کد خبر : 47249 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی دولت

فوری | یارانه نقدی آذر واریز شد | یارانه نقدی بگیران حساب خود را چک کنند

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۴ مربوط به آذر ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه قابل برداشت است.

فوری | یارانه نقدی آذر واریز شد | یارانه نقدی بگیران حساب خود را چک کنند

 78 میلیون نفر ماهانه یارانه نقدی و معیشتی دریافت می‌کنند . یارانه نقدی جاماندگان هم تا آخر هفته واریز می شود ثبت نام یارانه نقدی خانوارهای جدید نیز هفته آینده آغاز می شود   یارانه نقدی معوقه جاماندگان و معترضانی که درخواست آنها مورد موافقت وزارت رفاه قرار گرفته‌است، چه زمانی پرداخت می‌شود؟جدیدترین خبر ها درباره یارانه نقدی را در خبر آزاد بخوانید

یارانه نقدی آذر واریز شد

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۴ مربوط به آذر ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه قابل برداشت است.

مبلغ افزایش یارانه نقدی سال آینده مشخص شد

معاون سازمان برنامه و بودجه: پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و کالابرگ الکترونیک به گروه‌های مشمول و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، پرداخت یارانه دارو، شیر خشک و ملزومات مصرفی پزشکی و پرداخت یارانه نان و خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

به نقل از شهرخبر، سازوکارهای لازم برای تسریع و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه فیبر نوری کشور و اعمال معافیت‌های مالیاتی برای حمایت از توسعه اقتصاد دیجیتال و تشویق کسب‌وکارهای اینترنتی با استفاده از سکوهای داخلی پیش‌بینی شده است.

یارانه نقدی

این ماه یارانه نقدی استانی قطع می شود؟ / زمان واریز یارانه آذر ماه

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: پرداخت یارانه به صورت کالابرگ اختیاری است و قرار نیست یارانه قطع شود.

«سید طیبه حسینی» درباره پرداخت یارانه آذرماه خانوارها و انتشار برخی اخبار مبنی بر حذف یارانه نقدی، افزود: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرداخت یارانه به صورت کالابرگ اختیاری است و قرار نیست یارانه نقدی هیچ فردی قطع شود.

وی اظهار داشت: پرداخت یارانه آذرماه طبق روال ماه‌های گذشته ادامه دارد و در صورت اجرا شدن این طرح در ماه‌های آینده افراد می‌توانند به صورت اختیاری کالابرگ الکترونیکی را انتخاب کنند، در غیر این صورت پرداخت یارانه به صورت نقدی ادامه دارد.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: در ماه جاری یارانه هیچ استانی قطع نمی‌شود.

 یارانه نقدی کمک معیشتی بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مطابق معمول، روز ۲۰ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی در دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

گفتنی است در صورتی که این سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کرونا اقدام کرده‌اند، اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

یارانه نقدی خانوارها روز ۲۰ هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

بیستم آذرماه یارانه نقدی آذر ماه ۱۴۰۲ واریز می‌شود و از ساعت ۱۲ بامداد روز سه‌شنبه، بیست‌ویکم آذر، یارانه معیشتی قابل برداشت خواهد بود.

در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت‌های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای ترغیب افراد به پرداخت مالیات، کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند.

بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

یارانه نقدی جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی آذر ماه این ماه هم در تاریخ بیستم به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

یارانه نقدی

یارانه نقدی آذر ۱۴۰۲ چقدر است؟

یارانه معیشتی مرحله ۱۵۴، بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طبق معمول ماه‌های گذشته روز دوشنبه، بیستم آذر به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۱۲ بامداد روز سه‌شنبه، بیست‌ویکم آذر قابل برداشت خواهد بود. بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد./منبع: نبض بازار

هدف سازمان بورس و اوراق بهادار این است تا اراده مالکیتی و رای سهامداران را منتقل کنیم، موضوعی که در سال‌های گذشته با ایرادهای اساسی همراه بود.

هدف سازمان بورس و اوراق بهادار این است تا اراده مالکیتی و رای سهامداران را منتقل کنیم، موضوعی که در سال‌های گذشته با ایرادهای اساسی همراه بود.

عشقی بیان‌داشت: تصمیم برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از سال ۱۳۹۹ گرفته شد، اما به دلیل برخی ایرادها از جمله دولتی بودن اشخاص هیات مدیره این امر اجرا نشد و همین امر باعث متوقف شدن مجامع شد.

وی ادامه‌داد: انتخاب مدیران با این هدف که سهامداران حق مالکیت داشته باشند، از سال گذشته به صورت جدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اما به دلیل تعدد نظرها در تیرماه به یک جمع‌بندی نهایی رسیدیم، ولی از آنجا که باز هم این موضوع نیاز به اصلاح داشت، این بحث در جلسه آخر شورای عالی بورس مصوب شد.

عشقی درباره سهام عدالت جا ماندگان نیز توضیح‌ داد: سهام عدالت جاماندگان در اختیار سازمان بورس و شورای عالی بورس نیست و سازمان خصوصی سازی باید دراین باره پاسخگو باشد.

عشقی افزود: جمعیت پنج تا ۶ میلیون نفری ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد به سهامداران عدالت اضافه خواهند شد که سبد سهام آنها در دولت در حال بررسی است.

از طرفی افزایش مستمری مددجویان بلاخره تصویب شد. علاوه بر تصویب افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این گزارش به منبع تامین اعتبار این افزایش و نحوه پرداخت آن اشاره خواهیم کرد و در اندیشه معاصر تصمیم مجلس در این مورد را به تفضیل بیان کرده ایم.

نمایندگان مجلس به منظور توسعه عدالت اقتصادی و بهبود توزیع درآمد، دولت را مکلف کردند در طول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه علاوه بر پرداخت یارانه، هر سال حداقل مستمری خانوارهای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور را پرداخت کند.

مجلس در لایحه بودجه جدید ۲۰ درصد مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی را افزایش داد.

با توجه به تصویب بند الحاقی ۱ تا ۳۱ لایحه بودجه در مجلس سازمان بهزیستی ایران بایستی ۲۰ درصد به پرداختی‌های خود بی افزاید.

بر اساس این مصوبه، دولت موظف است در طول اجرای قانون برنامه علاوه بر پرداخت یارانه فعلی، هرسال حداقل مستمری مددجویان خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط بیست درصد (%۲۰) حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار، در چهارچوب بودجه سنواتی و از محل درآمد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با حذف خانوارهای پردرآمد و در قالب ردیف مستقل از طریق دستگاه‌های مذکور پرداخت نماید. دولت مکلف به پرداخت ۲۰ درصد حداقل دستمزد به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی شد.

فعال حقوق معلولان بیان کرد: بودجه اجرای ماده ۲۷ در سال جاری حدود هزار میلیارد تومان است که آنطور که گفته‌اند افزایشِ چشم‌گیری داشته و منتظریم ببینیم بعد از انتشار جزیاتِ لایحه بودجه ۱۴۰۳ این رقم چقدر افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: آقای نجفی‌خواه در این جلسه در خصوص درخواست بررسی وضعیت معلولان پشت‌نوبتی ماده ۷ و ۲۷ دستور دادند که بررسی شود چقدر بودجه برای این کار نیاز است و چه میزان پشت نوبتی برای دریافتِ این حقوق وجود دارد.

این فعال حقوق معلولان گفت: در این جلسه اعلام شد که درخصوص نحوه اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان تصمیم قطعی گرفته نشده و قرار است درباره‌ی نحوه‌ی افزایش تعداد دریافت‌کنندگان یا افزایش پلکانی کمک هزینه معیشت رایزنی و تصمیم‌گیری شود.

مروتی گفت: مفادی در قانون وجود دارد که اعتبار برای آن‌ها در نظر گرفته شده، اما اجرا نمی‌شوند؛ در مورد این مفاد هم بحث شد که از آن جمله می‌توان به تبصره دو ماده ۵ اشاره کرد. در این جلسه قرار شد علت عدم اجرای این مفاد بررسی شود.

وی ادامه داد: آیین‌نامه بند «ب» تبصره ۱۲ که امسال در بند «ب» ماده ۳ تبصره ۱۶ تکرار شده است، اجرا نمی‌شود که در این مورد هم قرار شد پیگیری شود تا آیین‌نامه‌ای این تبصره نوشته و اجرا شود.

مروتی گفت: معاون سازمان برنامه و بودجه درخصوص معوقات معلولان سال ۱۴۰۲ اظهار کرد که پرداخت معوقات منوط به تأمین منابع است، اما با این وجود، موضوع را قابل بررسی دانست.

موضوعاتِ دیگر مورد بحث در این جلسه عبارت بودند از: نحوه‌ی اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان، بررسی پرداخت حق پرستاری و کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ به همه‌ی معلولان واجد شرایط پشت نوبت، رسیدگی به‌عدم اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون معلولان (بلیط نیم بها)، دستور بررسی برگزاری جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه با تشکل‌های معلولان، درخواست اختصاص کامل بودجه بهزیستی، درخواست مستثنی کردن بهزیستی از قانون استفاده متوازن.

مروتی در پایان گفت: این جلسه را مثبت تلقی می‌کنیم و امیدواریم ثمربخش باشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.