کد خبر : 44656 / /
/

حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان کشوری

عیدی جذاب دولت برای بازنشستگان | افرایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کلید خورد | در این سایت فیش حقوقی خود را نگاه کنید + لینک

آخرین خبر درباره بازنشستگان تامین اجتماعی را در ادامه بخوانید.

عیدی جذاب دولت برای بازنشستگان | افرایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کلید خورد | در این سایت فیش حقوقی خود را نگاه کنید + لینک

همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان یک موضوع مهم و پیچیده در ایران است.همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به معنای برابر کردن درآمدهای بازنشستگان با توجه به شرایط فعلی جامعه است.پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از بیستم براساس حروف الفبا آغاز شده است حقوق بازنشستگان شامل حقوق پایه، بیمه‌های اجتماعی، بیمه تکمیلی، روزهای تعطیل و تعطیلات سالانه، یارانه‌ها و منافع دیگر است.جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را از سایت خبر آزاد پیگیری نمایید.

بازنشستگان تامین اجتماعی نقش مهمی در جامعه دارند و به طور فزاینده‌ای مورد توجه قرار می‌گیرند. سازمان تأمین اجتماعی در ایران مسئول پرداخت و مدیریت بیمه‌ و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، است. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس فرمولی تعیین می‌شود که عواملی مانند سابقه کار، حقوق ماهیانه، سن بازنشستگی و سقف پرداختی در نظر گرفته می‌شوند.

با توجه به فعالیت زیادی از افراد در شرکت های خصوصی حقوق و بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی از پر چالش ترین مباحث دولت هاست. در ادامه به آخرین خبر از بازنشستگان تامین اجتماعی می پردازیم.

سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: پرداخت ۲۵درصد مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در سال جاری و همزمان با افزایش سالانه مستمری‌ها در احکام بازنشستگان اعمال شده و در عمل متناسب‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی به طور کامل صورت گرفته و از ابتدای سال جاری به تمام مشمولان در حال پرداخت است.

برای دریافت فیش حقوقی میتونید به سایت tamin.ir مراجعه کنید. پاسخ مشاور: پس از دریافت حقوق به راحتی میتونید از سایت tamin.ir فیش حقوقی هر ماه را دریافت کنید.

حقوق بازنشستگان

همسان سازی حقوق بازنشستگان به چه مرحله ای رسید ؟

 رحمت اله نوروزی در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۸مهرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصول (۵۲) و (۵۳) قانون اساسی گفت: همه نگاه‌ها به سمت برنامه هفتم توسعه است چرا که برنامه ششم صرفاً تا ۳۰درصد اجرایی شد بنابراین باید در ۴۰ سالگی دوم انقلاب اسلامی گامی در راستای توسعه کشور برداشته شود.

نماینده مردم علی آباد در مجلس با تأکید بر اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد، افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برنج برنجکاران در ۳استان شمالی هنوز به آنها پرداخت نشده است که باید وزارت جهاد کشاورزی در این رابطه اقدام عاجل داشته باشد./ ایلنا

حقوق بازنشستگان دوباره همسان‌سازی می‌شود؟

به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور درخصوص این‌که آیا سازمان برنامه و بودجه از گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم کشور راضی بود یا خیر، گفت: کمیسیون تلفیق مصوباتی را داد که کلیاتش مورد تائید ما نبود. ما مراتب نگرانی‌های خودمان را هم در صحن مجلس اعلام کردیم و هم این‌که به صورت مکتوب خدمت رئیس مجلس شورای اسلامی گزارش دادیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: البته با توافقاتی که شده است درحال حاضر اصلاحات و ویرایش لازم را با همکاری نمایندگان، هیات رئیسه و کمیسیون تلفیق انجام می‌دهیم.

وی در خصوص این‌که نمایندگان مجلس رسیدن به رشد ۸ درصدی که در برنامه هفتم توسعه مطرح شده است را سخت و حتی رویایی قلمداد کردند، آیا برنامه هفتم این قابلیت را دارد که به رشد ۸ در اقتصاد دست پیدا کند، گفت: رشد ۸ درصدی که در لایحه برنامه هفتم پیش‌بینی کرده‌ایم جزو سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه هفتم است، بنابراین لازم‌الجرا است؛ یعنی باید تمام ظرفیت کشور را به کار بگیریم که رشد ۸ درصد را محقق کنیم.

حقوق بازنشستگان

 حقوق بازنشستگان این‌گونه افزایش می‌یابد

منظور بیان کرد: اما این‌که آیا رشد ۸ درصد قابل دستیابی است یا خیر؟ این بستگی دارد ما ظرفیت‌های نیروی انسانی، منابع طبیعی، سرمایه و ماشین‌آلات کشور و همچنین رشد بهره‌وری را چگونه انجام دهیم و چه پیشرانی در اقتصاد داشته باشیم. این خبر خوش را من باید بگویم که در ۳ ماه اول سال جاری در فصل بهار بر اساس گزارش حساب‌های ملی مرکز آمار ایران رشدی که ما محقق کرده‌ایم، ۷/۸ درصد بوده است بنابراین این امر نشان می‌دهد ما می‌توانیم به رشد ۸ درصد نزدیک شویم.

وی ادامه داد: البته تدوام این رشد که در ۳ ماه اول اتفاق افتاده است نیاز به تلاش و جدیت همه دستگاه‌های اجرایی از جمله بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: مقوله رشد اقتصادی صرفاً به کارکرد دولت بازنمی‌گردد بلکه حاصل کارکرد تمام فعالان اقتصادی است، حاصل کارکرد تمام شرکت‌ها، اشخاص حقیقی و حقوقی است که ما فکر می‌کنیم با تلاش هرچه بتوانیم بیشتر به این هدف نزدیک شویم.

وی همچنین درباره احکام برنامه هفتم درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و صندوق‌های بازنشستگی گفت: در ارتباط با همسان‌سازی بخش عمده‌ای از آنچه که تکلیف بود در ۲ سال گذشته به ویژه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ انجام گرفته است اگر بنا باشد همسان‌سازی مجددی انجام گیرد باید منتظر باشیم و ببینیم چه حکمی در برنامه هفتم تصویب خواهد شد.

منظور افزود: در مورد صندوق‌های بازنشستگی هم فرقی نمی‌کند، در واقع تعدیل مستمری‌های بازنشستگان در ۲ سال گذشته به خوبی انجام گرفته است اگر موارد جدیدی هم بنا شود که صورت گیرد باید ببینیم مصوبات نهایی برنامه هفتم چه می‌شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان در نیمه دوم سال

بر اساس گفته های اعضای کارگری شورای عالی کار سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.

به گزارش عرشه آنلاین، بازنشستگان و کارگران در انتظار پایان همسان سازی حقوق خود هستند تا میزان حقوقشان در ماه‌های آینده مشخص شود.

در جدیدترین خبر‌های رسیده اعضای کارگری شورایعالی کار جدیدترین تصمیم گیری‌هایی که درباره مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران از مهرماه صورت گرفته را مطرح کردند.

بر اساس گفته‌های اعضای کارگری شورای عالی کار ما منتظر هستیم تا دعوتنامه‌ها به دستمان برسد ، امیدواریم تا آخر این هفته بتوانیم برای افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران تصمیم درستی بگیریم.

بر اساس گفته آن‌ها حقوق و مزد در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ باید ترمیم شود تا قدرت خرید مردم بتواند بالاتر رود ، در این روز‌ها سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته چشم انتظار اعلام مبلغ افزایش حقوقشان در نیمه دوم سال هستند ، سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.