کد خبر : 40786 / /
/

وام | وام فوری | وام فوری جدبد

وام فوری دولت برای این خانوارها | چه کسانی مشمول وام ارزان‌قیمت ۵۰ میلیونی می شوند؟

رئیس بنیاد مسکن از تخصیص ۵۰ میلیون تومان وام ارزان‌قیمت به سیل‌زدگان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

وام فوری دولت برای این خانوارها  | چه کسانی مشمول وام ارزان‌قیمت ۵۰ میلیونی می شوند؟

وام فوری مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام فوری بانک به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام فوری به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام فوری و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از  وام فوری  می پردازیم.

وام فوری

اکبر نیکزاد امروز در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در بازدید از نقاط مختلف روستایی و شهری، اصلی ترین موضوع روستای بارده است که در سال گذشته تحت تاثیر سیل قرار گرفت که از روند بازسازی آن بازدید صورت گرفت.

وی افزود: روند بازسازی مطلوب بود اما بخشی از اعتبارات بلاعوض ابلاغ نشده بود که هماهنگی لازم صورت گرفت تا از منابع داخلی بنیاد مسکن، این مبلغ تامین شود و قبل از فصل سرما بتوان این واحد‌ها را به بهره برداری رساند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، با اشاره به ارائه تسهیلات به مردم جهت تکمیل واحدها، بیان کرد: از محل صندوق مهر قرار شد 50 میلیون تومان وام ارزان قیمت در اختیار سیل زدگان قرار بگیرد تا بتوانند واحد‌ها را تکمیل کنند.

نیکزاد، روند مردمت و بازسازی این روستا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شبکه معابر روستای بارده مقداری آسفالت شده بود و در بخشی نیز زیرسازی صورت گرفته بود که در صورت نیاز، آسفالت تامین خواهد شد. دیواره‌های سنگی و پل‌های آسیب دیده نیز در حال مرمت بودند که روند خوبی را طی می‌کنند.

وی افزود: پروژه‌های مسکن در حال انجام استان روند بسیار خوبی را طی می‌کنند و تا حدود یک ماه آینده که وزیر راه و شهرسازی به استان سفر خواهند داشت تعداد کثیری از واحد‌ها با حضور ایشان افتتاح خواهد شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به پروژه 1100 واحدی شهرکرد، بیان کرد: تمامی مراحل طی شده است و طی چند روز آینده پروانه صادر خواهد شد و برای خرید مصالح نیز برنامه ریزی شده است که عملیات اجرایی این واحد‌ها آغاز خواهد شد.

نیکزاد با اشاره به نگرانی مردم در خصوص گذشت زمان طولانی از واریز مبلغ 40 میلیون تومانی، بیان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده،  مشکل حل شد و عملیات اجرایی پروژه 1100 واحدی نیز آغاز خواهد شد.

وی افزود: در خصوص مسکن روستایی، با عنایت استاندار و جلسات هفتگی، بانک‌ها همکاری بسیار خوبی دارند و ساخت مسکن روستایی نیز با برنامه پیش می‌رود و در زمینه‌های اجرای طرح هادی پیرو هماهنگی‌ها قرار شد اعتبار خاصی برای اجرای طرح‌هادی روستا‌ها برای استان چهارمحال و بختیاری قرار بگیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور،ساخت سالیانه یک‌میلیون مسکن را جزو تاکیدات دولت سیزدهم برشمرد و تاکید کرد: ساخت مسکن یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است که به صورت ماهیانه با حضور رئیس جمهور و  وزار در جلسات با استانداران پیگیری می‌شود.

وی افزود: تاکید ریاست جمهور بر این است که روند ساخت مسکن با شتاب بیشتری پیش برود و خانواده‌ها در خصوص بحث مسکن دغدغه‌ای نداشته باشند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: هر ماه شتاب حرکت در سطح کشور بیشتر می‌شود و تسهیلات ساخت مسکن نیز در شهر‌ها با عنایت ریاست جمهوری به مبلغ 550 میلیون تومان افزایش پیدا کرد و نرخ سود که به 23 درصد رسیده بود با دستور ریاست محترم جمهور به 18 درصد کاهش پیدا کرد.

نیکزاد خاطرنشان کرد: دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی نیز با برنامه‌ریزی مطلوب در خصوص خانه‌دار شدن افراد زیر پوشش، روند خوبی را طی می کند و ظرف چند سال آینده شاهد خواهیم بود تقریبا موضوع مسکن دغدغه خاطر خانواده‌ها نباشد و همه مردم عزیز کشور صاحب خانه بشوند./ تسنیم

شرایط دریافت وام فوری با سود 2 درصد بانک گردشگری

به گزارش کاماپرس این تسهیلات بر اساس میانگین ساب مشتریان محاسبه و پرداخت می‌شود. تسهیلات از 35 درصد میانگین حساب شروع شده و سقف آن 300 درصد میانگین حساب متقاضی است. متقاضیان برای بهره‌مندی از این طرح باید سپرده جاری 4 تا 12 ماهه داشته باشند. یکی از ویژگی‌های این تسهیلات امکان انتقال امتیاز وام به سایر افراد است. دوره‌های معدل‌گیری برای پرداخت تسهیلات طرح پارسا 4، 6 و 12 ماهه است.

مدت زمان بازپرداخت وام‌ها بر اساس دوره معدل‌گیری از 12 تا 36 ماه متفاوت است. به‌علاوه دوره بازپرداخت و میزان سود تسهیلات که 2 یا 4 درصد است، در تعیین مبلغ وام تأثیرگذار است. حداکثر مبلغ وام معادل 300 درصد میانگین حساب است که بازپرداخت آن 12 ماهه بوده و 4درصد کارمزد به آن تعلق می‌گیرد.

وام فوری با سود ۲۳ درصدی برای وام بگیران

معاون وزیر راه از پرداخت وام مرمت واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی با سود ۲۳ درصدی خبر داد و گفت: وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت می‌شود.

تسنیم نوشت، محمد آئینی با یادآوری تصویب وام خاص مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و ابنیه واقع در بافت‌های تاریخی در شورای پول و اعتبار و ابلاغ آن به بانک‌ها در 24 خردادماه امسال، اظهار کرد:‌ بر این اساس تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و ابنیه در بافت‌های تاریخی در سقف‌های 360میلیون، 320، 280، 240 و 200 میلیون تومان به ترتیب در شهرهای تهران، شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت، مراکز استان‌ها، سایر شهرها و روستاها با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت حداکثر 5 ساله تعیین شده است.

وی ادامه داد: متقاضیان در طول دوره مرمت می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت با سقف‌های 100، 70 و 40 میلیون تومان به ترتیب در شهرهای تهران، سایر کلانشهرها و سایر شهرها به شکل قرض‌الحسنه و بازپرداخت 5 ساله استفاده کنند.

آیینی فرصت‌های ایجاد شده را گام‌های دولت برای تشویق مردم به نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و همچنین سکونتگاه‌هایی پیرامون بافت‌های تاریخی برشمرد و ابراز امیدواری کرد با این اقدامات نوسازی بافت ها در سراسر کشور سرعت بگیرد.

بانک سرمایه به مشتریان خوش حساب خود که مایل به دریافت وام هستند در قالب طرح «نسیم» تا 50 میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌دهد. این تسهیلات با هدف ترویج فرهنگ قرض الحسنه، ایجاد ارزش و پاسخگویی به نیاز و خواسته‌های مشتریان بانک سرمایه تبیین شده است.

به گزارش  بانک اول  افرادی که مایل به دریافت وام 50 میلیون تومانی بانک سرمایه هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. ضمنا وام گیرندگان در صورتی امکان استفاده از این تسهیلات را دارند که حداقل سه ماه از خواب سپرده‌شان گذشته باشد. این تسهیلات قرض الحسنه بوده و سود ندارد بلکه تنها به آن کارمزد چهار درصدی تعلق می‌گیرد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت تسهیلات به 36 ماه می‌رسد. ضمانت اصلی برای دریافت این وام ارائه ضامن رسمی است.

با توجه به مبلغ وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط 1 میلیون و 128 هزار و 953 تومان است. کل سود تسهیلات، 4 میلیون و 189 هزار و 731 تومان و مجموع رقم وام و سود آن، 54 میلیون و 289 هزار و 731 تومان خواهد بود.

وام فوری | درباره بانک سرمایه و برخی دستاوردهای آن بیشتر بدانید

بانک سرمایه با استناد به ماده واحد قانون اجازه تاسیس بانک‌های غیردولتی مصوب 1379 فعالیت خود را آغاز کرد. هم اکنون این مجموعه انواع خدمات در زمینه بانکداری الکترونیک، مشاوره بانکی، خدمت‌های ریالی و ارزی را به مشتریان واجد شرایط خود ارائه می‌دهد.

بانک سرمایه تاکنون توانسته لوح سپاس پانزدهمین دوره جشنواره برترین‌های روابط عمومی ایران 1397، نشان ویژه مدیریت بحران، تندیس بلورین سرآمدی روابط عمومی، نشان ستاره شایستگی روابط عمومی، لوح تقدیر دوازدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک، تندیس سومین جشنواره بانک محبوب من و … را به دست آورد.

معاون اشتغال وزارت کار درباره بیمه مشاغل خانگی گفت: الزام بیمه برای مشاغل خانگی نداریم چون یک شغل به صورت خویش‌فرمایی در خانه و منزل ایجاد می‌شود. اگر خود فرد داوطلب بود می‌تواند از بیمه‌های موجود مانند تأمین اجتماعی و سایر بیمه‌ها استفاده کند.

به نقل از تسنیم،اینطور که محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار می گوید سال گذشته از محل اعتبارات مشاغل خانگی حدود ۱۰۳هزار شغل ایجاد شده است و امسال هدفگذاری بیشتری در این حوزه برای اشتغالزایی صورت گرفته است. اما یکی از مسائلی که برخی از صاحب نظران در حوزه کسب و کار مطرح می کنند, بیمه صاحبان این مشاغل است.

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار درباره اینکه  چه میزان از اشتغال ایجاد شده مشاغل خانگی پایدار است و یا پوشش بیمه‌ای افراد دارد، گفت: الزام بیمه برای مشاغل خانگی نداریم چون یک شغل به صورت خویش‌فرمایی در خانه و منزل ایجاد می‌شود و فرد باید مهارت کسب کند، اما اگر خود فرد داوطلب بود می‌تواند از بیمه‌های موجود مانند تأمین اجتماعی و سایر بیمه‌ها استفاده کند.

وی در ادامه در مورد سقف تسهیلات فردی در مشاغل خانگی گفت: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات فردی در مشاغل خانگی ۱۵۰ میلیون و در مشاغل پشتیبان تا سقف ۴۰ نفر به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان و در سقف ۴ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

وی نرخ تسهیلات تکلیفی مشاغل خانگی را ۴ درصد عنوان کرد و گفت: این منابع از محل منابع خود بانک‌ها و به صورت تسهیلات تکلیفی قرض‌الحسنه با نرخ ۴ درصد خواهد بود و با تسهیلات تبصره ۱۸ که با منابع بانک‌ها اهرم می‌شود، تفاوت دارد و نرخ آن فقط ۴ درصد است.

معاون توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اینکه در برخی رشته‌های مشاغل خانگی مانند مواد غذایی، استانداردها و بهداشت چگونه رعایت می‌شود گفت: در رشته‌هایی که با مواد خوراکی و بهداشت افراد سر و کار دارد، هنگام گرفتن مجوز مشاغل خانگی حتما باید تأییدیه وزارت بهداشت را هم بگیرند و بهداشت بر آنها نظارت کند.

کریمی بیرانوند در مورد اینکه مشاغل خانگی برای روستاها و مناطق محروم است گفت: الزاما در مناطق روستایی نیست در برخی مناطق شهری هم مشاغل خانگی وجود دارد، در برخی استان‌ها در صنایع دستی پیشرو هستند.

معاون وزیر تعاون گفت: امسال یک‌ماه و نیم زودتر از سال گذشته از ۱۶ اردیبهشت به استان‌ها ابلاغ کردیم و فرایند پرداخت تسهیلات تکلیفی مشاغل خانگی از اواخر اردیبهشت در استان‌ها آغاز شده است. هر سال تا بانک مرکزی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توافق می‌کند و به بانکها ابلاغ می‌شود زمان می‌برد، اما امسال یک‌ماه و نیم زودتر شروع شد.

کریمی بیرانوند تأکید کرد: ۸ بانک عامل برای پرداخت تسهیلات تکلیفی مشاغل خانگی همکاری می‌کنند و نرخ همه این تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد تعیین شده است.

روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اعلام کرد: صندوق بیمه اجتماعی بر اساس اصل ۲۹قانون اساسی و همچنین قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و آئین نامه روستاییان و عشایر با هدف ترویج فرهنگ بیمه‌ای و با هدف حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی تشکیل شده است.

بر این اساس افراد ۱۸تا ۵۰سال که بدون بیمه هستند می‌توانند با عضویت در این صندوق از خدمات و مزایای آن‌ها همچون مستمری بازنشستگی، مستمری ازکارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

بنا به این گزارش با هدف سیاست‌های ابلاغی صندوق در خصوص فراگیری و افزایش ضریب نفوذ بیمه اجتماعی، مشاغل خانگی از جمله صنعتگران و فعالان حوزه فرش هم تحت پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار می‌گیرند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.