کاهش ۲۹ درصدی بارش‌ها در تهران

کد خبر: 1232286

میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۱۷ تیر در تهران با کاهش ۲۹ درصدی نسبت به دوره بلندمدت روبرو شده و این در حالی است که گرمای هوا بر شدت مصرف آب افزوده است.

کاهش ۲۹ درصدی بارش‌ها در تهران

شدت گرمای هوا میزان مصرف آب در کشور و به‌خصوص تهران را افزایش داده، به‌گونه‌ای که بنا بر اعلام اخیر شرکت آب و فاضلاب استان تهران در برخی روزها یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر آب در این استان به مصرف رسیده است.

تازه‌ترین گزارش مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور بیانگر آن است که از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۱۷ تیر ۱۹۴.۲ میلیمتر بارش در تهران به وقوع پیوسته است.

این میزان بارش در مقایسه با ۲۷۲.۱ میلیمتر دوره بلندمدت با کاهش ۲۹ درصدی همراه شده است.

درعین‌حال میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۷ تیر در تهران نسبت به ۱۸۲ میلیمتر سال گذشته ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

کاهش ۵ درصدی حجم آب سدهای پنج‌گانه تهران

موجودی مخزن آب پنج سد امیرکبیر، طالقان، ماملو، لار و لتیان تهران از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۷ تیر ۵۷۹ میلیون مترمکعب شده است.

این میزان نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین درصد پرشدگی سدهای تهران تا ۱۷ تیر ۳۱ درصد شده است.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد: روزهای اخیر مصرف آب در شهر تهران به رقم سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر در هر شبانه‌روز رسیده است.

مصرف لحظه‌ای آب تهران از ابتدای تیرماه امسال، در ساعت اوج مصرف، از رقم ۵۱ هزار لیتر در ثانیه کمتر نشده که تداوم این امر ممکن است موجب بروز ناپایداری در شبکه و توزیع آب شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها