جلالی: مهم‌ترین بازی تیم ملی مقابل پرتغال است

کد خبر: 825744

سرمربی تیم فوتبال پیکان، گفت: ۳۵ سال قبلیک موتور داشتم که با آن دور تهران در زمین خاکی‌ها به دنبال بازیکن می‌گشتم و آن‌ها را به وحدت می‌آوردم و سال بعد دوباره این داستان تکرار می‌شد.

جلالی: مهم‌ترین بازی تیم ملی مقابل پرتغال است

خبرگزاری فارس: مجید جلالی در حاشیه تمرین تیم امید در مورد حضورش در تمرین، گفت: ۳۵ سال قبل در تیم وحدت بودیم هر سال که فصل به اتمام می‌رسید ۹-۱۰ بازیکن ما جدا می‌شدند. یک موتور داشتم که با آن دور تهران در زمین خاکی‌ها به دنبال بازیکن می‌گشتم و آن‌ها را به وحدت می‌آوردم و سال بعد دوباره این داستان تکرار می‌شد. الان بعد از ۳۵ سال هنوز همان داستان ادامه دارد. الان موتور بهتر شده و ماشین خوبی شده است. زمین خاکی هم به زمین چمن تبدیل شده است، اما باز هم هر سال بازیکنان ما را می‌برند و باید نفرات جدید پیدا کنیم.

وی افزود: امروز آمدم چند بازیکن را ببینم و عملکردشان را زیر نظر بگیرم.

سرمربی پیکان در مورد اینکه امسال هم چند بازیکن خوب را از دست داده‌اند، خاطرنشان کرد: بله همینطور است. اگر خاطرتان باشد سال قبل هم ۴ بازیکن اصلی ما سیامک نعمتی، یزدانی، شهریار مغانلو و منشا جدا شدند و سعی کردیم جایگزین آن‌ها را انتخاب کنیم. وقتی ۵ بازیکن بروند مشخص است که در تمام پست‌ها نیاز به جذب نفرات جدید است.

وی در مورد اینکه مدیرعامل باشگاه اعلام کرده بازیکن خارجی تنها در صورت موافقت با قرارداد ریالی جذب خواهند کرد، گفت: بله همینطور است. سیاست ما امسال این است که اگر بازیکن خارجی بگیریم قرارداد دلاری نخواهد بود.

جلالی در مورد شرایط تیم امید زیر نظر زلاتکو کرانچار، اظهار داشت: امیدوار هستیم این تیم بعد از چندین سال بتواند به موفقیت برسد و این طلسم شکسته شود.

سرمربی پیکان در مورد اینکه آیا این اتفاق رخ می‌دهد، گفت: باید کمی صبر کنیم. بعد از اینکه دیدیم از این تلاش‌ها چه نتیجه‌ای بیرون می‌آید آنوقت می‌توانیم تحلیل دقیق تری داشته باشیم.

جلالی در مورد شرایط تیم ملی قبل از شروع جام جهانی، عنوان کرد: به تیم امیدوار هستم. مربی داریم که کارش را خوب بلد است. این مربی بیش از ۷ سال است که در ایران حضور دارد. تیم ایران تغییر نسلی داده که اثرات مثبت آن را می‌بینیم. همه این موارد دلایلی است که ما را امیدوار می‌کند. تیم ملی همیشه در این سال‌ها مقابل حریفان قوی عملکرد خوبی داشته است. باید قبول کنیم که اگر تیم ما در جام جهانی ۲ امتیاز گرفت باید بگوییم عملکرد خوبی داشته است. نمی‌گویم ما ۲ امتیاز خواهیم گرفت، اما مطمئن هستم بازی‌های خوبی به نمایش خواهیم گذاشت.

وی در مورد اینکه آیا مهمترین بازی ما دیدار با مراکش است، گفت: فکر می‌کنم مهمترین بازی ما دیدار مقابل پرتغال است. فکر می‌کنم ما قطعا از پرتغال می‌توانیم امتیاز بگیریم.

سرمربی پیکان در پاسخ به این سوال که آیا او با این حرف سه امتیاز بازی با مراکش را قطعی می‌داند، گفت: همانطور که عرض کردم من به این تیم امیدوار هستم. ما امیدواریم همه چیز برای تیم ایران خوب پیش برود و مردم خوشحال شوند.

وی در مورد اینکه دوران پسا جام جهانی را با توجه به اینکه کارلوس کی‌روش اعلام کرده قرار است جدا شود چطور می‌بیند، اظهار داشت: بحث این موضوع برای الان نیست. آن موقع دوره سختی خواهد بود. تا ۲-۳ ماه بحث انتخاب سرمربی است و در این بحث‌ها همان دعوای پوچ مربی ایرانی و خارجی مطرح می‌شود و این موضوع بحث روز خواهد شد. وقتی یک مربی ۷-۸ سال در جایی کار می‌کند با رفتنش خیلی چیز‌ها باید تغییر کند که این تغییرات چالش خواهد بود. ما این دوره چالشی را خواهیم داشت.

جلالی در مورد اینکه آیا موافق این جدایی است، گفت: من نمی‌دانم دلیل این اتفاق چیست. خودم دوست دارم کی‌روش حفظ شود، اما شاید مسئولان ما از یکسری رفتار‌های غیر فوتبالی او ناراحت باشند. آن‌ها هم در این راستا حق دارند. البته قطعا اگر شما در یک تیم ۲۶ سال مربی باشید یک روز خواهید رفت. باید همه به این فکر باشیم که اگر قرار شد او برود چالش‌های کمتری داشته باشیم.

وی در مورد نقل و انتقالات فوتبال ایران و قرارداد‌های میلیاردی که وجود دارد، اظهار داشت: یکی از نواقص قوانین نقل و انتقالات ایران همین است که همه تیم‌ها را با یک چشم می‌بیند. در اینجا رقابت هم یک جور نیست. مثلا نگاه کنید همراه اول این دو تیم (پرسپولیس و استقلال) را قهرمان کرده است. آن‌ها آنقدر دستشان از لحاظ مالی باز شده که دیگر مشکلات قبلی را ندارند. این دو تیم به نوعی زنده شدند. از طرف دیگر می‌بینید از لحاظ سطح قراردادی در نقل و انتقالات هیچ کسی حریف این دو تیم اصهفانی نشده است. تراکتورسازی هم در این کارزار هیچ وقت بازنده نبوده است. با این همه پتانسیل و ظرفیت اگر بخواهید این تیم‌ها را با نفت مسجد سلیمان، پدیده خراسان و ... یکسان ببینید درست نیست. ما خواستار تبعیض نیستیم، اما خیلی از جا‌ها یکسان دیدن هم عدالت نیست.

سرمربی پیکان در مورد اینکه آیا او خواهان قراردادن سقف قرارداد است، گفت: خیر این قوانین کارساز نیست. مثلا سازمان لیگ می‌تواند آمار دقیقی را استخراج کند که کدام تیم‌ها بازیکن سازی بیشتری داشته‌اند و در جایی قوانین به کمک آن‌ها بیاید. مثلا ما ۱۲ بازیکن جذب کردیم و بعد از اتمام فصل ۵ بازیکن ما جدا شدند و به نوعی نصف تیم جدا شدند. تیمی که به این شکل به فوتبال خدمت کرده و جوانان را به میدان آورده نباید به این شکل متضرر شود. باید قوانین نقل و انتقالات در جایی از آن‌ها حمایت کند. بحث من در مورد پیکان نیست بلکه هر تیم سازنده‌ای که در حال خدمت به فوتبال است را بیان می‌کنم. الان ۲-۳ تیم سازنده بیشتر نداریم و اکثر تیم‌ها مصرف کننده هستند. اگر این از این باشگاه‌ها حمایت نشوند و آن‌ها دلسرد شوند فوتبال ضرر خواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها