کد خبر : 41098 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

غافلگیری جدید بازنشستگان با خبر امروز 22 تیر | واریز رفاهیات به حقوق بازنشستگان اضافه شد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی: بازنشستگان نیز باید مانند سایر کارکنان از رفاهیات استفاده کنند و باید از این مزایا بهره‌مند شوند.

غافلگیری جدید بازنشستگان با خبر امروز 22 تیر | واریز رفاهیات به حقوق بازنشستگان اضافه شد

حقوق بازنشستگان | حمیدرضا حاجی بابایی در این نشست با اشاره به پرداختن به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگاندر برنامه هفتم توسعه بیان کرد: موضوع بازنشستگان و همسان سازی حقوق آنها و حقوق کارمندان از جمله تکالیفی است که برعهده دولت قرار داده شده و باید این دو مقوله را به عدالت نزدیک کند.مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پیگیری این صندوق برای دائمی‌سازی همسان‌سازی حقوق بازنشستگانکشوری خبر داد و توضیحاتی در خصوص نحوه افزایش حقوق بازنشستگان در صورت تصویب اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگاندر قانون برنامه هفتم ارائه کرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی: بازنشستگان نیز باید مانند سایر کارکنان از رفاهیات استفاده کنند و باید از این مزایا بهره‌مند شوند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در نشست با مسئولان کانون‌های بازنشستگی اعم از نیرو‌های مسلح و کشوری با اشاره به اصلاح حقوق و مزایای بازنشستگان برنامه هفتم گفت: انشالله تا پایان برنامه هفتم یک همسان سازی و همترازی بین حقوق شاغلین و بازنشستگان را داشته باشیم.

 جوکار افزود: بازنشستگان نیز باید مانند سایر کارکنان از رفاهیات استفاده کنند و باید از این مزایا بهره‌مند شوند.

 وی افزود: مقرر شد با بانک‌های مختلف توافقاتی صورت بگیرد و وام قرض الحسنه در اختیار آنان قرار گیرد

 جوکار با اشاره به تشکیل شرکت تعاونی‌های فراگیر با حضور همه بازنشستگان گفت: معادن استان در اختیار این شرکت‌ها قرار گیرد و مزایایی که از معادن داریم شامل حال این قشر شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: جمع بندی نشست بخشی از ان در استان بود و بخشی از ان در مرکز خواهد بود که مقرر شد طی یکماه آینده پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال مطالبه کانون‌های بازنشستگی استان یزد در خصوص مسائل و مشکلاتی که در رابطه با معیشت، بیمه، درمان و تسهیلات مورد نیاز دارند/ مجمع نمایندگان استان از آقای ترکی مدیر عامل سازمان بازنشستگی کشوری و آقای عیسی زاده رئیس فراکسیون بازنشستگی کشور دعوت به عمل آورد و جلسه مفصلی برگزار شد.

 میرمحمدی با اشاره به اجرای قانون همسانسازی حقوق بازنشستگان،ارتقای کمی و کیفی بیمه تکمیلی بازنشستگان ،بحث درمان و هزینه‌های دارو و تهسیلات قرض الحسنه افزود: مجلس پیگیری‌های متعددی انجام داده است و علی رغم اینکه در برنامه هفتم بحث همسان سازی حقوق از طرف دولت دیده نشد در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید و هم اکنون درصحن کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه است

میرمحمدی عنوان کرد: مجلس همه گونه حمایتی از طرح‌ها و لوایحی که در خصوص حمایت از معیشت بازنشستگان باشد انجام خواهد داد/صداوسیما

حقوق بازنشستگان

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید

در شرایطی که حال بازنشستگان خوب نیست و مرثیه صندوق‌های بازنشستگی سال‌هاست که خوانده شده، هزاران بازنشسته خواهان اجرای همسان‌سازی حقوق خود هستند و هزاران امضا را پای نامه‌های ارسالی خود خطاب به دولتی‌ها می‌زنند. با وجود این درخواست‌ها، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسیده و در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

ماجرا به بند «ب» ماده 12 برنامه ششم توسعه برمی‌گردد. آنچه در این بند ذکر شده، سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرده است که متناسب‌سازی حقوق را درباره بازنشستگان اجرا کند.

حالا رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیونی که او در آن عضو است، به تصویب رسیده و منتظر است که روانه صحن علنی شود. هرچند حالا این نگرانی برای بازنشستگان بخش کارگری ایجاد شده که آیا همسان‌سازی شامل حال آنها خواهد شد و رفاه از دست رفته خود را تا حدودی به دست می‌آورند یا خیر.

در شرایطی که تورم سرسام‌آور و گرانی‌ها امید بازنشستگان را به یاس تبدیل کرده، سال‌هاست که صدایشان بلند شده و حالا دیگر امان آنها را بریده است. البته رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تایید این ماجرای تلخ که حال بازنشستگان خوب نیست، می‌گوید همسان‌سازی حقوق آنها را در کمیسیون متبوعه به تصویب رسانده‌اند. البته پله بعدی، همان صحن مجلس است که سرانجام مصوبه را معلوم خواهد کرد.

اما صحبت از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، سروصدایی را نیز در بین کارگران بلند کرده. بررسی‌ها نشان می‌دهد که همسان‌سازی در دور قبل که به سال 99 برمی‌گردد، با اختصاص اعتبار جداگانه‌ای برای صندوق‌های کشوری و لشکری آغاز شد. این اعتبار موجب افزایش قابل توجه حقوق بازنشستگان هم شد اما در این بین، از خزانه دولت بودجه‌ای به بازنشستگان کارگری اختصاص داده نشد. در همین زمینه یک بازنشسته کارگری به ایلنا گفت که «آنچه با منابع تامین اجتماعی اجرا شد، نه همسان‌سازی که یک متناسب‌سازیِ بی یال و دم و اشکم بود که بازنشستگان انتقادات بسیار به آن داشتند.»

حالا بازنشستگان کارگری نگران این هستند که بار دیگر از شمول این طرح خط بخورند و اگر این اتفاق بیفتد، به اعتقاد این قشر زحمتکش که رفاه‌شان پیشکش فقر شده، بی‌عدالتی گسترده‌ای در جامعه اتفاق خواهد افتاد. البته هنوز مصوبه همسان‌سازی حقوق سایر بازنشستگان هم بلاتکلیف است و باید دید چه سرانجامی در صصحن علنی در انتظار آن است./ تجارت نیوز

همسان سازی حقوق بازنشستگان

حمیدرضا حاجی بابایی در این نشست با اشاره به پرداختن به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه بیان کرد: موضوع بازنشستگان و همسان سازی حقوق آنها و حقوق کارمندان از جمله تکالیفی است که برعهده دولت قرار داده شده و باید این دو مقوله را به عدالت نزدیک کند.

وی با بیان اینکه دولت موضوع عدالت در پرداختی‌ها را در برنامه هفتم توسعه منعکس کرده است، ادامه داد: همه ارگان‌ها و دستگاههای دولتی باید از مقوله عدالت در پرداختی‌ها پشتیبانی کنند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این معقول نیست که بازنشستگان ما با حقوقی زندگی خود را به سر ببرند که جوابگوی نیازهای آنها نیست و شرایط را برای آنها سخت کند.

حاجی بابایی با بیان اینکه فاصله بین حقوق بازنشستگان و شاغلین نباید زیاد باشد،ادامه داد: این مسئله قابل قبول نیست و همه قبول دارند که حقوق بازنشستگان باید اصلاح شود و ان شاءالله بتوانیم در قوانین و برنامه هفتم توسعه اصلاحاتی به وجود بیاوریم که مورد قبول مجلس و دولت قرار گیرد.

علی دهقان‌کیا در پاسخ به این پرسش که آیا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه بر اساس مصوبه شورای عالی کار افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر، اظهار کرد: بنا بر پیگیری‌های انجام شده و قول‌هایی که مسئولان سازمان تامین اجتماعی داد‌ه‌اند، ان‌شاءالله افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان در اردیبهشت ماه عملیاتی می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه بر مبنای مصوبه شورای عالی کار (افزایش ۲۵ درصدی برای حداقل‌بگیران و ۲۱ درصدی برای سایر سطوح) پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: بنابر پیگیری‌های صورت گرفته قرار است مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به فروردین ماه نیز همزمان با حقوق اردیبهشت ماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شود.

وی تصریح کرد: بر اساس جدول طراحی شده، حقوق بازنشستگان هر ماه از بیستم بر اساس حروف الفبا به حسابشان واریز خواهد شد

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از قول مسئولان امر برای افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت خبر داد.

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال جدید گفت: در روزهای اخیر، وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قول موثق دادند که در اردیبهشت افزایش حقوق اعمال می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه هر ماه واریز حقوق بازنشستگان کارگری از بیستم آغاز می‌شود، توقع داریم مقدمات کار قبل از این تاریخ فراهم شود؛ حقوق اردیبهشت بازنشستگان باید افزایش یابد و در عین حال، بایستی مابه‌التفاوت فروردین همراه با مستمری اردیبهشت پرداخت شود.

ایزدان تاکید می‌کند: پیگیری‌های ما از سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که مقامات سازمان آماده پرداخت افزایش حقوق در ماه جاری هستند؛ حتی اگر مراحل اداری کار برای صدور احکام تا پایان ماه به سرانجام نرسد، احتمالاً پرداخت‌ها صورت می‌گیرد و در مرحله‌ی بعد احکام حقوقی جدید صادر می‌شود. احتمال دارد مراحل اداری کار و امضا توسط هیات امنا و سپس تایید در هیات دولت به طول بینجامد.

به گفته وی، وزیر کار و مدیرعامل سازمان باید به قول خود مبنی بر افزایش حقوق در اردیبهشت پایبند باشند؛ بازنشستگان انتظار دارند در روزهای آینده حقوق جدید و مابه‌التفاوت را دریافت کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت به مجلس بازگشته و شورای نگهبان ایراداتی را به آن وارد کرده است، تلاش خواهیم کرد به زودی ایرادات شورا را برطرف کنیم.

مهدی عیسی زاده در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، خطاب به سازمان سنجش، دانشگاه فرهنگیان، وزارت علوم و وزارت بهداشت گفت: انتظار می رود جوانانی که در کنکور شرکت کردند و قبول شدند را پذیرش کنید و اینقدر به آنها و خانواده آنان استرس وارد نکنید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.