کد خبر : 46754 / /
/

سهام عدالت | سود سهام عدالت جدید | سهام عدالت وراث

سورپرایز شب یلدایی برای همه خانوارهای ایرانی | واریز نفری 600 هزار تومان سود سهام عدالت

عضو شورای عالی بورس گفت: با مصوبه امروز شورای عالی بورس نیمی از سود سهام عدالت به میزان حدود 600 هزار تومان برای دارندگان سهام عدالت تا پایان آذر پرداخت می‌شود.

سورپرایز شب یلدایی برای همه خانوارهای ایرانی | واریز نفری 600 هزار تومان سود سهام عدالت

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت وراث مشخص شد.سود سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی با دارندگان سهام یک میلیون تومانی متفاوت است.مجید عشقی رئیس سازمان بورس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سود سهام عدالت هنوز در شورای عالی بورس تصویب نشده و به محض اینکه سود سهام عدالت مشخص شود تصمیم‌گیری انجام می‌شود.آخرین اخبار سهام عدالت را در خبر آزاد بخوانید.

عضو شورای عالی بورس گفت: با مصوبه امروز شورای عالی بورس نیمی از سود سهام عدالت به میزان حدود 600 هزار تومان برای دارندگان سهام عدالت تا پایان آذر پرداخت می‌شود.

بهمن عبداللهی، در مورد جلسه امروز شورای عالی بورس که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد، گفت: در این جلسه سه موضوع مهم در مورد سهام عدالت مورد تصویب قرار گرفت.

وی گفت: اولین مصوبه این بود که برای زمینه‌سازی در باز شدن نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت در بورس نیاز به برگزاری مجامع استانی این شرکت‌ها است که در اولین گام قرار شد، مجمع استانی برای خراسان شمالی و زنجان به صورت آزمایشی تا دو ماه آینده برگزار شود و مجامع بقیه استان‌ها هم به ترتیب برگزار خواهد شد.

عضو شورای عالی بورس همچنین گفت: مصوبه دوم شورای عالی بورس امروز در مورد برگزاری مجامع شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت بود که مقرر شد، از امروز مجامع این استان‌ها با نصاب حداقل 20 درصد اعضای شهرستانی شرکت‌های تعاونی سهام عدالت برگزار شود که بعداً منتخبان این مجامع بتوانند در مجامع شرکت‌های استانی سرمایه‌گذاری عدالت حق رای داشته و حضور پیدا کنند.

رئیس اتاق تعاون ایران همچنین در مورد مصوبه سوم شورای عالی بورس گفت: قرار شد برای تقسیم سود عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر مربوط به سال 1401 امسال هم در دو مرحله پرداخت شود که در مرحله اول سودهایی که از شرکت‌ها جمع‌آوری شده حدود 30 هزار میلیارد تومان است که بین ذی‌نفعان سهام عدالت تقسیم می‌شود و برای دارندگان سهام به ارزش اسمی 532 هزار تومانی حدود 600 هزار تومان در مرحله اول سود پرداخت خواهد شد.

وی افزود: بقیه سود سهام عدالت به تدریج از شرکت‌های سرمایه پذیر وصول می‌شود. تا پایان سال جاری به حساب ذی نفعان پرداخت خواهد شد.

عبداللهی همچنین در مورد مصوبه دیگر شورای عالی بورس گفت: شرکت های تعاونی سهام عدالت شهرستانی طی دو سه سال گذشته مطالباتی دارند که قرار شد از 20 آذرماه بخشی از این مطالبات به صورت علی‌الحساب از سوی سازمان بورس پرداخت شود و بقیه مطالبات هم با دریافت صورت حساب تسویه شود.

عضو شورای عالی بورس تأکید کرد: پرداخت سود سهام عدالت به صورت متمرکز و از طریق سامانه سجام و روش‌های غیرحضوری مانند سال گذشته انجام می‌شود. تاکنون حدود 30 هزار میلیارد تومان سود شرکت‌ها وصول شده که این مبلغ تا آخر آذرماه پرداخت می‌شود و بقیه سودها هم تا پایان سال وصول و به حساب سهامداران عدالت واریز می‌شود.

به گزارش فارس، در حال حاضر حدود 49 میلیون نفر دارای سهام عدالت هستند که سه دهک پایین جامعه شامل مشمولان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و دیگر اقشار کم‌درآمد سهام عدالت اسمی به مبلغ یک میلیون تومانی دارند. بقیه مردم سهام 532 هزار تومانی و بخشی از سهامداران سهام 480 هزار تومانی و بقیه نیز به ارزشهای پایین‌تر در اختیار دارند که بخشی از سود همه سهامداران سهام عدالت به تناسب تعداد سهم تا پایان آذرماه پرداخت می‌شود و بقیه سودها تا پایان اسفندماه سال جاری پرداخت خواهد شد./خبرگزاری فارس

رئیس سازمان بورس از پرداخت مرحله اول سود سهام عدالت در آذرماه خبر داد و گفت: هدف این است که در ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی مجامع برگزار شود.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس  گفت: تخصیص سهم عدالت دچار عدم تصمیم گیری و توقف شد و این وظیفه به شورای عالی بورس سپرده شد. هدف این است که در 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیر بورسی مجامع برگزار شود، اکنون بعد 3 از سال مجامع می‌خواهد برگزار شود، گام‌های اولیه برای برگزاری مجامع برداشته خواهد شد. باید حضور حداکثری را برای مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت داشته باشیم. این مجامع 55 میلیون نفر را درگیر خواهد کرد و کار بسیار سختی است.

رئیس سازمان بورس افزود: با توجه به این که شرکت‌های استانی نهاد مالی هستند باید مقررات شرکت‌های مالی رعایت شود. سهامداران می‌توانند به صورت مستقیم در مجامع حضور داشته باشند، مجامع هم به صورت حضوری و هم به صورت الکترونیکی است، اما رأی گیری بر اساس روند الکترونیکی است. در سال‌های گذشته مجامع تعاونی استانی با حضور تعداد کمی برگزار شده بود مثلاً برای شرکت سهامدار 100 هزار نفری ،10 نفر تصمیم گیری می‌کردند، اما اکنون باید ظرفیت به 20 درصد برسد با این کار به این شرکت‌ها اجازه دادیم امین دارایی مردم در سهام عدالت باشند

به گفته رئیس سازمان بورس، کانون سهام عدالت باید از اعضای هیئت مدیره شرکت‌های استانی انتخاب شوند، هدف این است که اداره پرتفوی سهام عدالت به دست شرکت‌ها و کانون سهام عدالت باشد.

رییس سازمان بورس افزود: مرحله اول سود سهام عدالت آذر ماه پرداخت خواهد شد؛ برخی شرکت‌ها هنوز سود را واریز نکردند که موظف هستند در روزهای آتی این کار را انجام دهند؛ در غیر این صورت اسامی آنان منتشر می‌شود.

وی گفت: این سود در دو بخش واریز خواهد شد؛ بخش اول آذر ماه و بخش دوم پایان سال.

رئیس سازمان بورس همچنین با اعلام اینکه تخصیص سهام عدالت جدید به مشمولین به دولت و سازمان خصوصی سازی و مجلس مربوط می‌شود گفت: اقدامات اختصاص این سهام به مشمولین جدید که شامل 6 میلیون نفر تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و ایثارگران هستند، در حال انجام است. اطلاعات دقیق‌تر را باید از سازمان خصوصی‌سازی باید پیگیری کرد./تسنیم

واریزی نفری 600 هزار تومان سود سهام عدالت

با توجه به سخنان رئیس سازمان بورس، اواخر ماه آذرماه مرحله اول سود سهام عدالت واریز خواهد شد.

سود سهام عدالت  هر ساله برای دارندگان سهام عدالت واریز می شود و معمولا زمان واریز سود اواخر سال است. سود سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی با دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی متفاوت است. سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ طی دو مرحله واریز شد و مبلغ واریزی برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی و ۵۰۰ هزار تومانی متفاوت بود. در سال ۱۴۰۲ فرآیند پرداخت سود سهام عدالت به مانند سال گذشته خواهد بود و احتمالا مرحله اول سود سهام عدالت آذرماه پرداخت خواهد شد. است. درباره مبلغ سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ گفته شده که مشابه سال قبل خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: برای افرادی که تا کنون سود سهام عدالت دریافت نکردند، سود آن از سال ٩٨ و به صورت یکجا واریز خواهد شد.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره ارسال انبوه پیامک‌های مرتبط با سهام عدالت از جمله ثبت‌نام برای جاماندگان، خرید و فروش و یا دریافت سود سهام عدالت که با قصد کلاهبرداری و سوءاستفاده از اطلاعات بانکی افراد انجام می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه پس از اعلام خبر پیاده‌سازی انتقال فرآیندهای قهری سهام عدالت و توزیع سود سهام عدالت و پس از تصویب شورای عالی بورس برای اینکه شرکت سپرده‌گذاری پیگیر این موضوع باشد و با شروع مکاتبات، عده‌ای از این فرصت سوء استفاده می‌کنند و خواهشم از مردم این است که به این پیامک‌ها توجه نکنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اساسا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از طریق پیامک انبوه به مردم درباره موضوعی از جمله توزیع سود اطلاع‌رسانی می‌کند، گفت: پیرو مصوبه شورای عالی بورس در زمینه توزیع سود تمامی سودهای ۳۶ شرکت ناشر که ذیل مجموعه سهام عدالت هستند تجمیع می‌شود و به مشمولان سهام عدالت از طریق سپرده‌گذاری مرکزی واریز می‌شود. تاکید می‌کنم که احتیاجی نیست مردم در این باره به جایی مراجعه، لینکی را باز و یا ثبت نام کنند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری افزود: فقط کافی است، مردم در سامانه سهام عدالت و سامانه سجام یا یکی از این دو سامانه شماره حساب‌های مربوط خود را ثبت کنند. به غیر از این دو سایت و سامانه هیچ درگاه دیگری اعتبار ندارد.

سهام عدالت

سود سهام عدالت کدام افراد بیش از یک میلیون خواهد بود؟

رئیس هیات مدیره اتحادیه کشوری شرکت‌های تعاونی سهام عدالت گفت: فکر می‌کنم سود سهام عدالت امسال هم مانند سود سال گذشته خواهد بود.

سال ۱۴۰۱ سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ طی دو مرحله واریز شد. روند پرداخت مرحله اول از روز ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم دی ماه ادامه یافت. در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

فرآیند پرداخت مرحله دوم نیز روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ انجام گرفت. در اسفندماه نیز سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی داشتند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق گرفت.

سهام عدالت

سود سهام عدالت کدام افراد بیش از یک میلیون خواهد بود؟

بیش از ۴۹ میلیون نفر در کشور مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند. هنوز مبلغ سود سهام عدالت در سال جاری که مربوط به سال ۱۴۰۱ خواهد بود مشخص نشده است.

اواخر آذر منتظر سود سهام عدالت باشیم؟

با توجه به صحبت رییس سازمان بورس مبنی بر اینکه احتمالا پرداخت سود سهام عدالت در تاریخ‌های مشابه سال گذشته انجام می‌شود، اواخر آذرماه باید منتظر واریز مرحله اول و روزهای پایانی اسفند شاهد پرداخت مرحله دوم باشیم.

به گزارش ایسنا، اخیرا مجید عشقی ـ رییس سازمان بورس – درباره نحوه و جزئیات پرداخت سود سهام عدالت گفته است درخصوص سود سهام عدالت با توجه به اینکه شرکت‌ها به صورت تدریجی این کار را انجام می‌دهند اختلاف چند ماهه را شاهد هستیم و هنوز نهایی نشده است، اما احتمالا در تاریخ‌های مشابه سال گذشته، سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.