جزئیات راه‌اندازی مدارس غیردولتی بدون «شهریه»

کد خبر: 1197845

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از طراحی الگوی ایجاد مدارس مردمی از طریق واگذاری مدارس دولتی و غیردولتی به گروه‌های مردمی و جهادی، خیرین و واقفین خبر داد و گفت: باید یک درصد از مدارس ما مدارس مردمی باشند.

جزئیات راه‌اندازی مدارس غیردولتی بدون «شهریه»

احمد محمودزاده در این باره اظهار کرد: دولت نگاه جدیدی تحت عنوان مدارس مردمی دارد و مدتی‌است که در دستورکار قرار گرفته است.

وی افزود: بر این اساس باید یک درصد از مدارس ما مدارس مردمی باشند که در حوزه کاری سازمان مدارس و مراکز غیردولتی هم قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این مدارس، بدون شهریه هستند گفت: قرار است گروه‌های مرجع و اشخاص با سبقه تعلیم و تربیتی که احتمال دارد از گروه خیرین، جهادی و واقفین باشند این نوع مدارس را در مناطق محروم و حاشیه شهرها راه‌اندازی و اداره کنند.

محمودزاده ادامه داد: البته ما پیش از این، حرکتی را در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آغاز کرده‌ و در تلاش بودیم اینطور استنباط نشود که همه موسسان مدارس غیردولتی صرفا به دنبال عواید مالی هستند. بسیاری از مدارس ما فعالیت‌های عام‌المنفعه انجام می‌دهند و ما بخشی از این فعالیت‌ها را به سمت مناطق محروم سوق می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه این علاقه‌مندی از سوی نهادها و دستگاه‌هایی که اقدام به تاسیس مدرسه می‌کنند بیشتر است گفت: به عنوان مثال موسسه‌ای داریم که ۶۰ مجموعه مدرسه‌ای دارد و اخیرا در مناطق محروم سه استان کشور حضور پررنگی نشان داده و مشغول فعالیت‌های آموزشی عام‌المنفعه است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یا برخی مدارس شاخص ما در تهران در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود به خوبی عمل می‌کنند و اقداماتی را برای توسعه آموزش در مناطق محروم انجام می‌دهند. ما قصد داریم چنین نگاهی را تقویت کرده و به سمت مدارس مردمی برویم.

محمودزاده با بیان اینکه تاکنون مدارسی با رویکرد جدید در چند استان کشور تاسیس شده‌اند گفت: در شهرستان خوی مدرسه‌ خوبی با مشارکت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده و بدون دریافت شهریه از دانش‌آموزان مناطق محروم ثبت نام می‌کند. در مشهد و مازندران هم پروژه‌هایی در همین راستا در دست احداث است.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها