مازوت‌سوزی 30 درصد کاهش یافت

کد خبر: 1189668

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به ضرورت کاهش استفاده از سوخت کمکی و مازوت؛ این سوخت تا هفته گذشته نسبت به سال قبل ۲۹.۵ درصد کمتر وارد نیروگاه های کشور شده است.

مازوت‌سوزی 30 درصد کاهش یافت

علی سلاجقه روز پنجشنبه در بازدید از پتروشیمی لرستان در جمع خبرنگاران افزود:‌ وضعیت ذخایر ایران از نظر سوخت فسیلی در جهان مناسب است اما با توجه تحریم ها و کاهش صادارت؛ با انباشت مازوت در کشور مواجه هستیم.

وی ادامه داد: سوخت در ایران ارزان است و در فصول سرد که مصرف بخش های مختلف بدون رعایت الگوی درست زیاد می شود؛ از سوخت کمکی استفاده می شود.

وی گفت:‌ با توجه به اقدامات پیگیرانه؛ درحال حاضر نیروگاه و پالایشگاه ها با هم همکاری می کنند که گازسوز شوند و از مازوت استفاده نکنند که این مهم در نیروگاه شهید منتظری اصفهان در حال تحقق و از وزات نفت خواسته شده است برای نیروگاه شازند نیز این برنامه عملیاتی شود.

سلاجقه با تاکید بر تهاتر میان نیروگاه و پالایشگاه های کلانشهر ها اظهار داشت:‌ شرکت نفت نسبت به کیفی و بهینه سازی سوخت قول داده است.

وی همچنین اضافه کرد: در خصوص کاهش گرد و غبارها در کشور نیز با وزیر خارجه مصر مذاکره و خواشته شده در مجمع سازمان منطقه ای که در ایران در حال ایجاد است شرکت کنند که امیدواریم در فرآیندهای سیاسی نیز به نتیجه نهایی برسیم.

وی همچنین گفت: لرستان جزو استان‌های زاگرس نشین و مهم؛ دارای منابع آبی و خاکی و پوشش گیاهی مطلوب است و مردم این استان تاکنون هم زیستی مسالمت آمیزی با طبیعت داشته اند که انتظار می رود توسعه این منطقه در خور باشد.

سلاجقه در خصوص پتروشیمی خرم آباد نیز افزود:‌ این واحد طی ۶ سال گذشته از زمان بهره برداری تاکنون به عنوان صنعت سبز معرفی شده که این مهم نشان می دهد معیار و شاخص‌ها در این واحد رعایت شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها