کاهش ۶۰ درصدی آتش‌سوزی جنگل‌ها

کد خبر: 1180950

در چهار سال اخیر شاهد روند کاهشی آتش‌سوزی در جنگل‌ها بوده‌ایم به طوری که امسال آتش سوزی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۶۰ درصدی آتش‌سوزی جنگل‌ها

تقی شعبانیان معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور می‌گوید در مجموع آتش سوزی جنگل‌ها در سه چهار سال اخیر به ویژه سال جاری، روند کاهشی بسیار خوبی داشته است که نشان از ارتقا فرهنگ عمومی نسبت به حفظ جنگل‌ها دارد.

وی یکی از دلایل کاهش آتش‌سوزی را مجهز بودن سازمان و ادارات منابع طبیعی در استان‌ها از نظر مکانیکی و پایش دانست و ادامه داد: مهمترین عامل موثر در کاهش آتش‌سوزی‌ها، ارتقا فرهنگ مردمی بوده است که به واسطه فعالیت دسته‌جمعی در کل کشور و همکاری سمن‌ها و رسانه‌ها این اتفاق مثبت افتاده است.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور یادآور شد: امروز در کردستان به ندرت اتفاق می افتد فردی در جنگل اقدام به روشن کردن آتش کند و آن را خاموش نکند، موضوعی که ۱۰ سال پیش کمتر دیده می‌شد.

شعبانیان با اشاره به مقاومت برخی گونه‌های جنگلی در مقابل آتش سوزی، اضافه کرد: بررسی شده است تا گونه‌هایی در جنگل و پارک‌ها غرس شود که در مقابل حریق مقاومت بیشتری داشته باشند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها