هر ساعت ۲ ایرانی در تصادف کشته می‌شوند

کد خبر: 1205389

رئیس پلیس راهور می‌گوید در هر ساعت تقریباً ۲ نفر در تصادفات رانندگی کشورمان کشته و ۴۰ نفر نیز مجروح می‌شوند! به ازای هر جانباخته تصادفات حدود ۸ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود.

هر ساعت ۲ ایرانی در تصادف کشته می‌شوند

سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به آمار تصادفات رانندگی در جهان اظهار کرد: تصادفات یک بحث جدی در سطح دنیا است به طوری که سالانه بیش از 1.5 میلیون نفر در دنیا براثر تصادفات رانندگی جان خودشان را از دست می دهند و 50 میلیون نفر نیز مصدوم و مجروح می شوند.

وی افزود: کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست؛ سال گذشته نزدیک به 17 هزار نفر از هموطنانمان را در راه‌ها و شهرها بر اثر تصادف از دست دادیم و 300 هزار نفر نیز مجروح و مصدوم شدند! یعنی در هر ساعت تقریباً دو نفر کشته و 40 نفر نیز در کشورمان مجروح می‌شوند.

هادیانفر تصریح کرد: این شرایط و آمار جانباختگان تصادفات در کشور برای ما قابل قبول نیست؛ هر چند که در سال 83-84 آمار جانباختگان تصادفات تقریباً 27 هزار نفر بوده اما با کارهایی که انجام شده، به لطف خدا این کاهش 10 هزار نفری اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: در تصادفات رانندگی، علاوه بر خسارات معنوی و روحی که جبران‌ناپذیر است به لحاظ مادی نیز به ازای هر جانباخته تصادفات حدود 8 میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود بطوریکه خسارات مادی ناشی از تصادفات، معادل 7 درصد تولید ناخالص ملی می شود!

گلایه پلیس از عدم بازدارنده بودن قوانین و جرایم رانندگی

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه انسان، راه و وسیله نقلیه، نقش اساسی در تصادفات دارند، افزود: بحث مدیریت کلان هم بسیار مهم است که تکالیف همه دستگاه‌ها را ابلاغ کند و در نهایت نیز توضیح بخواهد‌.

هادیانفر با اشاره به بازدارنده نبودن قوانین و مقررات در کشورمان گفت : امروز قوانین و مقررات ما بازدارنده نیست و با توجه به نرخ تورمی که به وجود آمده است، مبالغ جرائم آنگونه که باید، نمی‌تواند اثربخشی و بازدارندگی داشته باشد.

وی ادامه داد: طبق قانون هر سه سال باید مبالغ جرائم رانندگی افزایش پیدا کند اما در سال‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، مشکلات مردم و شرایط اقتصادی، ما این موضوع را دنبال نکردیم اما حداقل برای 21 نوع تخلف حادثه‌ساز که سرعت سرآمد آنهاست باید جرائم بازدارنده وضع شود.

70 درصد از جانباختگان تصادفات مربوط به جاده‌ها

رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: حدود 34 درصد از تصادفات در جاده‌ها اتفاق می‌افتد اما 70 درصد از جانباختگان تصادفات در جاده‌ها است یعنی اکثر رانندگان به رانندگی درون‌شهری عادت دارند و در مسیرهای طولانی که معمولاً هم در 30 کیلومتری شهر مبدا یا مقصد است به دلیل شتاب و عجله یا خستگی ناشی از سفر، تصادف می‌کنند.

وی گفت: از هموطنان تقاضا دارم، با توجه به وضعیت جوی، در این ایام از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و در هنگام رانندگی مواظب عابرین پیاده باشند؛ عابرین هم به‌علت اینکه رانندگان داخل خودرو ممکن است به دلیل برودت هوا و بخار داخل خودرو از دید کافی برخوردار نباشند، قوانین را رعایت کنند تا مشکلی پیش نیاید.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها