قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

طوفان در بازار دلار ادامه دارد | قیمت دلار امروز چقدر شد؟

دیروز قیمت دلار با نوسان افزایشی به کار خود پایان داد. بازار ارز در هفته‌های گذشته پذیرای اخبار و شایعات فراوانی بود اما معامله‌گران این بازار معتقدند دلار با توجه به تورم در مسیر طبیعی خود قرار دارد و راه خود را می‌رود.

طوفان در بازار دلار ادامه دارد | قیمت دلار امروز چقدر شد؟
کدخبر : 12379
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند.قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز افزایش یافت.

دیروز قیمت دلار با نوسان افزایشی به کار خود پایان داد. بازار ارز در هفته‌های گذشته پذیرای اخبار و شایعات فراوانی بود اما معامله‌گران این بازار معتقدند دلار با توجه به تورم در مسیر طبیعی خود قرار دارد و راه خود را می‌رود.

 قیمت دلار روز گذشته در روند افزایشی قرار گرفت و در مرز کریدور ۴۰ تا ۵۰ هزار تومانی نوسان داشت؛ اما در پایان معاملات نتوانست از کریدور پایین‌تر خارج شود. در آخرین معامله دیروز دلار با قیمت ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد.

منابع ارزی ایران از عراق آزاد می‌شود؟

دو هفته اخیر بازار اخبار و شایعات در بازار ارز داغ بود. بعضی از شایعات تایید و برخی تکذیب شد. دیروز اخباری مبنی بر آزادسازی یک ونیم میلیارد یورو از اموال ایران از سوی ضیاء الناصری، مشاور نخست وزیر عراق در صفحه توییتر وی اعلام شد. این مقام مسئول عراقی در توییتی اعلام کرد که مجموع دارایی‌های آزاد شده ایران توسط دولت عراق در زمان نخست وزیری محمد شیاع السودانی تقریبا یک و نیم میلیاردیورو است. به علاوه اینکه یک میلیارد یورو دیگر نیز آزاد خواهد شد.

پیش از این رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، از آزادسازی بخشی از منابع بلوکه شده ایران در این کشور خبر داده بود. یحیی آل اسحاق اعلام کرد حدود سه میلیارد دلار از منابع ایران در عراق آزاد شده و برای تامین ارز موردنیاز حجاج و خرید کالاهای اساسی تخصیص پیدا کرده است.

بی‌توجهی معامله‌گران دلار به اخبار آزادسازی منابع در عراق

دیروز اخبار مبنی بر آزادسازی منابع ارزی ایران از سوی عراق در بازار پیچیده بود. اما معامله‌گران بدون توجه به این اخبار معتقد بودند در بازار ارز سال‌هاست چنین شایعاتی مطرح می‌شود و هیچ‌وقت نیز عملی نمی‌شود. به اعتقاد آنها این شایعات زمانی مطرح می‌شود که بخواهد تاثیر برخی اخبار و شایعات دیگر را همپوشانی کند تا بازار دچار شوک قیمتی نشود.

این در حالی است که اخبار مربوط به آزادسازی این منابع ارزی از سوی یک مقام رسمی عراقی مطرح شده و مسئولان دولتی کشورمان هنوز این ادعاها را تایید یا تکذیب نکرده‌اند. به اعتقاد تحلیلگران بازار ارز، اخبار مربوط به آزادسازی منابع ارزی کشورمان تاثیر چندانی بر روند قیمت دلار در بازار آزاد نخواهد داشت و اگر تاثیری هم داشته باشد مقطعی و کوتاه‌مدت است.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز شنبه ۲۰ خردادماه  قیمت دلار در مرکز مبادله طلا و ارز تغییری نداشت. اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی با قیمت ۴۲ هزار و ۸۲ تومان معامله شد. دلار حواله نیز با قیمت ۳۸ هزار و ۲۵۶ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

اسکناس یورو روز شنبه در بازار آزاد با قیمت ۵۳ هزار و ۶۵ تومان معامله شد و نزدیک به ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشت. در سایت بازار متشکل نیز اسکناس یورو به قیمت ۴۵ هزار و ۲۳۴ تومان رسید و افزایش ۲۰۰ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۱ هزار و ۱۲۲ تومان عرضه شد. افزایش قیمت ۱۰۰ تومانی داشت.

روز گذشته قیمت درهم در بازار آزاد با قیمت ۱۳ هزار و ۶۷۰ تومان معامله شد و حدود ۲۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. در سایت بازار متشکل ارزی حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۴۱۷ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۴۵۸تومان عرضه شد و تغییر قیمتی نداشت.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان