کد خبر : 44889 / /
/

وام بازنشستگان | وام بازنشستگان تامین اجتماعی | وام بازنشستگان کشوری

خبر خوش برای بازنشستگان | واریزی 30 میلیونی امشب در حساب بازنشستگان | وام بازنشستگان با کارمزد 4 درصد واریز شد

چهارمین نوبت وام ضروری بازنشستگان کشوری امشب واریز می‌شود

خبر خوش برای بازنشستگان | واریزی 30 میلیونی امشب در حساب بازنشستگان | وام بازنشستگان با کارمزد 4 درصد واریز شد

وام بازنشستگان | متقاضیان وام بازنشستگان حتما بخوانند. در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه آیا بازنشستگانی که قبلاً برای وام ثبت‌نام کرده‌اند، دوباره باید برای وام بازنشستگان ثبت‌نام کنند؟ پرداخته شده است.در خصوص بازنشستگانِ متقاضی که از هر حیث شرایط لازم برای ثبت درخواست وام بازنشستگان دارند .اطلاعات مهم و جدید درباره وام بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

وام بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: نوبت چهارم وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی صندوق برای واجدان شرایط تا آخر وقت امشب (یکشنبه) واریز می شود.

 به گزارش صندوق بازنشستگی کشوری، با توجه به تاخیر پرداختی وام‌های ضروری، با هماهنگی‌های انجام شده با بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل و تامین اعتبار لازم از سوی این بانک، نوبت چهارم وام ۳۰ میلیون تومانی تا آخر امشب یکشنبه ۱۶مهر ماه به حساب بیش از ۳۲ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط واریز می‌شود.

براساس این گزارش، این تسهیلات با کارمزد سالانه چهار درصد و اقساط ۳۶ ماهه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

 صندوق بازنشستگی کشوری با حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته تاکنون سه مرحله از تسهیلات ضروری به بازنشستگان را پرداخت کرده که در هر مرحله به حدود ۳۲ هزار نفر از این افراد، تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری اختصاص داده شده است.

صندوق بازنشستگی کشوری در سال گذشته به ۴۶۰ هزار نفر از بازنشستگان این تسهیلات را اعطا کرد و براساس برنامه‌ ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری نیز همین تعداد از افراد بازنشسته و حقوق‌بگیر تحت پوشش صندوق از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

بازنشستگان صاحب کارت‌ های خرید اعتباری می‌شوند . یکی از موضوعات مهم خرید اعتباری بازنشستگان است، در شرایط فعلی چه اقداماتی در حال اجرا است؟

محسن تقیانی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌ اجتماعی در پاسخ به این سوال اظهار کرد: موضوع خرید اعتباری بازنشستگان نیز بسیار اهمیت دارد. در سال گذشته ما این خدمت را به بازنشستگان از طریق مراکز بیرونی سازمان ارائه می‌دادیم اما امسال در نظر داریم با توجه به ظرفیت سازمان در امر سرمایه‌گذاری و شرکـ‌ت‌های تابعه ان‌شاءالله این خدمات را وسیع‌تر و گسترده‌تر کنیم و خدمات خرید را به بازنشستگان خود افزایش دهیم.

طرح اولیه آن آماده شده مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی کارهای پژوهشی آن را انجام داده و در اختیار مدیرعامل سازمان نیز قرار گرفته و ان‌شاءالله اگر تأیید شود بتوانیم این تکلیف مهم را اجرا کنیم. کما اینکه بودجه این طرح  در بودجه سال جاری دیده شده است.

در این طرح بازنشستگان می‌توانند خریدهای اعتباری خود را از مراکز معرفی شده انجام داده و به صورت اقساطی از حقوق ماهانه آنان محاسبه می‌شود. اگر تصویب این طرح قطعی شود اجرای آن در سال جاری اتفاق خواهد افتاد.

ما برای اعطای امکانات و تسهیلات رفاهی برخی از موارد را در نظر می‌گیریم. برخی از بازنشستگان برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه وارد سامانه بانکی می‌شوند و به دلیل بدهی بانکی امکان استفاده از این تسهیلات را ندارند یا برخی از آنها مشکلات اطلاعاتی و هویتی دارند و یا حتی کد ملی و شماره تلفن آنها متعلق به خودشان نیست و ما در این موارد نمی‌توانیم نام آنها را در سامانه رفاهی وارد کنیم. شاید بخشی از کسانی که نتوانسته‌اند از خدمات رفاهی استفاده کنند جزء همین افراد باشند.

برخی از شرایط را برای پرداخت تسهیلات داریم مانند اینکه ۳۰ سال حق بیمه را پرداخت کرده باشد. خانواده ایثارگران، شهدا و تعداد فرزندان‌شان،در اولویت پرداخت تسهیلات و دریافت خدمات رفاهی قرار دارند./اندیشه معاصر

وام بازنشستگان

واریز وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی از اول مهر

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از واریز وام ۲۰ میلیون تومانی از اول مهرماه به حساب ۴۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیری که در قرعه‌کشی برگزیده شده‌اند خبر داد و گفت: روز گذشته (۲۰ شهریور) برای برگزیدگان این دوره از ثبت‌نام پیامک ارسال شد.

ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از ۲۱ مردادماه به‌مدت یک هفته آغاز شد و روز جمعه ۲۷ مرداد پایان یافت که در این میان ۴۰ هزار فقره تسهیلات برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط این سازمان در نظر گرفته شد.

اما متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان باید دارای شرایط به خصوصی باشند که از جمله این شرایط می‌توان به دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اشاره کرد.

محسن تقیانی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص زمان پرداخت این وام‌ها به بازنشستگان توضیح داد: قرعه‌کشی تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی انجام شده و روز گذشته پیامک آن برای برگزیدگان این تسهیلات ارسال شده تا مراحل ثبت‌نام خود را جهت دریافت تکمیل کنند.

وی افزود: در صورتی که ثبت‌نام کنندگان مشکل بانکی نداشته باشند و مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنند، این تسهیلات از اول مهرماه برای ۴۰ هزار نفر واریز خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی همچنین اعلام کرد تا پایان سال به ۴۰۰ هزار نفر تسهیلات پرداخت خواهد شد که برای ثبت‌نام متقاضیان در مراحل بعدی اطلاع‌رسانی می‌شود./ایسنا

وام بازنشستگان

وام بازنشستگان -توجه به بیمه تکمیلی و حوزه درمان بازنشستگان

با وجود اینکه بیمه تکمیلی برای بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری از سال‌های گذشته تاکنون دایر است اما این صندوق به منظور حفظ کرامت و نشان دادن توجه به حوزه درمانی افراد بازنشسته، ‌ نسبت به برقراری یک نوع بیمه تکمیلی اختیاری دیگر برای بازنشستگان کرد.

ارائه خدمات جدید جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش این صندوق در قالب طرح اختیاری با سرانه هر نفر ۲۰۵ هزار تومان درنظر گرفته است که با اجرای بسته جدید سلامت که در قالب طرح اختیاری ارائه شده برخی خدمات رایج و موردنیاز بازنشستگان به تعهدات قرارداد افزوده شده و سقف برخی خدمات مورد تعهد نیز افزایش چندبرابری یافته است.

   همچنین خدمات گران‌قیمت درمانی نظیر بستری‌های طولانی مدت یا اعمال جراحی پرهزینه و داروهای بیماران خاص در سال جاری در هر ۲ قرارداد اختیاری و طرح جاری بیمه درمان بدون سقف شده است. حذف محدودیت سقف پرداخت از همه خدمات بستری و اعمال جراحی، حذف محدودیت سقف پرداخت برای تأمین داروی بیماران خاص و حذف محدودیت سقف در برخی خدمات تشخیصی گران‌قیمت (مثل اندوسکوپی و کلونوسکوپی و ...)، در هر ۲ طرح اصلی و اختیاری ارائه شده است.

برای نخستین بار، پرداخت هزینه خسارت درمان مربوط به خدمات دندانپزشکی و داروی بیماران غیرخاص نیز در طرح جدید اختیاری پیش‌بینی شده، همچنین افزایش چهار برابری سقف تعهد ویزیت از گروه خدمات اصلی مورد نیاز جامعه بازنشستگان و افزایش سقف تعهدات عینک، عصا، واکر، ویلچر و سمعک، از دیگر ویژگی‌های این طرح است.

اکنون ۲ میلیون نفر با عائله بازنشستگان صندوق بازنشستگی دارای بیمه تکمیلی هستند که هشت هزار میلیارد تومان برای این موضوع در سال جاری در نظر گرفته شده است. با همه مراکز درمانی در سطح کشور قرارداد منعقد شده و صورت حساب واریزی بیمه تکمیلی برای بازنشستگان در مدت ۱۵ روز پرداخت خواهد شد.

وام بازنشستگان -پرداخت وام ضروری ۳۰ میلیون تومان به ۴۶۰ هزار بازنشسته

۱۵ هزار میلیارد تومان تا پایان سال جاری برای پرداخت تسهیلات بازنشستگان در نظر گرفته شده و هر ماه ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر قرعه‌کشی می‌شود

صندوق بازنشستگی در سال ۱۴۰۲ وام قرض‌الحسنه به نسبت سال گذشته را با افزایش ۱۰۰ درصدی تحقق کرده است که حدود ۳۰ میلیون تومان تسهیلات ضروری قرض‌الحسنه برای هر بازنشسته تعیین شده که ۱۵ هزار میلیارد تومان تا پایان سال جاری برای پرداخت تسهیلات بازنشستگان در نظر گرفته شد و هر ماه ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر قرعه‌کشی می‌شود.

صندوق بازنشستگی کشوری در دولت سیزدهم افزایش تسهیلات ضروری بازنشستگان را در دستور کار قرار داد که به همن منظور در سال ۱۴۰۲ سقف وام این گروه از جامعه هدف به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت.

تاکنون سه مرحله از وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان به افراد واجد شرایط در حدود ۱۰۰ هزار نفر و هر مرحله حدود ۳۳ هزار نفر پرداخت شده است که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا پایان سال جاری ۴۶۰ هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

اکنون امکان ثبت‌نام این نوع تسهیلات به صورت مستمر برای بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد و بازنشستگان متقاضی دریافت این وام می‌توانند به بخش تسهیلات مالی در سایت صندوق به نشانی cspf.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. وام ضروری با کارمزد سالانه چهار درصد و دوره بازپرداخت ۳۶ماهه است.

وام بازنشستگان

وام بازنشستگان -پرداخت تسهیلات برای ازدواج فرزندان بازنشسته

یکی دیگر از اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در این دولت، پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان افراد بازنشسته و حقوق‌بگیر این صندوق بود تا از این طریق در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از این گروه از جامعه هدف به صورت ویژه حمایت شود.

براین اساس فرزندان بازنشستگان کشوری که در چهار سال اخیر ازدواج کرده‌اند، مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند. به همین منظور امکان ثبت تقاضای اینترنتی دریافت تسهیلات وام ازدواج فرزندان برای آن دسته از فرزندان بازنشستگان کشوری که تاریخ عقد آنان از اول فروردین ۱۳۹۸ به بعد باشد (به غیر از افرادی که این تسهیلات را در سنوات گذشته دریافت کرده‌اند)، فراهم شده است.

سامانه ثبت‌نام اینترنتی دریافت وام ۳۵میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان به نشانی https://eservices.cspf.ir/govsso/sb-marriage-loan در طول سال بدون هیچ محدودیت و ظرفیتی، فعال است. متقاضیان با توجه به فعال بودن سایت ثبت‌نام اینترنتی، می‌توانند تا پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کرده و در صورت احراز شرایط اعلام شده، از آن بهره‌مند شوند./ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.