کد خبر : 40687 / /
/

یارانه معیشتی | یارانه معیشتی جدید | یارانه معیشتی تیرماه

تصمیم جدید دولت درباره افزایش یارانه معیشتی | واریز یارانه معیشتی۱.۴ میلیونی برای این افراد

تصمیم جدید دولت درباره افزایش یارانه معیشتی | واریز یارانه معیشتی۱.۴ میلیونی برای این افراد

یارانه معیشتی | یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. با افزایش یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود.​آخرین اخبار درباره یارانه معیشتی را در ادامه بخوانید.

یارانه معیشتی/ سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین باید به ۱.۴ میلیون تومان برسد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: پویش «به عشق علی» به منظور جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین همزمان با دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، حبیب‌الله آسوده با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر ۴۶۸ هزار فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار حامی در سراسر کشور، حمایت مادی و معنوی از فرزندان یتیم و محسنین را متعهد شده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار کرد: سرانه ماهانه دریافتی ایتام از محل کمک‌های مردمی حدود ۸۵۰ هزار تومان است.

آسوده خاطرنشان کرد: همچنین سرانه دریافتی فرزندان محسنین به ۴۵۰ هزار تومان در ماه رسیده است که با به دنبال افزایش این کمک‌ها از طریق جذب حامیان جدید هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌های خانوار، معتقدیم سرانه دریافتی هر فرزند یتیم و محسنین باید حداقل به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برسد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: اگر هر خانواده یک فرزند یتیم را تحت حمایت قرار دهد، بیش از ۲۵ میلیون خانواده حامی ایتام و محسنین خواهیم داشته که شرایط زندگی این فرزندان را متحول خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، آسوده اضافه کرد: در دهه امامت و ولایت به ویژه عید سعید غدیر، برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب حامیان ایتام پیش‌بینی شده است و علاوه بر آن مردم نیکوکار می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ و یا مراجعه به پایگاه اینترنتی به آدرس Ekram.emdad.ir در این طرح خداپسندانه مشارکت کنند.

یارانه معیشتی | مهمترین چالش‌های معلولان در سالی که گذشت

فراکسیون حمایت از افراد دارای معلولیت در مجلس شورای اسلامی یک ضرورت بود که تاکنون نمایندگان مجلس به این مهم توجه نداشته و فراکسیون حمایت از معلولان را به طور رسمی تشکیل ندادند و تنها به چند کمیته در حمایت از این طیف مهم اکتفا کردند، کمیته‌هایی که واکنشی به مهمترین چالش‌های معلولان در سال ۱۴۰۱ نشان نداده است.

به گفته محمدعلی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، فراکسیون حمایت از معلولان با یکسال تأخیر تشکیل شده است، رئیس این فراکسیون نیز آقای فرشادان نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی است و اقدامات مربوطه را پیگیری می‌کند.

چالش دیگر معلولان در سال ۱۴۰۱، حذف ردیف بودجه این گروه از جامعه بود که با واکنش‌های بسیاری مواجه شد، در این باره اسفندماه سال گذشته بود که جمع کثیری از افراد دارای معلولیت در اعتراض به حذف معلولان در ردیف بودجه ۱۴۰۲ در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. پویش‌‌های بسیاری نیز در خبرگزاری فارس، سامانه فارس من در این باره ایجاد شد که خواستار توجه به بودجه معلولان شدند.

چالش دیگر افراد دارای معلولان، عدم پرداخت عیدی سال ۱۴۰۱ بود که این بار نیز خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی با مضمون«عیدی معلولان پَر!» به این عدم پرداخت انتقاد کرد. پس از این گزارش بود که سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور به گزارش فارس پاسخ داد.

پس از آن سیدصولت مرتضوی،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در پاسخ به انتقاد یکی از معلولان درباره پرداخت نشدن عیدی معلولان، گفت: حمایت دولت از افراد دارای معلولیت فقط در حد مستمری و کمک‌هزینه می‌باشد و این‌ها فقط بخشی از حمایت‌های مستمر بوده و کمک‌های غیرمستمر این سازمان نیز برای تعداد زیادی از جمعیت هدف تحت پوشش این سازمان محقق شده است.

همچنین علی محمدقادری رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز از واریز کمک‌هزینه معیشتی به افراد تحت پوشش خبر داد و گفت: این مبلغ از ۲۷۰ تا ۸۰۰ هزار تومان به عنوان «هدیه» به حساب بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار تحت پوشش واریز شد.

سید مرتضی حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور آخرین آمار و ارقام‌های دریافتی مددجویان بهزیستی را این گونه اعلام کرد: میزان مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۱، یک نفره ۳۵۰ هزار تومان، دو نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزار، ۴ نفره ۹۰۰ هزار تومان و پنج نفر و پنج نفر به بالا، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است که این رقم در سال جاری به ترتیب یک نفره ۴۲۰ هزار تومان، دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره ۸۴۰ هزار تومان، ۴ نفره یک میلیون و ۸۰ هزار و ۵ نفر و ۵ نفر به بالا یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

با این حال افراد دارای معلولیت از مشکلات بسیاری رنج می‌برند اما انتظار می رود سازمان بهزیستی، تمامی چالش‌های این افراد را حل و فصل کند./ فارس

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.