فعالیت بیش از ۱۲ هزار دستفروش در پایتخت

کد خبر: 1210048

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: مدیریت شهری مخالف دستفروشی نیست و طبق آخرین آمارها بیش از ۱۲ هزار دستفروش در پایتخت فعالیت دارند.

فعالیت بیش از ۱۲ هزار دستفروش در پایتخت

سعید بیگی عصر شنبه در یک نشست خبری افزود: آمار دستفروشان در تهران ثابت نیست و در آستانه شب عید این میزان چند درصد افزایش می‌یابد اما طبق آخرین آمارها بیش از ۱۲ هزار دستفروش در تهران فعالیت دارد.

وی تاکید کرد: طبق مطالعات، افزون بر ۶۰ درصد دستفروشان به دلیل نیاز مالی دستفروشی می‌کنند و بنا داریم این دستفروشان را در مناطق مرکزی تهران سامان دهیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تصریح کرد: زیبنده چهارراه ولیعصر (عج)، میدان هفت تیر، صادقیه، ونک و سایر میدان‌های تاریخی و بزرگ تهران نیست که دستفروشان بی‌ضابطه فعالیت دارند و حتما باید این اماکن ساماندهی شود.

بیگی تاکید کرد: به عنوان مثال در میدان تجریش موضوع ساماندهی دستفروشان طبق نظر خود دستفروشان انجام و قرار شد این افراد از میدان تجریش خارج و به پایانه مسافربری انتقال یابند که افراد با این مکان مخالف هستند و به دلیل ایجاد ترافیک اجازه نخواهیم داد این افراد در مجاورت میدان تجریش بساط گستری داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی دستفروشان، افزود: تلاش داریم این افراد در فضا و مکان مشخص و با ضابطه فعالیت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران تاکید کرد: موضوع دست‌فروشی یک موضوع است و سد معبر ناشی از دست‌فروشی یک معضل است بررسی‌ها حاکی از این است که بیش از ۴۶ نهاد و ارگان در این حوزه مسئولیت دارد که البته شهر تهران نیاز به پنج نقطه بزرگ زمین برای ساخت روز بازار دارد.

وی در خصوص ساماندهی بازار شیمیایی فروشان نیز گفت: در مقطعی در خصوص شیمیایی‌فروشان ورود شد اما مستمرا باید پیگیری شود چرا که بازار کیمیا شرایط حضور این افراد را نداشت و رها شده بود پس از سال‌ها ایمنی آنجا تأمین شد و میلیاردها تومان هزینه شد.

بیگی تاکید کرد: فرایند سودآوری مواد شیمیایی بخشی به کارهای خلاف باز می‌ گردد و بر همین اساس دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید در این حوزه ورود کنند.

وی افزود: هم اکنون سازمان نوسازی ورود کرده تا بافت فرسوده منطقه ۱۲ را نوسازی کنیم .

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در خصوص نحوه قرارداد با کیوسک های مطبوعات گفت: اولین تکلیفی که مدیریت شهری از ما خواست این بود که قرارداد این‌ها به‌روز شود چرا که یک هزار و ۲۰۰ کیوسک در سطح شهر تهران داریم که اضافه نخواهد شد و بالغ بر ۱۵ جلسه کارشناسی برگزار شد و در موضوع قرارداد به تفاهم رسیدیم و قیمت را نیز طی لایحه‌ای به شورای شهر ارائه داده‌ایم.

وی با بیان اینکه کیوسک‌داران دارای جواز کسب هستند، گفت: در زمینه جا به جایی کیوسک‌ها با رویکرد حل مشکلات ترافیکی و مشکلات مردم کمیسیون تشکیل شده و تبلیغات آن‌ ها جزو حقوق شهرداری است.

بیگی در خصوص گذر ۳۰ تیر نیز گفت: علت ایجاد این گذر این بود که آنجا از ساعت هفت شب به بعد جایگاه معتادان بود و برای تبدیل این فضای بی‌ دفاع شهری به یک فضای زنده این گذر را ایجاد کرد، کارشناس پایه قیمت را در می‌آورد و ما سپس آن را به مزایده خواهیم گذاشت که در حال حاضر ماهانه ۴۷۵ میلیون تومان بابت کل معبر سی تیر بابت ۳۵ غرفه از پیمان کار اخذ می‌شود و غرفه‌داران سی تیر به‌ شرط عدم انسداد معبر مجاز به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها وظیفه اصلی شرکت ساماندهی است تاکید کرد: اولین مطالبه ما از قانون‌گذار اصلاح قانون است چرا که در حال حاضر شهرداری در فرایند صدور مجوز برای کسب و کارها مسئولیتی ندارد و همین موضوع سبب می‌شود تا برخی مشاغل در جاهایی شکل گیرند که اساسا هیچ سنخیتی ندارد.

بیگی با بیان اینکه شرکت ساماندهی بالغ بر ۲۰ هزار مزاحمت شغلی را در یک دهه اخیر ساماندهی کرده تاکید کرد: قالب رویکرد ما این است که با تمهیدات لازم کار را پیش ببریم و در مواردی که مجبور هستیم رأی به تعطیلی واحد صنفی داده می‌شود.

به گفته وی، برخی مشاغل مشمول طرح انتقال هستند و شامل ۲۵ رسته شغلی می‌شوند که اجازه فعالیت در شهرها را ندارند که البته در این حوزه تفاهم نامه خوبی را با شرکت شهرک‌های صنعتی برای واگذاری اراضی به این واحدهای صنفی داشتیم و در حال حاضر با چند اتحادیه تفاهم‌ نامه امضا کردیم.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها