۶۵ میلیون ایرانی شهرنشین هستند

کد خبر: 1254951

معاون شهرسازی شهرداری تهران اعلام کرد که ۴۰ درصد جمعیت شهرنشین کشور در ۲۰ شهر زندگی می‌کنند.

۶۵ میلیون ایرانی شهرنشین هستند

حمیدرضا صارمی صبح امروز در نشست گرامیداشت روز جهانی شهرسازی با بیان اینکه ایران در عرصه‌های شعر، معماری و غیره دارای تمدن خاصی بود، گفت: اگر قرار باشد مجددا در ایران تمدنی ساخته شود، تمدن نوین، ایرانی – اسلامی است.

وی بیان کرد: سیمای شهرها که در حال شکل‌گیری است متاثر از مبانی و ایده‌های نظری است و باید به این مسأله دقت کرد، اما دقت داشته باشید که نامتوازن‌ترین شهرها در دنیا از نظر آمایش سرزمینی در ایران است، به گونه‌ای که اعلام شده از ۸۵ میلیون نفر جمعیتی که در ایران زندگی می‌کنند، ۶۵ میلیون در شهرها هستند.

معاون شهردار تهران گفت: این در حالی است که ۷۲ درصد از جمعیت ۶۵ میلیون نفری شهری در سطح شهر و ۴۰ درصد این جمعیت شهرنشین در ۲۰ شهر زندگی می‌کنند و این سه فشردگی جمعیت سبب شده است تا هر برنامه‌ای که بخواهیم اجرا شود با چالش مواجه می‌شود.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با تأکید بر این‌که باید بر برنامه‌های توسعه‌ای شهرها دقت کرد و نگاه آینده‌نگری داشت، اظهار کرد: شهرهای فعلی محصول ۵۰ سال برنامه ریزی و طرح‌های توسعه‌ای است و ۲۰ سال دیگر شهرهایی که شکل می‌گیرد نتیجه کارهای ما است و باید به این امر دقت کنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها