کد خبر : 39910 / /
/

یارانه معیشتی | یارانه معیشتی جدید

تصمیم عجیب دولت رئیسی در پرداخت یارانه معیشتی | تغییرات اساسی در پرداخت یارانه معیشتی | واریز منابع یارانه معیشتی به حساب شرکت مجری کالابرگ

با تصویب هیات دولت، سازمان هدفمندی یارانه‌ها مکلف شد منابع یارانه کمک معیشتی را به حساب شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان (فارا) و مجری پروژه کالابرگ الکترونیک واریز کند.

تصمیم عجیب دولت رئیسی در پرداخت یارانه معیشتی | تغییرات اساسی در پرداخت یارانه معیشتی | واریز منابع یارانه معیشتی به حساب شرکت مجری کالابرگ

یارانه معیشتی برای افزایش سطح زندگی مردم در دهک های پایین جامعه  بسیار مهم است. یارانه معیشتی بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه معیشتی  سه دهک اول به شرط استفاده از کالابرگ افزایش خواهد یافت بیش از 90 درصد مردم یارانه معیشتی دریافت می کنند. در ادامه به خبر جدید درباره یارانه معیشتی می پردازیم.

با تصویب هیات دولت، سازمان هدفمندی یارانه‌ها مکلف شد منابع یارانه کمک معیشتی را به حساب شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان (فارا) و مجری پروژه کالابرگ الکترونیک واریز کند.

با تصویب هیات دولت، سازمان هدفمندی یارانه‌ها مکلف شد منابع یارانه کمک معیشتی را به حساب شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان (فارا) و مجری پروژه کالابرگ الکترونیک واریز کند.

معاون اول رییس‌جمهور تصویب نامه هیات وزیران در جلسه تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ در خصوص«تکلیف سازمان هدفمندی یارانه‌ها نسبت به واریز مبالغ یارانه کمک معیشتی مشمولین طرح به حساب بانکی شرکت خدمات فناوری رفاه ایرانیان» را ابلاغ کرد. هیات وزیران در جلسه تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۰ به پیشنهاد سازمان برنامه بودجه کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای بند (ی) تبصره (۱۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور تصویب کرد:

۱- سازمان برنامه و بودجه کشور (سازمان هدفمندسازی یارانه ها) مکلف است مبالغ یارانه کمک معیشتی مشمولین طرح را در موعد مقرر حسب پیشرفت به حساب بانکی معرفی شده شرکت مجری طرح شرکت خدمات فناوری رفاه ایرانیان (فارا) وابسته به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی واریز کند.

۲- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است فهرست مشمولین طرح را در موعد مقرر و به صورت مکتوب به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ارسال کند.

۳- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است ماهانه نتایج حاصل از هزینه کرد مبالغ یارانه کمک معیشتی طرح را که توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای خرید مشمولین از طریق کالا برگ الکترونیک به حساب مذکور واریز گردیده، به همراه اطلاعات هویتی مشمولین طرح و جزییات واریز و خرید آنان را به صورت مکتوب به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ارسال کند.

یارانه معیشتی

سایت ثبت‌ نام جاماندگان یارانه معیشتی جدید

ثبت‌ نام جاماندگان یارانه یا متقاضیان جدید یارانه همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند.

برای تکمیل اطلاعات در سامانه ثبت نام یارانه نقدی، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است.

تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه جدید خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری کنند.

چرا یارانه معیشتی همه افزایش پیدا نکرد؟

شرط اصلی افزایش یارانه معیشتی (۲۰ درصد) این است که ۷۰ درصد مبلغ یارانه‌ را از طریق کالابرگ الکترونیکی صرف خرید حدودا ۱۱ قلم کالای اساسی (شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات (ماست پرچرب پگاه)، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله) کنید. طبق گفته مسئولان به زودی یارانه معیشتی تمام خانوارهای دهک‌های اول تا سوم در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

درواقع با کالابرگ الکترونیکی تنها اعتبار یارانه معیشتی افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین خانوارها درصورت برداشت نقدی یارانه یا خرید از فروشگاه‌هایی که اسامی آنها در لیست تایید شده وزارت رفاه نیست همان مبلغ یارانه گذشته را دریافت می‌کنند.

 یارانه معیشتی نقدی قطع نخواهد شد

ایرنا نوشت:معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش مبلغ یارانه‌ها به‌صورت اعتباری و در قالب طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد و گفت: دولت سیزدهم سیاست حمایتی و رفاهی را در شرایط تحریمی اجرایی کرد.

علیرضا عسگریان جزئیات جدید از افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها در طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد و گفت: دولت سیزدهم سیاست‌های حمایتی را با تأکید بر سلامت مردم و با استفاده از ابرازهای مختلف برای همه سطوح جامعه به‌ویژه خانواده‌های زیر نظر کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی ارائه می‌کند.

وی افزود: رویکرد دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عدالت توزیعی در سلامت غذایی و تغذیه‌ای خانواده‌هاست در همین راستا سیاست‌های کلان دولت در شبکه ملی اعتبار با نام شما تعریف شده است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در آینده سبد فیزیکی کم خواهیم داشت، گفت: یارانه‌ها بر روی سبد کالایی و غذایی متمرکز می‌کنیم و بر اساس اعتبار یارانه، خانوارهای تحت پوشش می‌توانند از تخفیف‌ها بهره‌مند شوند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر این طرح آزمایشی افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌های اعتباری برای سه دهک اول جامعه از جمله مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی در حال اجراست و یک ماه زودتر می‌توانند مبلغ یارانه را از طریق خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی خرج کنند.

عسگریان بیان داشت: جمعیت سه دهک اول ۲۴ میلیون نفر است که از این تعداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار (معادل حدود ۸.۵ میلیون نفر یعنی جمعیت یک دهک) تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که این گروه، یارانه ۴۰۰ هزارتومانی دریافت می‌کنند و سایر دهک‌ها ۳۰۰ هزار تومان یارانه به‌حساب آنها واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح کالابرگ الکترونیک به دنبال سلامت سفره مردم هستیم گفت: این طرح سرپرست محور و متمرکز بر یارانه است و درصدد پر کردن تورم در سفره خانوارهاست.

به‌هیچ‌وجه یارانه نقدی قطع نخواهد شد، شرکت در طرح کالابرگ الکترونیک اختیاری است

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: فقط خانوارهایی که در دهک اول تا سوم قراردادند و مبلغ یارانه دریافتی آنها به‌ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان است مشمول افزایش ۲۰ درصدی اعتبار خرید هستند، این اعتبار زمانی قابل‌استفاده است که خانوار حداقل ۷۰ درصد یارانه نقدی خود را به‌صورت کالابرگ الکترونیک از ۱۱ گروه کالایی خرید کند.

شرط استفاده از افزایش ۲۰ درصدی یارانه معیشتی

وی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که فردی از دهک اول تا سوم، از ۴۰۰ هزار تومان یارانه حدود ۳۲۰ هزار تومان را کالا خریداری کند ۸۰ هزار تومان افزایش اعتبار خرید کالا به او تعلق می‌گیرد.

عسگریان با بیان اینکه قیمت ۱۱ قلم کالا در طرح کالابرگ الکترونیک مصوب اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ است گفت: در این طرح به‌عنوان‌مثال قیمت یک کیلو گوشت قرمز ۱۱۰ هزار تومان و قیمت یک عدد پنیر ۱۷ هزار تومان به قیمت سال ۱۴۰۱ ثبت شده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.