کد خبر : 48072 / /
/

هدیه روز مادر دولت برای خانواده ها | جزییات پرداخت یارانه نقدی ۱ میلیونی به مادران

در این طرح به بیش از ۱۲۵ هزار خانوار دارای کودک زیر ۵ سال بر اساس کالابرگ، اعتبار و خدمات ارائه می‌شود.

هدیه روز مادر دولت برای خانواده ها | جزییات پرداخت یارانه نقدی ۱ میلیونی به مادران

یارانه نقدی | یارانه نقدیجدید ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی به کودکانی اختصاص می‌یابد که دچار لاغری مفرط، کم وزنی و کوتاهی قد باشند.مبلغ یارانه نقدی به حساب خانوارهای مستحق واریز می‌شود.مبلغ یارانه نقدی همیاری در طول سال‌ها تغییر کرده است و بسته به شرایط اقتصادی و تصمیمات دولت، ممکن است مقدار آن در هر دوره متفاوت باشد.در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی می پردازیم.

11

22

زمان واریز یارانه نقدی مادران شیردهه

علیرضا عسگریان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه‌ای با خبرنگاران صداوسیما با اشاره به زمان واریز یارانه مادران گفته است: فاز نخست این طرح ۶ ماهه است و در مراحل بعدی امید است که بتوانیم با تامین منابع بیشتر آن را گسترش دهیم. البته طرح‌های دیگری در راستای جوانی جمعیت در دست اقدام است که درخصوص آن‌ها نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد. طرح یسنا مربوط به مادران باردار و شیرده دهک اول تا سوم می‌شود. در مرحله نخست فقط برای ۸ استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، لرستان، هرمزگان، فارس، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان می‌شود.  یارانه طرح یسنا به صورت ماهانه به حساب مادران شیرده واریز می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد که حساب مادران شیرده ۵ بهمن ۱۴۰۲ دوباره شارژ شود.

شرایط دریافت یارانه نقدی مادران شیرده

تابعیت جمهوری اسلامی ایران

داشتن شناسنامه و کارت ملی معتبر

داشتن کد ملی نوزاد

مثبت بودن آزمایشات روتین مادر و نوزاد

عدم دریافت یارانه نقدی یا معیشتی

مراحل ثبت نام یارانه مادران شیرده

برای ثبت نام در طرح یسنا، مادران شیرده می‌توانند به یکی از مراکز زیر مراجعه کنند:

دفاتر بهزیستی

خانه‌های بهداشت

پایگاه‌های بهداشتی

مدارک ثبت نام یارانه مادران شیرده

کپی شناسنامه و کارت ملی مادر

کپی شناسنامه و کارت ملی نوزاد

کپی آزمایشات روتین مادر و نوزاد

یارانه نقدی

نحوه دریافت یارانه نقدی طرح یسنا

یارانه طرح یسنا به صورت ماهانه به حساب مادران شیرده واریز می‌شود. مادران شیرده می‌توانند برای دریافت یارانه به یکی از روش‌های زیر اقدام کنند:

از طریق دستگاه‌های خودپرداز

از طریق اینترنت

از طریق تلفن همراه

در صورتی که مادران شیرده به دستگاه خودپرداز مراجعه کنند، می‌توانند با وارد کردن شماره حساب و کد ملی خود، یارانه خود را دریافت کنند. همچنین می‌توانند با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن سازمان بهزیستی، یارانه خود را دریافت کنند. در نهایت، مادران شیرده می‌توانند با تماس با شماره تلفن ۱۲۳، یارانه خود را دریافت کنند./اقتصادآنلاین

یارانه نقدی

یارانه نقدی جدید برای این خانواره واریز شد

براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با شامل شدن ۷ دهک درآمدی، ۶۱ میلیون نفر می‌توانند از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

قرار است یارانه نقدی جدیدی بحساب ها واریز شود. مبلغ ۴۰۰ هزار تومان با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی به ۶۰۰ هزار تومان برسد. این مبلغ به‌صورت ماهانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. بنا به گفته معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای طرح علاوه بر مبلغ ۴۰۰ هزار تومان، حدود یک میلیون تومان هم جدا واریز خواهد شد.

بنابر اظهارات عسگریان پیامک‌های طرح حمایت و امنیت غذایی مادران شیرده و دارای کودک زیر ۲ سال از روز سه شنبه به خانواده‌ها و مادران مشمول طرح ارسال می‌شود به عبارت دیگر مشمولان از طریق پیامک می‌توانند متوجه بشوند که مشمول این طرح شده‌اند و به صورت همزمان حساب هایشان شارژ می‌شود.

عسگریان تاکید کرد: برای هر فرد و سرپرست خانواری که پیامک برود، می‌داند که واجد شرایط است و بلافاصله می‌تواند شارژ اعتبار خودش را در اپلیکیشن و یا برنامه کاربردی «شما» ببیند. همچنین با هر بار خرید هم می‌توانند باقی مانده اعتبار را از طریق همین برنامه کاربردی شما مشاهده کنند.

پیامک‌ها از سه شنبه، یعنی دوشنبه شب ارسال و سه شنبه هم واریز انجام می‌شود و مردم می‌توانند خریدشان را انجام بدهند.

براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با شامل شدن ۷ دهک درآمدی، ۶۱ میلیون نفر می‌توانند از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده کنند که بنابر گفته سیدرضا یحیوی مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از خرداد ماه تا پایان آذر ماه امسال، ۲۳ میلیون نفر از این تعداد تاکنون از این طرح استقبال کرده‌اند که میزان مشارکت به ۳۷ درصد رسیده است. دولت سیزدهم در راستای امنیت پایدار غذایی در ۷ دهک اول درآمدی، طرح کالابرگ الکترونیک را در قالب لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داد.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار فروشگاه با فناوری نوین به طرح کالابرگ الکترونیک متصل هستند و بیش از ۵۰۰ فروشگاه تعاونی نیز در این طرح برای دسترسی روستاییان مشارکت دارند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.