۷۵ هزار معلم جدید در راه کلاس‌ها

کد خبر: 1240588

وزیر آموزش‌ وپرورش گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید ۷۵ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش ملحق می‌شوند.

۷۵ هزار معلم جدید در راه کلاس‌ها

رضا مراد صحرایی در جمع فرهنگیان لرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به‌ ویژه شهدای معلم و معلمان شهید رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهار داشت: در هفته آینده در سراسر کشور دو هزار طرح عمرانی آموزشی با ۱۰ هزار کلاس درس به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به طرح شهید «عجمیان» و شهید «حاج‌ قاسم سلیمانی» اشاره کرد و افزود: ۲۰ هزار کلاس درس در طرح شهید «عجمیان» با فعالیت بیش از دو هزار و ۸۰۰ گروه جهادی شاداب‌سازی و بهسازی شده است و همچنین در طرح سردار شهید «حاج‌قاسم سلیمانی» دو هزار ۱۰۰ طرح ورزشی در کل کشور برای استفاده دانش‌آموزان و فرهنگیان احداث شده است.

وزیر آموزش‌ وپرورش، کسوت و مقام معلمی را حاصل اعتقاد به روش و منش در تربیت نسل‌ها دانست و افزود: معلمی قابل‌قیاس با هیچ شغل دیگری نیست و معلمی یک شغل و مقام اداری نیست؛ بلکه دارای شأن و جایگاهی والاست که در جامعه خود پیامبری می‌کند.

صحرایی، اظهار داشت: دولت در حالی کار را تحویل گرفت که جز محدود کشور‌هایی بودیم که مدارس به‌خاطر کرونا تعطیل بود و بازگشایی مدارس در آن شرایط ده‌ها هزار میلیارد بودجه نیاز داشت؛ ولی دولت مصمم به بازگشت دانش‌آموزان به مدارس شد و آموزش حضوری آینده‌سازان کشور ازسرگرفته شد.

وی با بیان اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید ۷۵ هزار معلم جدید به آموزش‌وپرورش ملحق می‌شود، افزود: برای گزینش، مهارت و توانمندی این معلمان به‌اندازه ۱۰ سال کار شده است تا معلمی در کلاس درس حضور یابد که توانایی‌های ویژه معلمی را داشته باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها