کد خبر : 43260 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت سود

خبر غافلگیرکننده اول هفته برای دارندگان سهام عدالت | واریز سود 5 میلیونی سهام عدالت واقعیت دارد؟

مهدی حاجی‌وند گفت: در حال حاضر، پرداخت سود سهام عدالت یا واریز اضافه سود این سهام انجام نمی‌شود؛ ضمن اینکه برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به نصب هیچ نرم‌افزار یا مراجعه به سایتی نیست نباید مبلغی را هم برای این کار پرداخت کرد.

خبر غافلگیرکننده اول هفته برای دارندگان سهام عدالت | واریز سود 5 میلیونی سهام عدالت واقعیت دارد؟

سهام عدالت | فهرست افراد مستحق برای دریافت سهام عدالت بروزرسانی شد وزیر اقتصاد درباره واگذاری سهام عدالت جاماندگان و زمان آن توضیحاتی ارائه داد. وی در پاسخ به سؤالی در خصوص پیش‌بینی زمان سهام‌دار شدن جاماندگان گفت: اعطای سهام عدالت جاماندگان زمان نمی‌برد و در حقیقت مسئله مصوبه هیئت دولت است .آخرین اخبار درباره سهام عدالت را در خبرآزاد بخوانید .

سهام عدالت

 مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور سهام عدالت بیان کرد. اخیرا خبری در فضای مجازی منتشر شده که “دارندگان سهام عدالت با نصب یک برنامه و ورود اطلاعات شخصی خود در یک درگاه غیررسمی و نامعتبر، سود اضافه سهام عدالت خود را دریافت کنند!”‌

وی گفت: این پیام با قصد کلاهبرداری در حال دست به دست شدن است.

حاجی‌وند با تاکید بر این که برای دریافت سود سهام عدالت نباید اقدام به ارائه اطلاعات شخصی به هیچ سایت و پایگاه اینترنتی کرد. افزود: در حال حاضر، پرداخت سود سهام عدالت یا واریز اضافه سود این سهام انجام نمی‌شود. ضمن اینکه برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به نصب هیچ نرم‌افزار یا مراجعه به سایتی نیست. نباید مبلغی را هم برای این کار پرداخت کرد.

منبع: سنا

سهام عدالت

خبر خوش خاندوزی به جاماندگان سهام عدالت

وزیر امور اقتصادی و دارایی از اختصاص ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت به همه مشمولان جدید خبر داد.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی از اختصاص ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت به همه مشمولان جدید خبر داد.

خاندوزی اظهار کرد: در مجموع برای حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار جامانده سهام عدالت و متولدان دهه‌های ۸۰ و ۹۰ و خانواده‌های طرح‌های حمایتی، سهام عدالت پیش‌بینی شده است.

او همچنین درباره سهام عدالت جاماندگان و کمبود احتمالی منابع گفت: دولت به‌قدری که بخواهد سهام به جاماندگان واگذار کند، منابع دارد و در دوره قبل هم یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ثبت نام برای دریافت سهام جا ماندند که به همه مشمولان جدید به ازای هر نفر ۱۰ میلیون تومان سهام اختصاص پیدا می‌کند.

هشدار درباره سود سهام عدالت

با تقسیم سود نقدی اکثر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت، بازار کلاهبرداری به اسم واریز سود سهام عدالت داغ شده است.

جی پلاس؛ رئیس اداره توزیع سود شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اعلام اینکه سود سهام عدالت واریز شد به سهامداران هشدار داد که مراقب پیامک‌های کلاهبرداری باشند.

محسن عبدی، رئیس اداره توزیع سود شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: با تقسیم سود نقدی اکثر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت، بازار کلاهبرداری به اسم واریز سود سهام عدالت داغ شده است و مردم باید مراقب پیامک‌های جعلی با پیوندهای حاوی بدافزارها باشند.

طبق گزارش تسنیم، عبدی افزود: تاکنون ۲۵ شرکت موجود در سبد سهام عدالت تقسیم سود نقدی خود را انجام داده اند.

عبدی افزود: با تقسیم سود نقدی اکثر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت، بازار کلاهبرداری به اسم واریز سود سهام عدالت داغ شده است و مردم باید مراقب پیامک‌های جعلی با پیوندهای حاوی بدافزارها باشند.

زمان واریز سود سهام عدالت اطلاع رسانی می‌شود

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: زمان واریز سود سهام عدالت از طریق رسانه‌های رسمی از جمله رادیو و تلویزیون اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش بازار، مهدی حاجی وند در خصوص واریز سود سهام عدالت اظهار کرد: خبرهای منتشر شده در خصوص سود سهام عدالت از ابتدای شهریور، کذب است. در حال حاضر همچنان مجامع برخی از شرکت‌های سرمایه پذیر موجود در سبد سهام عدالت، در حال برگزاری است.

او در ادامه بیان کرد: بعد از برگزاری مجامع شرکت ها، یک فرصت ۴ ماه برای تخصیص سود سهام عدالت دارند که بعد از گذشت این مرحله زمانی باید فرایند توزیع سود سهام عدالت توسط شرکت‌ها آغاز شود.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در خصوص فرایند واریز سود سهام عدالت گفت: هم اکنون هیچگونه توزیع سودی در حال انجام نیست و در صورتیکه قرار به توزیع سود سهام عدالت باشد، از طریق رسانه‌های رسمی از جمله رادیو و تلویزیون اطلاع رسانی خواهد شد.

حاجی وند افزود: همچنین سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت خود نباید مبلغی را پرداخت کنند و سود به صورت خودکار از طریق شماره شبا ثبت شده در شرکت سپرده گذاری مرکزی برای آن‌ها واریز خواهد شد.

پیش‌بینی سهام برای 5 میلیون جامانده سهام عدالت

خاندوزی با تأکید بر اینکه “امیدوار هستیم امسال این وعده محقق شود”، گفت: سهامی که تا امروز از سوی دولت تأمین شده است، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و 1.5میلیون نفری را که در دهه 80 از دریافت سهام عدالت جا مانده بودند، شامل می‌شود، در مجموع برای حدود 4.5 میلیون تا 5 میلیون نفر، حتی افرادی که در دوره اول ثبت‌نام سهام عدالت انجام داده بودند و مستحق نیز بودند اما سهام دریافت نکردند، پیش‌بینی سهام انجام شده است.

سهام‌دارشدن جاماندگان سهام عدالت در انتظار تصویب هیئت دولت

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص پیش‌بینی زمان سهام‌دار شدن جاماندگان گفت: اعطای سهام عدالت جاماندگان زمان نمی‌برد و در حقیقت مسئله مصوبه هیئت دولت است. در صورتی که وزارتخانه‌های مالک شرکت‌های نفتی یا صنعتی موافقت کنند مراحل مربوط به اعطای سهام یک تا دو ماهه انجام‌شدنی است. امیدوار هستیم این پیشنهاد به سرنوشت پیشنهاد سال گذشته دچار نشود که با آن مخالفت شد.(تسنیم)

مشکل عدم تخصیص سهام عدالت جاماندگان چیست؟

تجارت‌نیوز نوشت: طی سال‌های گذشته وعده‌های زیادی درباره تخصیص سهام عدالت به جاماندگان مطرح شده است. دولت در ابتدا عنوان می‌کرد که منابعی برای تخصیص سهام جدید ندارد اما فشار مجلس سبب شد دولت به دنبال منابع برای سهام جدید، وعده‌هایی را مطرح کند.

در همین راستا دولت سال گذشته ۳.۵ میلیون نفر را به‌عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی کرد. بر همین مبنا قرار بود به هر کدام از جاماندگان سهام عدالت، ۱۰ میلیون تومان سهام تخصیص یابد که البته در نهایت، رئیس وقت سازمان خصوصی‌سازی از درخواست لغو تصویب‌نامه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان خبر داد.

حسین قربان‌زاده آن زمان در مورد دلیل این درخواست توضیح داده بود که حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به‌عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند که این موضوع به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد، در حالی که طبق تصویب‌نامه هیات وزیران قرار است دو درصد سهام بانک ملت، سه درصد از سهام بانک تجارت و ۲.۷ درصد از سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری شوند و باید گفت منابع در نظر گرفته شده، منابع مورد نیاز را پوشش نمی‌دهد.

سهام عدالت

دارندگان سهام عدالت تا پایان تابستان منتظر سورپرایز ویژه باشند

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، گفت: بعد از ابلاغ مصوبه جدید شورای عالی بورس مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت که مدت زیاد متوقف بودند، برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شرط برگزاری مجامع این است که شرکت‌ها اطلاعات معوق و افشانشده نداشته باشند، تصریح کرد: بعد از برگزاری مجامع با مصوبه شورای عالی نمادها بازگشایی خواهند شد، چرا که اساسا نماد این شرکت‌ها  با مصوبه شورای عالی متوقف شده بود.

جعفری ادامه داد: در صورت ابلاغ مصوبه شورای احتمالا تا پایان تابستان مجمع دو شرکت استانی سهام عدالت به صورت پایلوت برگزار خواهد شد.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، گفت: تنها نمادهای متوقف در بورس و فرابورس شرکت‌های استانی سهام عدالت است. مجامع شرکت‌های مذکور به صورت حضوری و الکترونیک برگزار خواهد شد./تسنیم

واریزی 2 میلیونی سود سهام عدالت دولت رئیسی در این ماه

معاون مشارکت‌ های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی از وضع قانون اختصاص سهام عدالت به مددجویان بهزیستی خبر داد.

سهام عدالت یک برنامه اقتصادی و اجتماعی در ایران است که در دهه ۱۳۸۰ به منظور توزیع عادلانه ثروت و کاهش نابرابری‌های اقتصادی در جامعه شکل گرفت.سهام عدالت به صورت پروژه‌ای اجرا می‌شود و هر ساله سهامی از دارایی‌های دولتی به تمامی شهروندان ایرانی تعلق می‌گیرد.به طور کلی، سهام عدالت به معنای تخصیص بخشیز دارایی‌های دولتی به شهروندان است. سهام عدالت به صورت سهامی به شهروندان تعلق می‌گیرد و می‌توانند این سهام‌ها را به قیمت بازارروش یا نگهداری کنند.هدف اصلی سهام عدالت، کاهش نابرابری‌های اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت است.

جواد ایمان‌زاده، معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی درباره وعده مشاور رییس سازمان بورس درباره واگذاری سهام عدالت برای مددجویان بهزیستی اظهار داشت: قانون مربوط به تخصیص سهام عدالت به مددجویان بهزیستی وضع شده است ولی شیوه‌نامه اجرایی هنوز ابلاغ نشده است.

وی درباره فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیکوکاری از طریق بورس در آذربایجان شرقی نیز گفت: زمانی که بورس رونق داشت کارگزاری‌ها در این خصوص اعلام آمادگی کردند و چندین صندوق نیکوکاری از طریق بورس ایجاد شد که سرمایه اولیه نیز توسط خیرین و خود آن‌ها تامین شده بود و جنب و جوش خاصی در این حوزه وجود داشت.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد:حتی در آن برهه زمانی جامعه معلولین نیزدوره های آموزشی مختلفی برای خانواده‌ها برگزار می‌کردند، ولی پس از ریزش سنگین بورس فعالیت‌ها در این حوزه کاهش یافت.

ایمان‌زاده خاطرنشان کرد: بهزیستی نیز به عنوان یک دستگاه دولتی اجازه ورود به این حوزه را ندارد و ما فقط می‌توانیم نقش تشویقی برای آموزش در این حوزه ایفا کنیم و نمی توانیم اجباری برای ایجاد جمعیت خیریه داشته باشیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.