میانگین سن اعتیاد در ایران ۲۴ سال است

کد خبر: 1179283

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گوید میانگین سنی اعتیاد در کشور ما ۲۴ سال است.

میانگین سن اعتیاد در ایران ۲۴ سال است

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: میانگین سن اعتیاد در جهان  به ۱۹ سال رسیده است؛ در حالی که میانگین سنی اعتیاد در کشور ما ۲۴ سال است.

علیرضا کاظمی در مراسم افتتاح مرکز سلامت و توانمندسازی نوجوانان دختر در مشهد اظهار کرد: اعتیاد و مواد مخدر یک مساله جهانی است و منحصر به جمهوری اسلامی نیست. همه کشورها با این مشکل درگیر هستند و ما هم به عنوان یکی از کشورها که در خط مقدم مبارزه با این آفت قرار دارد، به شدت درگیر آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی یک ماسلا انسانی است، ادامه داد: لذا نظام جموری اسلامی بر اساس باورهای دینی به موضوع اعتیاد نگاه می‌کند. اینکه می‌بینید ایران با عزم محکم در این حوزه ورود کرده برخاسته از این نگاه دینی انسانی است. کدام کشور در سطح دنیا ۴۰۰۰ شهید در این راه تقدیم کرده است؟ کدام کشور بیش از ۱۲ هزار جانباز تقدیم کرده و بیش از ۱۱ هزار تن مواد کشف کرده است؟  

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: اگر اعتیاد یک موضوع انسانی و بین‌المللی است، برای مقابله با این موضوع نیاز به هم‌افزایی و حمایت‌های بین‌المللی ویژه داریم. جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم این مبارزه قرار گرفته و انتظار حمایت‌های بیشتر دارد.  

کاظمی گفت: در ایران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کرمان دقیقا در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارند. مواجه شدن با اتباع بیگانه و مرزهای طولانی با کشوری که بیش از ۹۳ درصد تولید تریاک جهان را در اختیار دارد و امروز شاید مجهزترین کارخانه‌های تولیدات مواد صنعتی در این کشور راه افتاده، نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر برای مبارزه با مواد مخدر در خراسان رضوی را نشان می‌دهد.  

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه اگر شرایط جغرافیای ایران را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم، به عظمت کاری که در ایران انجام می‌شود، پی خواهیم برد، گفت: علی‌رغم بالاتر بودن سن اعتیاد در کشور نسبت به میانگین جهانی، باز هم وضعیت راضی‌کننده نبوده و خطرناک است؛ در نتیجه باید تمرکز را بر حوزه پیشگیری گذاشت و این اولویت ماست. باید در حوزه پیشگیری به ویژه در دوران پساکرونا و فشارهای روحی‌روانی که به جوانان و نوجوانان وارد شده، سرمایه‌گذاری بیشتری شود.  

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها