طرح پزشک خانواده بالاخره نهایی شد

کد خبر: 1189181

رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت می‌گوید با بازنگری در دستورالعمل‌های قبلی و اخذ نظرات تمامی ذینفعان، دستورالعمل اجرای طرح پزشک خانواده نهایی شده و این طرح را برای سایر جمعیت شهری نیز اجرا خواهیم کرد.

طرح پزشک خانواده بالاخره نهایی شد

رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت گفت: با بازنگری در دستورالعمل‌های قبلی و اخذ نظرات تمامی ذینفعان، دستورالعمل اجرای طرح پزشک خانواده نهایی شده و این طرح را برای سایر جمعیت شهری نیز اجرا خواهیم کرد.

دکتر مصطفی رضایی در یک برنامه رادیویی در مورد احیای طرح پزشک خانواده، اظهارکرد: اجرای برنامه پزشک خانواده حدود ۱۷ سال قبل در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت شروع شد.

وی با بیان اینکه ۲۹,۵ میلیون نفر از جمعیت روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، خدمات پزشک خانواده را دریافت کردند گفت: در همین راستا مناطق شهری در دو استان فارس و مازندران نیز ۹ سال قبل تحت پوشش قرار گرفتند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه چالش‌های اجرای طرح از جمله کمبود منابع انسانی در حال رفع شدن است افزود: با بازنگری در دستورالعمل‌های قبلی و اخذ نظرات تمامی ذینفعان، دستورالعمل پزشک خانواده نهایی و موانع اجرا رفع خواهد شد تا این طرح را برای همه جمعیت شهری اجرا کنیم.

رضایی گفت: صرف نظر از اینکه خدمات پزشک خانواده می‌تواند تا حد زیادی به نفع مردم باشد، واحدهای ارائه خدمات پیشگیرانه در سطح یک تحت عنوان «مرکز خدمات جامع سلامت شهر و روستا» و پایگاه‌های سلامت نیز وجود دارند که مردم می‌توانند از خدمات ارزنده آن‌ها بهره مند شوند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها