دروازه بان تیم ملی زنان ایران ترند جهانی | حمایت جذاب کاریکاتوریست سرشناس از زهره کودایی

کد خبر: 1110897

عمر مومنی کارتونیست مطرح سایت گل از زهره کودایی دروازه بان تیم فوتبال زنان ایران کاریکاتور کشید.

دروازه بان تیم ملی زنان ایران ترند جهانی | حمایت جذاب کاریکاتوریست سرشناس از زهره کودایی

 گزارش پایگاه خبری گل کوچیک : زهره کودایی دروزاه بان تیم فوتبال زنان ایران بوده که در رقابت های جام ملت های آسیا به همراه تیم ملی کشورمان توانست درخشش خیره‌کننده‌ای داشته باشد و در ضربات پنالتی با درخشش دروازه بان تیم فوتبال زنان ایران مقابل اردن پیروز و به جام جهانی صعود کند .اما بعد از این مسابقه فدراسیون اردن مدعی شد که خانم زهرا کودایی دروازه بان تیم فوتبال زنان ایران مرد بوده و با لباس زنانه بازی کرده است. در این نامه آمده است که تیم فوتبال زنان ایران در انجام این اقدامات با حضور مردان به عنوان بازیکنان زن در تیم فوتبال زنان ایران و استفاده از دوپینگ، سوابقی دارد.

دروازه بان تیم ملی زنان ایران ترند جهانی | حمایت جذاب کاریکاتوریست سرشناس از زهره کودایی20

بیوگرافی عمر مومنی

عمر مؤمنی (زادهٔ ۲۵ آوریل ۱۹۸۱) یک کاریکاتوریست اهل اردن است. وی بیشتر به خاطر کاریکاتورهای اختصاصیش در سایت گل شناخته شده‌است.

او در ایران نیز پس از کشیدن کاریکاتور عادل فردوسی‌پور و علی کریمی شهرت یافت. کاریکاتورهای وی همواره مورد توجه رسانه ها و مردم قرارگرفته است. او همچنین با کشیدن طرحی از دختر آبی، از هواداران استقلال تهران که خودش را در اعتراض به دستگیری و بازداشت به اتهام تلاش برای ورود به ورزشگاه آتش زده بود، به این موضوع واکنش نشان داد.

او در اینباره گفت: ایرانیان در کامنت‌ها من را در جریان وضعیت دختر آبی قرار دادند ردنی جزو نخستین افرادی بود که کاریکاتوری از سحر خدایاری ترسیم کرد. این تصویر به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

او در گفت‌وگو با یورونیوز درباره دلایل پرداختن به این موضوع می‌گوید: «اغلب کارهای من درباره فوتبال و موضاعات مرتبط با آن است. خیلی از فالورهای من به ویژه ایرانی‌ها از آنچه بر سر سحر آمده نوشتند. همین پیام‌ها بود که حس همدلی، عصبانیت و ناامیدی من را بر انگیخت.»

به گفته آقای مومنی « ما در قرن ۲۱ زندگی می‌کنیم و تبعیض‌ها علیه زنان کماکان ادامه دارد. سحر مثل همه آدم‌های دیگر، مثل من و شما حق داشت مسابقات را در استادیوم تماشا کند. آنها که فوتبال را خلق کردند دلشان می‌خواست آدم‌ها را دور هم جمع کنند.»

او در پایان تاکید دارد که امیدوار است فیفا و دیگران راه‌حلی برای این مساله بیابند.

سحر خدایاری دختر جوان علاقه‌مند به فوتبال به دختر آبی معروف شد. او طرفدار تیم استقلال بود. بارها با گریم پسرانه توانست به استادیوم برود و یک بار نیز دستگیر شد. گفته شده او پس از اطلاع از احتمال حکم ۶ ماه زندان خود مقابل دادگاه انقلاب اقدام به خودسوزی کرد. خودسوزی او در نهایت به مرگ این دختر جوان منجر شد.

دروازه بان تیم ملی زنان ایران ترند جهانی | حمایت جذاب کاریکاتوریست سرشناس از زهره کودایی0

بیوگرافی زهره کودایی دروازه بان نیم ملی زنان ایران

زهره کودایی، گلر تیم ملی فوتبال زنان ایران که با مهار دو پنالتی در دیدار مقابل اردن نقش مهمی در صعود تاریخی ایران به جام ملت‌ها ایفا کرد،

زهره کودایی خانم جوان دهه شصتی و دروازه بان معروف تیم ملی فوتبال زنان کشور است .

او بازیکن تیم فوتبال زنان ذوب آهن و تیم ملی است. در اهواز زندگی می کند و اصالتا بختیاری است. او از طایفه کهوایی روستانی بارانگرد شهرستان ایذه است.

تیم های زهره کودایی

شهرداری بم شهرداری سنندج پاس همدان سپاهان ذوب آهن درخشش در قهرمانی آسیا زهره کودایی که شماره 35 تیم ملی را بر تن دارد ، در جریان بازی ایران و اردن در سری رقابت های قهرمانی آسیا توانست با مهار دو ضربه پنالتی تیم ملی فوتبال زنان ایران را تاریخ ساز کند.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره درخشش فوتبالیست دختر ایرانی و صعود آنها به جام ملت های آسیا نوشت: زهره کودایی برای ایران قهرمان بود. او دو پنالتی را مهار کرد تا نتیجه ای تاریخی برای فوتبال زنان ایران به دست بیاید.

«اردن با وجود بهره گیری از خط حمله هجومی نتوانست از پس خط دفاعی ایران و دروازه بانش یعنی زهره کودایی بربیاید. کودایی همه چیز را تغییر داد و جشن بزرگی را برای ایرانی ها رقم زد.»

دروازه بان تیم ملی زنان ایران ترند جهانی | حمایت جذاب کاریکاتوریست سرشناس از زهره کودایی10

شغل نجاری زهره کودایی در مورد مسیر موفقیتش گفت: همچون اکثر فوتبالیست‌ها سختی‌های زیادی کشیدم و کارهایی مانند نجاری انجام دادم تا از پس مخارج زندگی بربیایم و بتوانم به خانواده‌ام کمک کنم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به آینده فوتبالش تاکید کرد:‌ اهداف بزرگی دارم و باید به آنها دست پیدا کنم. رویای من موفقیت در مرحله نهایی مسابقات جام ملت‌ها و کسب سهمیه جام جهانی است. این رقابت‌ها سکوی پرتابی برای همه بازیکنان شد و امیدوارم هدف بزرگمان محقق شود.

ازدواج و همسر زهره کودایی مجرد است و همسری ندارد.

دروازه بان تیم فوتبال زنان ایران زن بود! | شکایت اردن رد شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به شکایت فدراسیون فوتبال اردن از دروازه بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران واکنش نشان داد.

دروازه بان تیم ملی زنان ایران ترند جهانی | حمایت جذاب کاریکاتوریست سرشناس از زهره کودایی3

به گزارش گل کوچیک فدراسیون فوتبال اردن چند روز پیش در نامه رسمی به کنفدراسیون فوتبال درخواست کرد جنسیت دروازه بان تیم فوتبال زنان ایران مورد بررسی قرار گیرد. رییس فدراسیون فوتبال اردن در تو ئیتی که به همین بهانه منتشر کرده بود نوشته بود ایران در استفاده از بازیکنان مرد در ترکیب تیم ملی فوتبال بانوان و هم چنین دوپینگ سابقه دارد. چند روز بعد از انتشار این خبر سایت استاد الدوحه قطر نوشت شکایت فدراسیون فوتبال اردن از تیم ملی فوتبال بانوان ایران رد شده است چرا که زهره خدادی دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران جنسیت زن دارد.

بعد از انتشار این خبر مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران گفت تیمش برای حضور در بازی های مقدماتی جام ملت های آسیا هیچ تخلفی را مرتکب نشده است. کتایون خسرویار سرمربی تیم ملی جوانان که اینروزها در آمریکا به سر می برد و به نظر می رسد پیش تر با زهره خدادادی کار کرده بود این ادعا را شرم آورد خواند.

تیم ملی فوتبال بانوان ایران در مقدماتی جام ملت ها اردن را در ضربات پنالتی 4-2 شکست داد و به دور نهایی این مسابقات در هند صعود کرد. زهره خدادادی در آن بازی با مهار پنالتی های تیم حریف نقش پر رنگی در صعود تیم ملی فوتبال بانوان ایران به دور نهایی جام ملت ها داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها