جذب جراح قلب از مقطع دیپلم!

کد خبر: 1258232

رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، نسبت به تضعیف جایگاه پزشکی کشور و از دست رفتن توانمندی‌های به دست آمده در سال‌های گذشته هشدار داد.

جذب جراح قلب از مقطع دیپلم!

پس‌از آنکه دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در یک برنامه تلویزیونی از پذیرش دانشجوی تخصصی پزشکی از مقطع دیپلم یا کارشناسی خبر داد، این سخنان با واکنش رئیس کل سازمان و اعضای شورای عالی نظام پزشکی مواجه گردید. به طوری که محمد رئیس زاده، نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت و نسبت به طرح این قبیل موضوعات، ابراز نگرانی کرد.

در همین راستا، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با حضور در یک برنامه تلویزیونی، بار دیگر به این اظهار نظر و سایر موضوعاتی که باعث تضعیف جایگاه پزشکی کشور می‌شود، هشدار داد.

وی با اشاره به توانمندی علمی جامعه پزشکی کشور که حاصل سال‌ها تلاش و ممارست بوده است، گفت: تضعیف جایگاه پزشکی کشور، عواقب ناخوشایندی به دنبال دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، نسبت به کمبود برخی تخصص‌های پزشکی که در حال خودنمایی است و می‌تواند باعث تضعیف نظام سلامت کشور شود، هشدار داد و افزود: مسئولان با نظارت میدانی در بیمارستان‌ها، می‌توانند متوجه این واقعیت شوند که چرا با کمبود جراح قلب کودکان مواجه شده‌ایم.

رئیس زاده ادامه داد: دوستان مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و…، خودشان بروند و از پزشکان بپرسند چرا از تخصص جراحی قلب کودکان استقبال نمی‌کنند. اینکه فکر کنند ما از دیپلم، جراح قلب اطفال بگیریم، این راه حلش نیست.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها