آمار سزارین در ایران بیش از ۳برابر استاندارد جهانی!

کد خبر: 1194322

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت با اعلام اینکه بیش از نیمی از زایمان‌ها در ایران به‌روش سزارین است در حالی که استاندارد جهانی ۱۵درصد است، گفت: به مادر گفته نمی‌شود "سزارین درد بیشتری دارد" و تا زمان کشیدن بخیه‌ها حدود ۱۴ روز مادر درگیر است.

آمار سزارین در ایران بیش از ۳برابر استاندارد جهانی!

صابر جباری فاروجی  با اشاره به تاثیرات باروری روی سن افراد گفت « عوامل مختلفی در باروری اثر دارند اما بیشتر روی مسئله سن افراد تأکید می‌شود. در حالی که علاوه بر سن، مسائلی نظیر استعمال دخانیات و سیگار، اضافه وزن و ... بر باروری اثر دارند. موضوع تنظیم خانواده یکی از پروژه‌های آمریکایی ـ اسرائیلی برای کاهش جمعیت جهان بوده و ما بخشی از آن بودیم و در کشور ما نیز این پروژه اجرا شد در حالی که در خود آمریکا، زنانی که بالای 35 سال باردار می‌شوند مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند.»

وی گفت اینکه گفته می‌شود بارداری زیر 18 و بالای 35 سال پرخطر است، نادرست است و بارداری در سنین زیر 18 و بالای 35 خطری ندارد فقط برخی از مادران در این سنین نیاز به مراقبت بیشتری دارند اما رسیدن به این سن، مانع بارداری نمی‌شود زیرا خطر جدی‌ای مادران و جنین را تهدید نمی‌کند.

او همچنین با اشاره به بالا بودن درصد عمل سزارین در ایران گفت « در کشور ما تقریبا 52 درصد زایمان‌ها به صورت سزارین و 48 درصد به صورت طبیعی انجام می‌شود و بنابراین در اجرای ماده 50 قانون جوانی جمعیت که مبنی بر ترویج زایمان طبیعی است، عقب‌ماندگی داریم.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها