قیمت مرغ | قیمت مرغ در بازار | قیمت مرغ افزایش

قیمت مرغ امروز چند؟ کاهش قیمت مرغ ادامه دارد

کد خبر: 1151161

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: روزانه ۷هزار تن مرغ در سطح کشور و ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰تن در تهران توزیع می‌شود.

قیمت مرغ امروز چند؟ کاهش قیمت مرغ ادامه دارد

بعد از افزایش قیمت مرغ، با کاهش قدرت خرید مردم رو به رو شدیم. بر همین اساس قیمت مرغ روند کاهشی پیش گرفت. قیمت مرغ هم اکنون 37 تا 40 هزارتومان است. قیمت مرغ کاهش داشته و در بازار نیز هیچ کمبودی نداریم. قیمت مرغ نسبت به ماه های گذشته روند تعادلی خود را حفظ خواهد کرد. 

قیمت مرغ اعلام شد

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: روزانه ۷هزار تن مرغ در سطح کشور و ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰تن در تهران توزیع می‌شود.

نرخ هر کیلو مرغ در میدان بهمن کمتر از ۴۰هزار تومان و در خرده فروشی‌ها ۴۰ تا ۴۵هزار تومان است.

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: روزانه ۷هزار تن مرغ در سطح کشور و ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰تن در تهران توزیع می‌شود.

به‌گفته او، با توجه به شرایط عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود که دوره گذر برای ایجاد تعادل در بازار طی ۴۵روز تا ۲ماه آینده ادامه یابد.

در این خبر به بررسی قیمت انواع مرغ در بازار پرداختیم.

در پی کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار طی روزهای اخیر، اخباری مبنی بر کاهش تقاضا و مصرف در شبکه‌های مجازی منتشر شده است، در حالی که به گفته «حبیب اسدالله نژاد» مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی در راستای اجرای این طرح فرایند افزایش ارسال گوشت مرغ زنده و گرم از استان‌های شمالی به استان تهران از همان ابتدا طبق روال گذشته صورت گرفته تا بازار دچار تنش نشود.

بررسی بازار کالاهای اساسی امروز (دوشنبه) نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ به حدود ۳۷ تا ۴۰ هزار تومان رسیده، به طوری که نه‌تنها در بازار کمبودی نداریم، بلکه وفور کالا باعث تعدیل قیمت‌ها شده است.

بر همین اساس قیمت گوشت مرغ روز گذشته نیز به قیمت ۴۲ هزار تومانی رسیده بود.

طبق آمارهای جدید وزارت جهاد کشاورزی روزانه هفت‌ هزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ، یک هزار و ۵۰۰ تن مرغ منجمد، سه‌ هزار تن روغن،  ۳۰ تن شیر خام، سه هزار تن تخم‌مرغ، ۳۱۰ تن گوشت قرمز و ۶۰ تن شکر در سراسر کشور توزیع می‌شود.

نیاز استان تهران روزانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تن گوشت مرغ است که در پیک مصرف نزدیک دو هزار تن هم می‌رسد.

تخم‌مرغ و روغن خوراکی نیز در میادین میوه‌وتره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌اندازه کافی موجود است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در سطح شهر و خرده‌فروشی‌ها روغن و تخم‌مرغ به‌خوبی توزیع نشده، که این مشکل در توزیع بود که در حال رفع است.

برخی خرده‌فروشی‌ها به دلیل اجبار شرکت‌های روغن برای خرید روغن در کنار محصولات دیگر همچون تن ماهی و رب گوجه‌فرنگی از خرید امتناع می‌کنند.

بر اساس نرخ‌نامه جدید ستاد تنظیم بازار، نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ در عمده‌فروشی ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کنندگان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده بود که هم‌اکنون قیمت مرغ در محدود ۴۵ هزار تومان و کمتر به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

قیمت مرغخبر افزایش نرخ ۴ کالای اساسی مرغ، تخم مرع، لبنیات و روغن منتشر شد. پس از پرداخت یارانه جدید دولت، بلافاصله گرانی‌ها راهی بازار شد. از همان روز بازار خالی از مرغ، تخم‌مرغ، پنیر و روغن شد و بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با هجوم مردم مواجه شدند. نرخ مرغ از هر کیلو ۲۸ تا ۳۱ هزار تومان به ۵۹۸۰۰ تومان رسید. در تمام استان‌های کشور صف و انتظاری چند ساعته برای دریافت دو عدد مرغ ایجاد شد.لازم به ذکر است که مرغداران درخواست افزایش نرخ مرغ به دلیل افزایش هزینه‌های شیرینگ پک، انجماد و بسته‌بندی، پشتیبانی امور دام را داشتند.حال با توجه به این افزایش نرخ باید دید رضایت مرغداران جلب شده است یا خیر؟

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله ۱۵۷ هزار تومان و گوشت گوسفندی به صورت شقه نزدیک به ۱۶۰ هزار تومان است. گوشت منجمد گوسفندی نیز درحالی باید به قیمت مصوب ۸۵ تا ۹۵ هزار تومان به فروش برسد ۱۲۷ هزار تومان عرضه می شود یعنی حدود ۴۵ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب خود به فروش می‌رسد.

تخم مرغ نیز بازار آرامی را سپری می‌کند به طوری که هر شانه ۳۰ عددی از این محصول حدود ۴۳ هزار تومان عرضه می‌شود و حتی تخم مرغ های بسته بندی نیز با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

به گفته مدیرعامل میادین میوه و تره بار شهرداری تهران امروز نزدیک به ۴۵۰ تن مرغ به میدان بهمن وارد شده که این میزان ورودی بسیار مناسب است. البته این غیر از حدود صد و سی تنی است که در میدان پیروزی و در میادین دیگر به صورت کامل توزیع می‌شود.

از طرف دیگر به گفته مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در حالی که قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۳۵ هزار تومان است اکنون تخم مرغ کمتر از این محصول به فروش می رسد به طوری که هر کیلوگرم از این محصول کمتر از ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد.

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که تخم مرغ امروز به صورت عمده ۶۱ هزار تا ۶۵ هزار تومان توزیع و در خرده فروشی هم از ۶۰ هزار تا ۷۶ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

به گفته مدیرعامل میادین میوه و تره بار شهرداری تهران فردا هم روند کاهشی قیمت مرغ و تخم مرغ را در میادین اعمال خواهیم کرد.

در روزهای اولیه سال نوسانات زیادی را تجربه کرده است. دولت راهکار های خوبی برای کاهش قیمت مرغ ارائه نداده است. عوامل مختلفی می توانند بر روی قیمت مرغ تاثیر بگذارند. از جمله مواردی که بر روی قیمت مرغ اثر گذار است حذف ارز ترجیحی و عدم اعمال سیاست‌های حمایتی است که موجب می شود قیمت مرغ گوشتی حداقل دو ونیم برابر افزایش یابد. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها