میزان مصرف سوخت روزانه در مدار صعودی

کد خبر: 1270653

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: میانگین مصرف روزانه سوخت در کشور ۱۱۶ میلیون لیتر است که این میزان باید مدیریت شود؛ در غیر این صورت منابع کشور به دلیل بی‌برنامگی و مصرف بی‌رویه از بین خواهد رفت.

میزان مصرف سوخت روزانه در مدار صعودی

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره بر اینکه طی سال‌های گذشته بسیاری از تکالیف قانون هوای پاک انجام نشده است، اظهار کرد: برخی پیشنهادات اعم از فراهم کردن سرویس برای ادارات، تولید ۱۰ هزار مگاوات انرژی پاک توسط وزارت نیرو و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مطرح شد و درحال اجرا است که در زمینه رفع آلودگی هوا موثر خواهند بود.

۲۵ تیرماه سال ۱۳۹۶ بود که قانون هوای پاک با هدف اصلی کاهش آلودگی هوا و عوارض ناشی از آن به تصویب مجلس رسید و از سوی رئیس جمهوری وقت برای اجرا ابلاغ شد. این قانون در قالب ۳۴ ماده برای ۲۱ دستگاه اجرایی مختلف تکالیفی را تعیین کرد. یکی از راهکار‌هایی که این قانون برای کنترل آلودگی هوای ناشی از وسایل نقلیه فرسوده مشخص کرده بود، اسقاط و از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده پس از رسیدن به «سن فرسودگی» است همچنین با توجه به تاثیراتی که سوخت‌های فسیلی بر آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی می‌گذارند و به تبع آن با تغییرات شدید اقلیمی مشکلاتی از قبیل خشکسالی، کم بارشی، بیابان‌زایی و... اتفاق می‌افتد، تولید انرژی از طریق ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی، استفاده از انرژی باد و خورشید از اهمیت بالایی برخوردار است.

بر اساس ماده ۱۹ قانون هوای پاک نیز وزارت نیرو مکلف است نسبت به توسعه، تولید و عرضه انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک بهینه به‌نحوی اقدام کند که حداقل ۳۰ درصد افزایش سالانه ظرفیت مورد نیاز برق کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین شود که به گفته رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو طی برنامه‌ای تولید ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر را اعلام کرده است و سازمان حفاظت محیط زیست نیز برای تسریع این کار تلاش می‌کند تا بتوانیم وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی را کاهش دهیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها