گفتگوی گسترش نیوز با رییس اتحادیه مشاوران املاک

وام ودیعه مسکن، یک دام است!

کد خبر: 1146304

مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: با توجه به افزایش روز افزون قیمت اجاره بهای مسکن در کشور ، تسهیلات در نظر گرفته برای ساماندهی بازار، به حل مشکلات کمک نمی کند.

وام ودیعه مسکن، یک دام است!

در روزهای اخیر معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستأجران خبر داد که به زودی به شبکه بانکی کشور ابلاغ می شود. مبلغ این وام برای شهر تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری، به ترتیب ۶۰، ۴۵ و ۳۵ میلیون تومان مصوب شده است.

میزان وام ودیعه مسکن نسبت به سال گذشته کاهش ۱۰ میلیون تومانی در استان تهران داشته است که با افزایش تورم بخش اجاره مسکن منطقی به نظر نمی رسد.

مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک، در این رابطه به گسترش نیوز می‌گوید: سیاست های در نظر گرفته برای بازار مسکن باید مناسب با وضعیت اقتصادی کشور باشد به طوری که پرداخت وام ودیعه مسکن باید با سود ۴ درصد در نظر گرفته شود نه سود ۱۸ درصد!

 وی اضافه کرد: تسهیلات ودیعه مسکن وام نیست، بلکه دامی است که هیچ اثری ندارد و مشکلی از مستاجران حل نمی کند .چرا که اگر رهن یک خانه ۵۰ متری در جنوب شهر تهران را ۳۵۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، پرداخت وام ۶۰ میلیون تومانی آن هم  با سود ۱۸ درصد ، کمکی به مستاجران نمی کند.

 

خسروی افزود: طرح ملی مسکن یکی از سیاست هایی است که دولت برای ساماندهی بازار مسکن در نظر گرفته، اما باید این نکته را در نظر گرفت که کشور در بخش مسکن محکوم به تولید است. ولی وقتی وعده های مختلف جای تولید را بگیرد، تاثیر معکوس بر بازار می گذارد .

رییس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: نزدیک به ۳ سال است که از مسکن ملی صحبت می شود اما اطلاعات دقیقی از این طرح در دست نیست تا همه متوجه میزان پیشرفت این پروژه شوند. هرگز با وعده دادن خانه ساخته نمی شود و وضعیت موجود هیچ تغییری نمی کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها