کد خبر : 44116 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت جاماندگان | سود سهام عدالت

سورپرایز سهام عدالتی ها | واریز ۷۰۰ هزار تومانی مرحله اول سود سهام عدالت | فروشندگان این گروه از دارندگان سهام عدالت ۱۳ میلیون تومان می گیرند

بررسی آخرین قیمت سهام عدالت نشان می دهد، سهام عدالت رشد قیمت کمی داشته است.

سورپرایز سهام عدالتی ها | واریز ۷۰۰ هزار تومانی مرحله اول سود سهام عدالت | فروشندگان این گروه از دارندگان سهام عدالت ۱۳ میلیون تومان می گیرند

سهام عدالت | سهام عدالت یکی از موضوعاتی است که در سال‌های گذشته مورد توجه بسیاری از مردم و مسوولین قرار گرفته است.حداکثر زمان واریز سود نقدی شرکت‌های بورسی به چهار ماه کاهش یافت؛ اتفاقی که قطعا باعث می‌شود زمان واریز سود سهام عدالت زودتر صورت بگیرد و احتمالا نحوه واریز نیز متفاوت خواهد شد.بنا بر خبرهای جدید واصله سهام عدالت امسال به جاماندگان تخصیص و مقدار آن هم به احتمال زیاد تغییر می کند آخرین اخبار سهام عدالت را در خبر آزاد بخوانید.

به نقل از مکتوب نامه،سهام عدالت یکی از بزرگترین برنامه‌های توزیع سهام در کشور ایران است که در سال ۱۳۸۹ آغاز شد. سهام عدالت در جوامع از نظر اجتماعی و اقتصادی عادلانه شناخته می‌شود، زیرا به همه افراد اجازه می‌دهد تا به درآمد و ثروت منصفانه دست یابند.این برنامه با هدف بهره‌مندی شهروندان از عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی به صورت سهام درآمدنی توسعه یافت و تاکنون چندین دوره توزیع سهام عدالت انجام شده است.بعد از ابلاغ مصوبه جدید شورای‌عالی بورس به‌زودی مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت که ۳۰ ماه متوقف بودند، برگزار خواهد شد، کارشناسان معتقدند این موضوع می‌تواند موجب ایجاد موج جدیدی از عرضه‌ها در بازار سرمایه شود.در ادامه به آخرین خبر از سهام عدالت می پردازیم.

سهام عدالت یکی از موضوعاتی است که در سال‌های گذشته مورد توجه بسیاری از مردم و مسوولین قرار گرفته است.

اما در ۱۸ سالی از ورود سهام عدالت به ادبیات اقتصادی کشور می‌گذرد، همیشه درباره نحوه آزادسازی آن بحث های مختلفی انجام شده است.

حدود ۴۹ میلیون نفر در کشور دارای برگه‌های سهام عدالت هستند و این مساله به دلیل دربرگیری فراوانی که دارد، توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است.

سهام عدالت در قالب برگه های ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۰ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی میان افراد واجد شرایط توزیع شده است.

برگه های ۴۰۹ هزار تومانی سهام عدالت، حدود ۱۰ میلیون و ۵۲۹ هزار تومان ارزش دارد. ارزش برگه های ۴۹۰ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی به ترتیب ۱۲ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان، ۱۳ میلیون و ۶۹۶ هزار تومان و ۲۵ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان بوده است.

سهام عدالت

هشدار مهم در خصوص کلاهبرداری در پوشش سهام عدالت

پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری در پوشش سهام عدالت هشدار داد.

پلیس فتا با ارسال پیامک انبوه اعلام کرد: «هموطن گرامی آیا اطلاع دارید پیام با محتوای «سود سهام عدالت»، «ابلاغ حکم قضایی ثنا» که از پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی و خطوط شخصی برای افراد جامعه ارسال می‌گردد، عمده‌ترین شیوه سرقت اینترنتی از کارت‌های بانکی هست چرا که نرم‌افزارهای مخرب حریم خصوصی شما را نقض می‌کند و در صورت کلیک بر روی آدرس اینترنتی شما قربانی بعدی خواهید بود.»

مردم مدیریت سهام عدالت را به دست می‌گیرند

معاون امور تعاون وزارت کار با اشاره به وجود ۴۹ شرکت تعاونی سهامی عدالت اظهار کرد: امروز در مدل سهام عدالت با وجود آنکه طبق قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مالکیت را به مردم دادیم ولی مدیریت هنوز در دست مردم نیست و دولت قرار است که این کار را تعیین تکلیف کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۶ شرکت بورسی،۱۳ شرکت غیربورسی و ۴۹ شرکت تعاونی داریم که در قالب سهام عدالت بالاترین سوددهی را دارند.میزان دارایی شرکتهای سهام عدالت بیشتر از میزان دارایی‌های وزارت کار در قالب شرکتهای شستا، تامین اجتماعی،‌صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بازنشستگی فولاد است ولی با وجود سرمایه بالا در سهام عدالت مردم در مدیریت آنها نقشی ندارند. در همایش اقتصاد تعاونی، رئیس جمهور دستور دادند که این مساله رسیدگی و مرتفع شود و مسئولیت پیگیری کار با کارگروه مربوطه در وزارت امور اقتصاد و دارایی است و وزیر اقتصاد اعلام کردند که این اتفاق خواهد افتاد تا مردم بهتر بتوانند دارایی‌هایشان را مدیریت کنند.

آنطور که وزیر اقتصاد اعلام کرده، تخصیص سهام عدالت به جاماندگان مستلزم طی مراحل تایید و تصویب در هیات دولت است.

سال گذشته حدود ۳.۵ میلون نفر به عنوان جاماندگان سهام عدالت شناسایی شدند و قرار بود به هرکدام از این افراد مبلغ ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت اختصاص پیدا کند. اما رییس سابق سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که تحقق این موضوع به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد که چنین منابعی فعلا موجود نیست.

طبق تصویب‌نامه هیات وزیران قرار شد دو درصد سهام بانک ملت، سه درصد از سهام بانک تجارت و ۲.۷ درصد سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری شوند.

البته به گفته رییس سابق سازمان خصوصی سازی، منابع در نظر گرفته شده، منابع مورد نیاز سهام عدالت را پوشش نمی‌دهد.

موضوع تخصیص سهام عدالت به جاماندگان، مصوبه مجلس را دارد و در ماه‌های اخیر مورد تاکید نمایندگان مجلس قرار گرفته است.

تازه‌ترین خبر در این زمینه از سوی سیداحسان خاندوزی ـ وزیر اقتصاد اعلام شده که گفته که مراحل تصویب و تخصیص سهام عدالت به جاماندگان باید از طریق هیات دولت طی شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین درباره زمان واریز سود سهام عدالت بیان کرد: پس از اینکه مجامع برخی از شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت برگزار شد و تقسیم سود انجام شد به رییس سازمان بورس می‌گویم تا خیلی فوری از همه شرکت‌ها منابع را وصول و به حساب سهامداران واریز کند.

حدود دو ماه قبل نیز معاون جدید واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی به ایسنا گفت: ترجیح سازمان خصوصی‌سازی و قانون‌گذار واگذاری سهام شرکت‌های بورسی به جاماندگان سهام عدالت است. سازمان خصوصی‌سازی در پیشنهادی که سال گذشته به دولت ارائه کرد اعلام کرد که سهام شرکت‌های بورسی را مد نظر دارد، امسال نیز پیشنهاد مذکور دوباره مطرح شده است.

طی چند سال گذشته با توجه به آزادسازی سهام عدالت، افزایش ارزش این سهام و همچنین افزایش قیمت سود آن، اخبار مربوط به سهام عدالت چه برای مشمولان و چه برای جاماندگان حائز اهمیت است. در این میان و با وجود آنکه پرداخت سود سالانه سهام عدالت قاعده خاصی دارد و شناسایی و ثبت‌نام جاماندگان توسط مسئولان درحال پیگیری بوده و هنوز به نتیجه نرسیده است، بسیاری از افراد از طریق پیامک بیا پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی سعی در فریب افراد دارند. موضوعی که مسئولان بارها درمورد آن هشدار داده و از مردم تقاضا کردند در این مورد هوشیار باشند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.