران برابر ایتالیا

کد خبر: 823930

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدارش در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ با نتیجه سه بر صفر برابر ایتالیا شکست خورد تا با پنج امتیاز در رده یازدهم بایستد.

شکست تیم ملی والیبال ایران برابر ایتالیا

خبرگزاری ایسنا: درادامه دیدار‌های هفته دوم لیگ ملت‌های والیال ۲۰۱۸ و از گروه G. و از ساعت ۱:۴۰ بامداد یکشنبه تیم ملی والیبال ایران به مصاف تیم ملی والیبال ایتالیا رفت که در پایان با وجود ارائه عملکردی قابل قبول با نتیجه سه بر صفر شکست خورد تا با دو پیروزی و سه شکست و کسب پنج امتیاز در رده یازدهم جدول رده بندی بایستد.

در سوی مقابل ایتالیا با کسب پهارمین بردش شکست روز گذشته برابر کانادا را به فراموشی سپرد و با کسب یازده امتیاز به رده پنجم صعود کرد.

ست‌های دیدار والیبال ایران با ایتالیا با امتیاز‌های ۲۳-۲۵، ۱۸-۲۵ و ۲۰-۲۵ به سود شاگردان بلنجینی پایان یافت.

در این دیدار برای تیم ملی والیبال ایران سعید معروف، میلاد عبادی پور، محمو موسوی، امیر عفور، علی شفیعی و مجتبی میرزاجانپور وارد زمین شد و در سوی مقابل زایتسف، جیانلی، خوانتورینا، کستر، آنزانی و راندازو راهی دیدار با ایران شد.

ار همان ابتدای ست نخست بازی زیبا و همراه با رالی‌های دیدنی دنبال شد، اما ایتالیایی‌ها با استفاده از سرویس‌های قدرتمند خط حمله ایران را دچار مشکل کردند تا دو تیم در امتیاز ۸ بر ۵ به سود ایتالیا وارد نخستین زمان استراحت فنی شدند. شاگردان بلنجینی با سرویس‌های ریسکی و با دقتشان کاملا دریافت عقب زمین ایران را به مشکل انداختند و پس از این وقفه هم اختلاف را به پنج امتیاز افزایش دادند. پس از آن که بازیکنان ایران به خودشان آمدند و دریافت‌های بهتری انجام دادند توانستند سه امتیاز متوالی کسب کنند و بازی ۱۰ بر ۸ شد. اما امتیاز گیری ایتالیایی‌ها از سرویس ادامه داشت و حساب کار ۱۳ بر ۸ شد تا قائمی جایگزین میرزاجانپور شود. قبل از امتیاز ۲۰ و با رفتن معروف به خط سرویس و عملکرد خوب مدافعان روی تور ایران اختلاف به دو امتیاز کاهش یافت. در لحظات پایانی و در امتیاز ۲۴ بر ۲۱ کولاکویچ درخواست زمان استراحت کرد و پس از این وقفه و با کسب دو امتیاز بازی ۲۴ بر ۲۳ شد تا بلنجینی مجبور به درخواست زمان استراحت شود، ولی با سرویسی که موسوی به تور زد ست نخست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایتالیا پایان یافت.

بازیکنان ایران ست دوم را بسیار بد آغاز کردند و در شروع ست سرویس‌های قدرتمند سرمه‌ای پوشان ایتالیا کار را برای دریافت کنندگان ایران مشکل کرد و در همان ابتدا ایتالیا ۵ بر ۱ جلو افتاد تا کولاکویچ نخستین زمان استراحت را درخواست کند. پس از آن بازیکنان ایران با شناسایی مهاجمان حریف سه امتیاز متوالی کسب کردند تا حساب کار ۷ بر ۶ شود تا اختلاف به حداقل کاهش باید، اما ایتالیایی‌ها که خطر را در یک قدمی می‌دیدند چهار امتیاز پشت سر هم کسب کردند و بازی ۱۱ بر ۶ شد تا سرمربی تیم ملی والیبال ایران دومین زمان استراحت را نیز درخواست کند. این اختلاف فاحش تا اواسط ست دوم ادامه داشت و در امتیاز ۱۶ بر ۱۰ دو تیم وارد دومین زمان استراحت فنی شدند. با احتلاف ایجاد شده در حالی که کولاکویچ ست را از دست رفته می‌دید رو به جوانان آورد و به تدریج سال افزون، کاظمی و حضرت پور را جایگزین معروف، غفور و مرندی کرد، اما این تعویض‌های دیر هنگام نیز جواب نداد و ایران ست دوم را هم ۲۵ بر ۱۹ به حریف واگذار کرد تا در مجموع ست شماری ایتالیا دو بر صفر از ایران پیش افتد.

در ست سوم کولاکویچ دست به تغییرات کامل در ترکیب تیم ملی زد و سال افزون، عبادی پور، قائمی، کاظمی، فائزی و شفیعی را به همراه حضرت پور در پست لیبرو به زمین فرستاد و در حالی که این ترکیب برای نحستین بار در کنار هم در این رقابت‌ها بازی می‌کردند عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند تا ایتالیا با تمام ستاره هایش به سختی و با نتیجه نزدیک ۸ بر ۶ گام به نخستین زمان استراحت فنی گذاشتند. با وجود نمایش پایاپای دو تیم به یک باره ایتالیایی‌ها سه امتیاز کسب کردند و حساب کار ۱۲ بر ۹ به سود شاگردان بلنجینی شد. در امتیاز ۱۶ ب. ۱۳ به سود ایتالیا عبادی پور یم امتیاز مستقیم سرویس از ساعد‌های راندازو گرفت تا اختلاف به دو امتیاز کاهش یابد. اما هر چه به پایان بازی نزدیک‌تر شدیم ایتالیایی‌ها از تجربه شان بهتر استفاده کردند و در نهایت ۲۵ بر ۲۰ ست سوم زرا به سود خود به پایان بردند و در مجموع سه بر صفر برنده بازی شدند.

در آخرین دیدار روز دوم و از گروه G. تیم ملی والیبال آرژانتین از ساعت ۴:۴۰ میزبان تیم ملی کانادا است. هم چنین هفت دیدار دیگر دیدار نیز در روز دوم انجام شد که نتایج کامل آن به ترتیب زیر است:

برزیل ۳ - ژاپن صفر (۲۶-۲۴، ۲۵-۱۹ و ۲۵-۲۰)

لهستان ۳ - چین صفر (۲۵-۱۹، ۲۵-۱۸ و ۲۵-۲۱)

روسیه ۲ - صربستان ۳ (۲۵-۲۰، ۲۳-۲۵، ۲۳-۲۵، ۲۵-۲۲ و ۱۲-۱۵)

کره جنوبی صفر - آمریکا ۳ (۲۳-۲۵، ۲۱-۲۵ و ۱۱-۲۵)

آلمان صفر - فرانسه ۳ (۲۱-۲۵، ۱۸-۲۵ و ۲۳-۲۵)

بلغارستان صفر - استرالیا ۳ (۲۳-۲۵، ۲۳-۲۵ و ۲۴-۲۶)

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها