کد خبر : 47010 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی دولت

واریز 2 یارانه نقدی دولت از امشب برای برخی از دهک ها | پرداخت یارانه جدید 2/100/000 در حساب سرپرستان خانوارها

در چند روز گذشته خبرهایی درخصوص واریز یارانه جدید با رقم هایی شگفت انگیز برای بعضی از خانواده ها و اقشار کم درآمد جامعه منتشر شد.

واریز 2 یارانه نقدی دولت از امشب برای برخی از دهک ها | پرداخت یارانه جدید 2/100/000 در حساب سرپرستان خانوارها

یارانه نقدی | سرپرست هر خانوار می‌تواند در وبگاه hemayat.mcls.gov.ir دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه نقدیرا به همراه اسامی اعضای خانوار خود ببیند. با کمک این سامانه اطلاعات زیادی درباره رایانه دریافتی دست خواهد آمد؛ این سامانه به منظور سر و سامان دادن به وضعیت متقاضیان دریافت یارانه نقدی و جاماندگان حمایت معیشتی راه‌اندازی شده است.بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، یارانه نقدی مبلغ 400 هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، یارانه نقدی مبلغ 300 هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

در چند روز گذشته خبرهایی درخصوص واریز یارانه جدید با رقم هایی شگفت انگیز برای بعضی از خانواده ها و اقشار کم درآمد جامعه منتشر شد.

دولت برای کمک به اقشار مختلف جامعه اقدام به پرداخت یارانه جدید کرده است. یارانه جدید رئیسی با مبلغی شگفت انگیز واریز خواهد شد.یارانه جدید قرار است در شب یلدا به حساب سرپرستان خانوارها پرداخت شود.

تدینی مدیرکل اوقاف وامور خیریه از پرداخت یارانه جدید معیشتی با رقم 750 تا 900 هزارتومان به هر خانوار خبرداد. این یارانه جدید برای دهک های 1 تا 3 و اقشار کم درآمد جامعه تهیه شده است.

یارانه نقدی

یارانه نقدی جدید آذر 1402 چقدر است ؟

یارانه کمک‌معیشتی مرحله ۱۵۴، بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طبق معمول ماه‌های گذشته روز دوشنبه، بیستم آذر به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۱۲ بامداد روز سه‌شنبه، بیست‌ویکم آذر قابل برداشت خواهد بود. بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

مبلغ یارانه جدید معیشتی برای هر نفر

براساس اعلام رسمی سازمان بهزیستی، حق پرستاری خانواده‌محور آبان ماه 1402 معلولان جسمی حرکتی شدید و خیلی شدید و معلولان ذهنی تحت پوشش سازمان بهزیستی به مبلغ: 2/100/000 تومان به حساب کارت بانک رفاه این عزیزان واریز گردید.

کانال معلولان بهزیستی در فضای مجازی در خبری اعلام کرد که: « مستمری آبان ماه 1402 مددجویان تحت پوشش بهزیستی به حساب کارت بانک رفاه این عزیزان1 آذر واریز می‌شود»

براین اساس، مستمری یکنفره تحت پوشش بهزیستی کشور به مبلغ 764/400تومان، مبلغ مستمری خانوارهای ۲نفره 1/090/00‌0تومان، 3نفره: 1/525/000تومان، 4نفره: 1/965/600تومان، 5نفره: 2/402/400تومان با احتساب ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد بیشتر در مقایسه با مردادماه ۱۴۰۲ یا همان ۵ ماهه ابتدایی سال جاری واریز می‌گردد.

درخصوص مستمری آبان‌ماه افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز طبق اعلام رسمی روز ۳۰ آبان ۱۴۰۲ از طرف مرجع این نهاد پوششی، مبالغ یک‌نفره: 770/000 تومان، 2نفره: 1/090/000 تومان، 3نفره: 1/525/000 تومان، 4نفره: 1/960/000 تومان، 5نفره: 2/410/000 تومان به حساب کارت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت این عزیزان واریز گردید.

مبلغ یارانه جدید شب یلدا اعلام شد

همزمان با اوج کرونا دولت در دو نوبت به مردم وام کرونای یک میلیون تومانی داد که یکی از این دو وام در آذر ماه و نزدیک یلدا به حساب مردم واریز شد. از آن زمان بسیاری گمان می‌کنند که واریز یارانه جدید یلدایی هر سال ادامه‌دار است و منتظرند که امسال هم یارانه یک میلیونی بگیرند. حالا باید منتظر بود و دید امسال دولت برای شب یلدا واریز ویژه‌ای دارد یا نه؟

هرچند سرنوشت واریز یارانه یک میلیونی شب یلدا، مشخص نیست اما احتمالا تا پایان آذر ماه دو وایزی قابل توجه برای خانوارها وجود دارد. مقرر شده است که سود سهام عدالت تا پایان آذرماه به حساب افراد واریز شود. مبلغ این سود برای کسانی که سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی دارد، ۶۰۰ هزار تومان پیش بینی می‌شود. بر این اساس یک خانواد ۵ نفر ۳ میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت خواهد کرد./ایسنا

جدیدترین یارانه نقدی دولت

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات واریز یارانه کودکان و مادران باردار و شیرده را تشریح کرد.

علیرضا عسگریان معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح اقدامات دولت برای حمایت از مادران باردار و کودکان تا ۵ سال، گفت: ماهانه ۳۲ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه و کالابرگ هزینه می‌شود.

علیرضا عسگریان اظهار کرد: خانوارهایی که کودک تا ۵ سال داشته باشند و نمودار رشد آنها کمتر از رشد طبیعی وزارت بهداشت باشد برای پنج دهک پایین ماهانه یک میلیون تومان به ازای یک نفر دریافت می‌کنند که این رقم هم باید صرف خرید اقلام تغذیه‌ای کودک شود.

وی گفت: وزارت بهداشت ۱۴۰ هزار کودک را به ما معرفی کرد اما از این تعداد ۱۲۴ هزار کودک در دهک کم درآمد بود و برای دهک‌های یک تا پنج به ازای هر کودک یک میلیون تومان و دهک‌های شش و هفت به ازای هر نفر ۶۰۰ هزار تومان می‌پردازیم که باید صرف خرید اقلام خوراکی برای تأمین رشد کودک شود.

با این حساب اگر یک خانواده همه شرایط چند خط بالا را با هم داشته باشند در آذرماه حداقل مبلغ 2/520/000 هزارتومان یارانه نقدی دریافت خواهند کرد.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر شش ماه یک بار نمودار رشد کودک بررسی می‌شود و اگر ناهنجاری رشد تغییر نکرده باشد یارانه تشویقی کودک حذف خواهد شد.

عسگریان همچنین در مورد یارانه مادران باردار و شیرده نیز گفت: در مرحله اول به صورت آزمایشی با همکاری آستان قدس ۲۵ هزار مادر باردار شناسایی شده و در قالب طرح یسنا ماهانه ۴۰۰ هزار تومان برای مادران باردار و شیرده می‌پردازیم و این طرح به تدریج در کشور گسترش می‌یابد. همچنین در مناطق محروم مانند لرستان، کهگیلویه، خراسان شمالی و جنوبی، فارس، هرمزگان و ایلام که نرخ موالید پایین است اجرا می‌شود تا در قالب قانون جوانی جمعیت به فرزندآوری تشویق شوند.

وی در مورد سن بازنشستگی گفت: در حال حاضر ۱۸ صندوق بازنشستگی در کشور داریم که برخی دولتی و تعدادی غیر دولتی هستند. بزرگترین بحران صندوق‌ها این است که از نقطه سر به سر عبور کرده‌اند که علت‌های مختلفی دارد و دو علت اصلی یکی اینکه امید به زندگی از ۵۴ به ۷۴ سال افزایش یافته و متوسط سن بازنشستگی ۵۱ سال شده و صندوق‌ها نمی‌توانند از مستمری‌ها را بپردازند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.