محل آرامستان‌های تهران اعلام شد

کد خبر: 1212051

پس از گذشت چند ماه از خبر احداث آرامستان‌های جدید تهران بالاخره شهردار تهران محل این آرامستان‌ها را اعلام کرد، پیش از این از سوی شورای شهر تهران اعلام شده بود به واسطه جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی نسبت به اعلام مکان این آرامستان‌ها تردید دارد.

محل آرامستان‌های تهران اعلام شد

شهردار تهران در خصوص محل‌های آرامستان‌های جدید پایتخت می‌گوید نقطه‌یابی در غرب و شرق تهران به میزان صد هکتار انجام شده و وارد مذاکره برای خرید شدیم تا مردم در غرب تهران مجبور به تردد به جنوب شهر نشوند.

شهردار تهران با اشاره به توسعه جغرافیایی آرامستان‌ها در تهران، تصریح کرد: بهشت زهرا (س) ۵۹۰ هکتار است و قطعه شهدا بالاترین میزان شهید در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است؛ ما توجه ویژه به بهشت زهرا (س) داریم و بازسازی و نوسازی آن در دستور کار قرار دارد. از طرفی به اضافه کردن و در دسترس قرار دادن این محیط می‌اندیشیم. نقطه‌یابی در غرب و شرق تهران به میزان صد هکتار انجام شده و وارد مذاکره برای خرید شدیم تا مردم در غرب تهران مجبور به تردد به جنوب شهر نشوند.

وی با بیان اینکه به امامزادگان شهر نیز کمک خواهیم کرد، یادآور شد: با اوقاف همکاری را آغاز کردیم تا بتوانیم دفن در امامزادگان را نیز داشته باشیم.

زاکانی به عملکرد قرارگاه مسکن اشاره کرد و افزود: کاری که مستقیماً به ما ارتباطی نداشت، مسکن بود؛ وزارت راه و شهرسازی متولی است و ما به این امر کمک می‌کنیم. ۴۵۰ هزار واحد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف در قرارگاه جهادی مسکن که در سال ۱۴۰۰ تشکیل شده بود، منعقد شد و تسهیلات ساخت و ساز را در این راستا در نظر گرفته‌ایم. کاهش مدت زمان صدور پروانه ساخت از ۳۵۷ روز را به ۶۰ روز در دستور کار قرار دادیم تا به جای اینکه سه‌بار خواب سرمایه صورت بگیرد، ساخت و ساز انجام شود.

شهردار تهران با بیان اینکه با نوسازی می‌توان تأمین مسکن انجام داد تا چهره شهر با این اقدام تغییر یابد، گفت: ۹.۶ میلیون نفر ساکن تهران هستند. از بعد خانوار هم ۲.۹ میلیون خانوار در شهر داریم. ما یک میلیون واحد مسکن کم داریم؛ لذا قرارگاه مسکن با این اصل شکل گرفت.

شیب نزولی صدور پروانه از سال ۹۱ تا ۱۴۰۰

وی اعلام کرد: سال ۹۱ تعداد ۳۰ هزار فقره پروانه با ۳۵ میلیون متر مربع مساحت صادر شده بود. از آن سال صدور پروانه و در اصل ساخت و ساز شیب نزولی داشته است. سال ۱۴۰۰ کمترین میزان را به خود اختصاص داده و این عدد به ۶ هزار فقره و ۱۱ میلیون متر مربع رسید.

زاکانی با بیان اینکه در خرداد‌ماه سال قبل زیرساخت‌های ما مورد حمله سایبری قرار گرفت که بازگشت آن یک ماه زمان برد، ادامه داد: با این وجود بیش از ۱۰ هزار فقره پروانه با ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع مساحت در سال قبل صادر شد که پس از ۹ سال دوباره شیب رو به بالا را دیدیم و آمار ساخت و ساز ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافت.

ساماندهی دست‌فروشان

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با پرداختن به موضوع دست‌فروشی گفت: تلاش ما این است که در زمینه دست‌فروشی مردم را اذیت نکنیم. از طرفی نیز می‌خواهیم دست‌فروشان مردم را آزار ندهند؛ لذا ما به دنبال ساماندهی دست‌فروشان هستیم و می‌خواهیم که دست‌فروشان در فضایی که مشخص شده، امرار معاش کنند. برخی پارک‌ها و فضا‌هایی را ساماندهی می‌کنیم که دست‌فروشان در آن فعال شوند و در فضای مجازی نیز فرصتی را برای حق انتخاب مردم در این زمینه ایجاد خواهیم کرد.

۱۲۲ محله در تهران بازار میوه و تره‌بار ندارند

وی با بیان اینکه خدمات بهداشتی، فرهنگی، آموزشی، مذهبی، فضای سبز، خدمات اقتصادی و بازارچه‌ها از جمله سرانه‌ها هستند، گفت: ۱۲۲ محله در تهران بازار میوه و تره‌بار ندارند؛ ۲۶۲ بازارچه تحویل گرفتیم و ۳۰ بازارچه اضافه شد. کار احداث ۴۷ بازار را آغاز کرده‌ایم که البته تغییراتی ایجاد شد که موضوع عقب افتاد؛ ما دو دسته میدان میوه و تره‌بار را مورد توجه قرار دادیم و تلاش کردیم برخی موارد ترکیبی ساخته شوند. به طوری که طبقات زیرین به سرانه ورزشی، فروشگاه شهروند و طبقه اصلی به بازار میوه و تره‌بار اختصاص یابد.

زاکانی افزود: ۴۷ بازار کلید خورد و تعدادی کلنگ‌زنی شد که اکثر این موارد در ۶ ماه اول به بهره برداری می‌رسد، اما هدف‌گذاری ما ۵۰۰ بازارچه است تا محلاتی که بازار ندارند، به این بازارچه‌ها مجهز شوند تا کنترل ارائه خدمات با قیمت مناسب را داشته باشیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها