کد خبر : 46017 / /
/

تصمیم گیری جدید برای افزایش حقوق بازنشستگان | زمان واریز مابه التفاوت اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی + جزییات

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه توسعه گفت که هر گونه تصمیم گیری برای افزایش حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه هفتم باید با در نظر گرفتن آثار و پیامدهای تورمی آن باشد. در عین حال هم باید شرایط سخت معیشتی بازنشستگان هم لحاظ کرد.

تصمیم گیری جدید برای افزایش حقوق بازنشستگان | زمان واریز مابه التفاوت اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی + جزییات

حقوق بازنشستگان | امشب خبر مهمی از سوی مقام دولتی منتشر شده است که از افزایش قابل توجهی رقم حقوق بازنشستگان خبر می دهد.حقوق بازنشستگان از هفته گذشته با اعمال قانون همسان سازی حقوق ها با افزایش چشمگیری رو به رو خواهد شد. آنان خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق بازنشستگان در لایحه جدید برنامه هفتم توسعه هستند و برای همسان سازی  حقوق بازنشستگان  در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.

جعفر قادری در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه گفت: نشست مشترکی بین هیات رئیسه مجلس و هیات رئیسه تلفیق و نمایندگان دولت تشکیل شد، جمع‌بندی این بود که کاری انجام شده و نتیجه را به کمیسیون تلفیق برای بررسی ارائه کنند؛ منتهی هنوز گزارش آن به کمیسیون ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه بازنشستگان در شرایط سختی قرار دارند، گفت: علاوه بر این برخی از گروه‌های اداری و برخی از گروه‌های متخصص انتظارات و توقعاتی دارند؛ لذا معضلات یکی دو تا نیست و باید به همه آنها رسیدگی شود.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم همچنین بیان کرد: از طرف دیگر محدودیت‌هایی در منابع وجود دارد و منابع بودجه هم کافی و پاسخگو نیست؛ پس دولت مجبور می‌شود که سراغ استقراض از بانک مرکزی و افزایش پایه پولی و نقدینگی رود که نتیجه آن فشار مضاعف بر گروه‌های با درآمد ثابت یعنی بازنشستگان و کارمندان خواهد بود؛ به همین دلیل باید به گونه‌ای عمل شود که خروجی آن گره گشایی در حقوق و مزایای برخی گروه‌ها بوده و در عین حال پیوست ضد تورمی هم داشته تا آثار و پیامدهای آن کم شود.

قادری تاکید کرد: اگر این تصمیمات بدون توجه به آثار و پیامدهای تورمی باشد همان اتفاقی را شاهد خواهیم بود که در اواخر دولت قبل رخ داد و کار را سخت کرد. قطعا دولت آقای رئیسی رویه قبل را در پیش نمی‌گیرد که منجر به تشدید تورم شود.

وی یادآور شد علاوه بر این ما محدودیت‌هایی از نظر تایید در شورای نگهبان هم داریم چون در برنامه ششم درصدی برای افزایش حقوق بازنشستگان لحاظ شد که شورای نگهبان آن را رد کرد. پس باید در برنامه هفتم نیم نگاهی به محدودیت‌های شورای نگهبان هم داشت و در عین حال انتظارات بر حق بازنشستگان را هم مورد توجه قرار داد.

خبر مهم از پرداخت مابه التفاوت اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

کارت خرید اقساطی یکی از مزایای مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی و کارمندان دولت به حساب می‌آید. امکان خرید اقساطی لوازم خانگی برای بازنشستگان تامین اجتماعی همیشه برای آنها راهگشا و کارٰآمد بوده است.

حقوق بازنشستگان   شامل حقوق پایه، بیمه‌های اجتماعی، بیمه تکمیلی، روزهای تعطیل و تعطیلات سالانه، یارانه‌ها و منافع دیگر است. همچنین، سازمان تامین اجتماعی در صورت لزوم می‌تواند تغییراتی در  حقوق بازنشستگان  اعمال کند.یکی از عوامل مهم در تعیین  حقوق بازنشستگان ، سابقه کاری آنهاست. سال‌های کاری فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کرده است، به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگی استفاده می‌شود.

کارت خرید اقساطی یکی از مزایای مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی و کارمندان دولت به حساب می‌آید. امکان خرید اقساطی لوازم خانگی برای بازنشستگان تامین اجتماعی همیشه برای آنها راهگشا و کارٰآمد بوده است. برای همین هم کارا کارت در دسترس‌شان قرار گرفته تا بتوانند نقدی کالا و لوازم موردنیازشان را بخرند و به صورت اقساطی هزینه آن را پرداخت کنند. کارا کارت این امکان را به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی و کارمندان دولت می‌دهد تا کالاهای موردنیاز خود را قسطی خریداری کنند. در ادامه جدیدترین اخبار در حوضه را در سایت مکتوب نامه بخوانید.

علی اصغر بیات درباره پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان کارگری از سوی تامین اجتماعی اطلاع رسانی کرد.

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی درباره معوقات حقوق بازنشستگان کارگری اطلاع رسانی کرد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، عدم پرداخت معوقات مستمری بگیران تامین اجتماعی را، بدهی دولت به این سازمان عنوان کرد.

علی اصغر بیات با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی به دلیل عدم پرداخت بدهی دولت در حال حاضر به نقطه سر به سری منابع و مصارف خود رسیده و برای پرداخت معوقات بازنشستگان دچار مشکل شده است، گفت: عدم پرداخت بدهی های دولت، سازمان تامین اجتماعی را با بحران مواجه می کند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی بازنشستگان، افزود: در حال حاضر بازنشستگان با مشکلات مختلفی مواجه هستند بطوریکه درصد بالایی از این افراد به دلیل کافی نبودن حقوق و مزایای دریافتی نمی توانند از عهده تامین هزینه های زندگی خود بر آیند.

بیات با تاکید بر اینکه افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری کمتر از نرخ تورم بوده است، گفت: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی به میانسالی رسیده بطوریکه منابع و مصارف سازمان به هم ریخته و تنها دلیل این موضوع تعهداتی است که دولت بر عهده سازمان گذاشته اما بدهی های خود را نیز به تامین اجتماعی پرداخت نکرده است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، ادامه داد: در حال حاضر دولت حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است که اگر این مبلغ را به صورت نقدی پرداخت نکند دیر یا زود تامین اجتماعی به نقطه بحران نزدیک می شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: ماهیانه فقط ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق به این افراد می شود در حالی که این سازمان برای پرداخت حقوق و معوقات بازنشستگان با مشکلاتی مواجه است.

بیات تاکید کرد: تاخیر درپرداخت حقوق بازنشستگان و معوقات فروردین ماه آنها و همچنین عدم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر بازنشستگان صندوق ها و…، از جمله مشکلاتی است که تامین اجتماعی به دلیل عدم پرداخت بدهی دولت با آن روبرو است.

وی به همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این مورد را از سال ۸۸ تا حالا پیگیری می کنیم اما متاسفانه تاکنون به هیچ نتیجه ای دست نیافته ایم و تبعیض و فاصله حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با صندوق های دیگر مشکلی است که وجود دارد و بازنشستگان ما به دلیل این تبعیض اعتراض دارند.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی در مقابل بازنشستگان تعهداتی دارد و باید با توجه به شرایط سخت زندگی این افراد نسبت به اجرای آن اقدام کند که یکی از آنها معوقه فروردین ماه است که پرداخت نشده و همین موضوع باعث مراجعه بیش از حد مستمری بگیران به کانون های بازنشستگان شده و این کانون ها تحت فشار هستند.

بیات افزود: چنانچه دولت رقمی را که در بودجه برای این سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته به موقع پرداخت نکند، سازمان دچار مشکل می شود و اولین کسانی که ضربه می خورند، بازنشستگان هستند.

وی از دولت خواست برای اینکه بازنشستگان دچار مشکل نشوند و تاخیری در پرداخت حقوق و معوقات آنها ایجاد نشود بدهی خود را به تامین اجتماعی به صورت نقدی پرداخت کند در غیر این صورت منابع و مصارف این سازمان بیش از امروز دچار مشکل شده و بازنشستگان بسیار ضرر خواهند کرد و در نهایت سازمان تامین اجتماعی دچار بحران خواهد شد.

جزئیاتِ توافق دولت و مجلس در موردِ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه دیده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نجفی خواه معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در برنامه تهران ۲۰ درباره صندوق‌های بازنشستگی گفت: در حال حاضر دولت ۷۶ درصد بودجه صندوق‌های بازنشستگی را برای حقوق بازنشستگان پرداخت می‌کند و باید ۲۴ درصد دیگر را خود صندوقها تامین کنند اما این چنین نیست.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس نیز در این برنامه درباره آخرین تصمیمات گرفته شده درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: براساس توافق صورت گرفته بین دولت و مجلس، اصل متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه دیده خواهد شد. قرار شد در برنامه هفتم برای کاهش فاصله حقوق بازنشستگان با شاغلان، با اجرای متناسب‌سازی این فاصله ترمیم شود.

وی افزود: اینکه متناسب‌سازی به چه میزان و درچه سالی از برنامه هفتم اجرا شود مواردی است که در صحن علنی مشخص خواهد شد مثلا  احتمال دارد برای برخی از بازنشستگان در سال اول و برخی دیگر در سال دومِ برنامه انجام شود./مهر

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.