کد خبر : 47797 / /
/

سهام عدالت | سود سهام عدالت جدید | سهام عدالت وراث

اگر این دوره سود سهام عدالت نگرفته اید ، نگران نباشید | زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اعلام شد

سهامداران سهام عدالتی که همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند می‌توانند با ثبت نام و یا بروزرسانی اطلاعات خود در سامانه «سجام» در فرایند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

اگر این دوره سود سهام عدالت نگرفته اید ، نگران نباشید | زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اعلام شد

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس، سود سهام عدالت امسال بین یک تا دو میلیون تومان است. حداکثر زمان واریز سود نقدی شرکت‌های بورسی به چهار ماه کاهش یافت؛ اتفاقی که قطعا باعث می‌شود زمان واریز سود سهام عدالت زودتر صورت بگیرد و احتمالا نحوه واریز نیز متفاوت خواهد شد.سهامداران منتظر واریز سود سهام عدالت۱۴۰۲و باقی‌مانده سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ هستند.بنا بر خبرهای جدید واصله سهام عدالت امسال به جاماندگان تخصیص و مقدار آن هم به احتمال زیاد تغییر می کند آخرین اخبار سهام عدالت را در خبر آزاد بخوانید.

باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: با استقبال سهامداران، تعداد ثبت نام‌کنندگان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» از رقم ۴۵ میلیون سهامدار عبور کرده است. آمارها از افزایش دو برابری تعداد ثبت نام‌کنندگان در سامانه «سجام» در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه فصل قبل از آن حکایت دارد. به طوری‌که بیش از ۴۰۰ هزار سهامدار در سومین فصل سال در این سامانه ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه زمان‌بندی انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث نیز افزایش یافته است، گفت: سامانه «میراث» برای وراث متوفیان سال‌های ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ سهام عدالت بازگشایی شده تا فرایند انتقال سهام به آن‌ها تسریع یابد.

خبر جدید درباره انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی تاکید کرد: تمامی فرایند ثبت نام در سامانه «میراث» در شعب شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب رایگان بوده و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

وی درباره آخرین آمار واریز سود سهام عدالت گفت: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام و یا بروز رسانی اطلاعات خود در سامانه «سجام» در فرایند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

افراد جدید برای دریافت سهام عدالت می‌توانند ثبت نام کنند؟

وی در خصوص زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت افزود: سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام خواهد داد تا بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را نیز دریافت و به حساب آن‌ها واریز کنیم.

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به ۶۰۰۰ شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری یا بانک‌های منتخب (بانک ملی، ملت، پارسیان و تجارت) فرایند انتقال سهام را انجام دهد./باشگاه خبرنگاران جوان

سهام عدالت

واریز نشدن و یا تاخیر در واریز سود سهام عدالت

وی در خصوص واریز نشدن و یا تاخیر در واریز سود سهام عدالت برخی افراد هم گفت. حساب بانکی مشترک، ادغام بانک‌ها و اشکال در شماره شبا بانکی، حساب راکد، حساب‌های بلند مدت و حساب مسدود و ارزی از جمله دلایلی است. سود در این مرحله برای افراد واریز نشده است.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان جنوبی عنوان کرد. درحال‌حاضر ثبت‌نام سهام عدالت برای هیچ سن و قشری حتی فرزند تازه متولد شده انجام نمی‌شود. بیان کرد: همچنین هیچ‌گونه سامانه‌ای برای ثبت نام سهام عدالت باز نیست.

قاسمی تصریح کرد: همچنین برای دریافت سود سهام عدالت متوفی، بازماندگان باید در ابتدا انحصار وراثت کرده و سپس مدارک خود را به کارگزاری‌های “بیدار، آگاه و یا مفید” تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه شماره شبا مهم‌ترین ابزار برای دریافت سود سهام عدالت است، افزود: افراد تحت پوشش سهام لازم است در نهایت تا آخر امسال، شماره شبا خود را در سامانه سجام یا سامانه سهام عدالت درج کنند./همشهری آنلاین

سهام عدالت

سود سهام عدالت متوفیان کی واریز میشود؟

پرداخت سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت از روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه» آغاز شده و قرار بر این شد که ظرف مدت ۴۸ ساعت سود سهام عدالت به حساب تمام سهامداران واریز شود.

سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد. همچنین طبق گفته مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سهامدارانی که در سبد سهام خود مبلغ ۴۵۲ دارند، مبلغ ۶۲۶ هزار تومان دریافت می کنند.

نحوه دریافت سود سهام عدالت متوفیان

سود سهام عدالت متوفیان هم واریز شد و حساب وراث متوفیان سهام عدالت هم شارژ شد

باغسنانی با بیان اینکه بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند، گفت: وراث این گروه از سهامداران که در طول هفته های گذشته به شعب شرکت های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب مراجعه و اطلاعات خود را در سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث (میراث) ثبت کرده اند، در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان خود را دریافت خواهند کرد.

از این رو وراثی که انتقال سهام عدالت متوفی را انجام داده و کار انتقال سهام عدالت از متوفی به وراث را انجام داده اند سود سهام عدالت متوفی را دریافت کرده اند.

همچنین سود سهام عدالت سال های پیش متوفی نیز به حساب وراث متوفی واریز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اضافه کرد: در صورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اسفندماه امسال مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می توانند سود سنوات سال های قبل را دریافت کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.