کد خبر : 49882 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی بهمن | یارانه نقدی این ماه

خبر خوش واریزی جدید برای یارانه بگیران از امروز 30 بهمن | آغاز واریز یارانه نقدی مرحله دوم فقط برای دهک ۴ تا ۹ | شارژ 1/200/000 در حساب این خانوارها با یارانه 300 تومانی

واریز یارانه نقدی مرحله دوم (دهک ۴ تا ۹) ساعت ۲۴ امشب انجام خواهد شد.

خبر خوش واریزی جدید برای یارانه بگیران از امروز 30 بهمن | آغاز واریز یارانه نقدی مرحله دوم فقط برای دهک ۴ تا ۹ | شارژ 1/200/000 در حساب این خانوارها با یارانه 300 تومانی

یارانه نقدی | براساس گزارش سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول سی ام واریز می‌شود.تاریخ واریز یارانه ها از این ماه تغییر کرد و سازمان هدفمندسازی یارانه ها علت این تغییر زمان را انضباط بخشی به زمان پرداخت یارانه نقدیعنوان کرده است. بر اساس این طرح، حساب بخش قابل توجهی از یارانه نقدی یارانه‌ بگیران از روز ۱۷ بهمن‌ماه شارژ می‌شود..در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی می پردازیم.

واریز یارانه نقدی مرحله دوم (دهک ۴ تا ۹) ساعت ۲۴ امشب انجام خواهد شد.

این مبلغ از بامداد روز سه شنبه مورخ ۱ اسفندماه ۱۴۰۲ قابل برداشت می باشد.

براساس گزارش سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول سی ام واریز می‌شود.

یارانه نقدی

اطلاعیه مهم سازمان هدفمندی یارانه‌ نقدی برای یارانه‌بگیران

اطلاعیه مهم سازمان هدفمندی یارانه‌ برای یارانه‌بگیران را در زیر بخوانید. درباره شارژ کالابرگ فجرانه در زیر توضیحات مفیدی داده شده است.

عسکری درباره نحوه کسر این اعتبار از یارانه ماه بعد گفت: مشخص می‌شود که هر نفر چقدر خرید انجام داده‌ است و در نهایت پس از مشخص شدن مبلغ خرید و آن اعتبار از حساب افراد کسر می‌شود.

رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: اعتباری که علاوه بر یارانه نقدی برای مردم واریز و از آن محل خریدها انجام می‌شود، در دور بعدی پرداخت یارانه‌های نقدی از حساب آنها کسر خواهد شد.

ایلنا به نقل از علی عسکری درباره جزییات یارانه فجرانه نوشت: الان مردم یارانه‌ها را از تاریخ بیستم تا بیست و پنجم هر ماه دریافت می‌کنند. حال اینکه وزارت کار اعلام کرده است که اعتبار دیگری علاوه بر یارانه واریز می‌کند که با این اعتبار فقط امکان خرید وجود دارد و غیر از یارانه نقدی که دریافت می‌کنند اعتباری هم برای خرید دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ اگر این خرید از یک سقف افزایش پیدا کند، بابت هر میزان خرید مشخص، ۲۲۰ هزار تومان هم تشویقی به خانوار پرداخت خواهد شد اما تاکید می‌شود که اعتباری که علاوه بر یارانه نقدی برای مردم واریز می‌شود که از آن محل خریدها انجام می‌شود، در دور بعدی پرداخت یارانه‌های نقدی از حساب آنها کسر خواهد شد.

رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها افزود: این یارانه دوم و اعتباری که از محل آن امکان خرید وجود دارد قبلا ۲۰۰ هزار تومان بود اما الان سقف این رقم تا میزان یارانه افراد افزایش پیدا کرده و تا ۴۰۰ هزار تومان بالا رفته‌است و دهک‌های یک تا سه ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و برای دهک‌های چهار تا ۹ ، ۳۰۰ هزار تومان واریز می‌شود.

عسکری درباره نحوه کسر این اعتبار از یارانه ماه بعد گفت: مشخص می‌شود که نفر چقدر خرید انجام داده‌ است و در نهایت پس از مشخص شدن مبلغ خرید و آن اعتبار از حساب افراد کسر می‌شود.

 اخبار یارانه جدید معیشتی و کالابرگ در بهمن و اسفند ۱۴۰۲

فرقی نمی‌کند که تا پیش از بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ مشمول دریافت یارانه بوده‌اید یا خیر، شما باید پس از این تاریخ، مجدد استعلام واریز یارانه را بگیرید؛ چرا که، تغییرات مهمی از سوی سازمان هدفمندسازی در مبلغ و زمان واریز یارانه جدید همچنین دهک بندی...

استعلام دهک خانوار با کد ملی سریع و فوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، فرقی نمی‌کند که تا پیش از بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ مشمول دریافت یارانه بوده‌اید یا خیر، شما باید پس از این تاریخ، مجدد استعلام واریز یارانه را بگیرید؛ چرا که، تغییرات مهمی از سوی سازمان هدفمندسازی در مبلغ و زمان واریز یارانه جدید همچنین دهک بندی یارانه ایجاد شده است.

ما در این مطلب به توضیح ضرورت استعلام وضعیت یارانه جدید و شرح تمام تغییرات یارانه جدید می‌پردازیم تا شما را درمورد اخبار این حوزه آگاه کنیم همچنین بهترین روش پیگیری یارانه را به شما آموزش دهیم؛ بنابراین، تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

چرا استعلام وضعیت یارانه در بهمن‌ماه ضروری و واجب است؟

سازمان هدفمندسازی یارانه، در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ پس از ۲ سال، سیستم دهک بندی یارانه را به‌روزرسانی کرده است. در این به‌روزرسانی، برخی از مشمولین یارانه معیشتی حذف شده‌اند و برخی از جاماندگان یارانه معیشتی اضافه شده‌اند؛ همچنین، برخی از افراد تغییر دهک داشته‌اند که ممکن است بر مبلغ یارانه همچنین وضعیت کالابرگ آنها تاثیرگذار بوده باشد. در ضمن، علاوه‌بر تغییراتی که گفته شد، مبلغ یارانه معیشتی نیز به‌واسطه افزایش یارانه تشویقی کالابرگ، افزایش داشته است.

این تغییرات کوچک و بزرگ در سیستم سازمان هدفمندسازی، دقیقا همان دلایلی است که استعلام یارانه را در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ واجب و ضروری کرده است.

مبلغ یارانه نقدی همان ۴۰۰ هزارتومان برای دهک‌های اول تا سوم و ۳۰۰ هزارتومان برای دهک‌های چهارم تا نهم است. تغییر در یارانه تشویقی کالابرگ رخ داده است که موجب افزایش مبلغ یارانه جدید برای دهک‌های اول تا هفتم شده است. یارانه تشویقی کالابرگ از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان رسیده است.

این موضوع موجب افزایش یارانه از ۴۰۰ هزارتومان به ۶۲۰ هزار تومان برای دهک‌های اول تا سوم و از ۳۰۰ هزار تومان به ۵۲۰ هزار تومان برای دهک‌های چهارم تا هفتم شده است. این طرح، فجرانه نام دارد که قرار است از ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای سه دوره از واریز یارانه ادامه داشته باشد. این تغییرات به‌صورت مفصل‌تر و واضح‌تر در جدول نیز نشان داده شده است:

نام یارانه/ دهک یارانه دهک اول تا سوم دهک چهارم تا هفتم

مبلغ یارانه نقدی ۴۰۰ ۳۰۰

مبلغ یارانه تشویقی کالابرگ (از بهمن ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲۰ ۲۲۰

مبلغ یارانه جدید معیشتی (از بهمن ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۲۰ ۵۲۰

نکته: یارانه دهک هشتم و نهم همان ۳۰۰ هزار تومان است.

زمان واریز یارانه جدید کی است؟

اگر برای شما هم سوال است که یارانه کی واریز میشود؟ باید بگوییم که تاریخ واریز یارانه جدید از بهمن ماه ۱۴۰۲ تغییر کرده است؛ قرار است از بهمن ماه ۱۴۰۲ به بعد، زمان واریز یارانه‌ها برای دهک اول تا سوم، ۲۵‌ام هر ماه و برای دهک چهارم تا نهم، ۳۰‌ام هر ماه باشد.

یارانه چه کسانی قطع می‌شود و چه کسانی وصل می‌شود؟

آنهایی که در مدت ۲ سال اخیر، از نظر مالی رشد یا افت داشته‌اند مثلا خانه یا خودرو خریده‌اند یا فروخته‌اند، ممکن است که از نظر دهک یارانه تغییراتی داشته باشند که موجب قطع یا وصل یارانه معیشتی آنها شده باشد.

نکته مهم این است که طبق گفته‌های رئیس مرکز مطالعات رفاه ایرانیان در وزارت رفاه، پس از به‌روزرسانی سامانه هدفمندسازی، حدود ۱۳ میلیون خانوار تغییری در دهک‌بندی نداشته‌اند؛ اما ۶۰ هزار نفر از مشمولین از سامانه حذف شده‌اند و ۶۰ هزار نفر از جاماندگان اضافه شده‌اند.

روش‌های استعلام یارانه جدید

پیگیری یارانه جدید با روش‌های متنوع و متفاوت امکان‌پذیر است. در ادامه، روش‌های استعلام واریز یارانه جدید را آورده‌ایم؛ همچنین، بهترین روش را شرح داده‌ایم.

استعلام یارانه از سایت و اپلیکیشن پیشخوان۲۴

استعلام وضعیت یارانه از سامانه ir

استعلام وضعیت یارانه با کد دستوری

پیشخوان۲۴ امکان پیگیری یارانه را تنها با وارد کردن شماره موبایل سرپرست خانوار فراهم کرده است. مهم‌ترین مزیت و ویژگی این سامانه، ارائه خدمات در حوزه قبوض، خودرو و موتور، اجتماعی و شهروندی، مالی و اعتباری و … است. شما می‌توانید با استفاده از سامانه پیشخوان۲۴، علاوه بر استعلام واریز یارانه، از سایر خدمات گفته‌شده نیز بهره‌مند شوید.

اگر می‌خواهید استعلام یارانه جدید را بگیرید، وارد سایت یا اپلیکیشن پیشخوان۲۴ شوید؛ سپس، مراحل زیر را دنبال کنید تا تنها در ۳ مرحله، استعلام واریز یارانه جدید را بگیرید:

گزینه «یارانه» را از بخش خدمات اجتماعی و شهروندی انتخاب کنید.

شماره موبایل سرپرست خانواری که قبلا در سامانه GOV.ir ثبت‌نام کرده است را وارد کنید.

دکمه استعلام را بزنید تا نتیجه استعلام وضعیت یارانه را در اپلیکیشن یا سایت پیشخوان۲۴ ببینید.

نکته: پیشخوان۲۴ علاوه‌بر نسخه وب‌سایت، نسخه اپلیکیشن نیز دارد؛ همین موضوع، این سامانه را به بهترین برنامه استعلام یارانه تبدیل کرده است.

اعتراض به عدم دریافت یارانه بهمن ماه

اعتراض یارانه از طریق مراجعه به سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir امکان‌پذیر است. شما باید در این سامانه، درخواست برقراری مجدد یارانه را ثبت کنید؛ سپس، کد پیگیری اعتراض به یارانه ارسال‌شده به شماره موبایل سرپرست خانوار را نزد خود نگه دارید. آگاهی از نتیجه نیز از همین روش امکان‌پذیر است.

در ضمن، شما می‌توانید علاوه‌بر مراجعه به سامانه مذکور، از طریق شماره تلفن اعتراض به یارانه نیز برای ثبت اعتراض یارانه اقدام کنید. شماره اعتراض به یارانه ۰۲۱۶۳۶۹ است.

سوالات متداول

یارانه هر نفر چقدر افزایش می‌یابد؟

اگر دهک یارانه شما اول تا سوم باشد، یارانه جدیدتان ۶۲۰ هزار تومان خواهد بود اما اگر دهک یارانه شما چهارم تا هفتم باشد، یارانه جدیدتان ۵۲۰ هزار تومان خواهد بود. در ضمن، اگر دهک بندی یارانه جدید شما هشتم یا نهم باشد، همان ۳۰۰ هزار تومان را دریافت خواهید کرد.

آیا با دادن کالابرگ یارانه نقدی قطع می‌شود؟

خیر؛ کالابرگ یک مبلغ اضافه بر یارانه نقدی است؛ بنابراین کالابرگ موجب قطع یارانه نقدی نمی‌شود بلکه موجب اضافه شدن یارانه تشویقی به مبلغ ۲۲۰ هزار تومان به دهک‌های اول تا هفتم می‌شود.

آیا استعلام یارانه با کد ملی امکان‌پذیر است؟

بله؛ استعلام یارانه معیشتی با کد ملی از طریق روش کد دستوری «#کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*» امکان‌پذیر است؛ البته، ممکن است که این سامانه گاهی با اختلال و مشکل روبه‌رو باشد و پاسخگو نباشد.

آیا یارانه معیشتی جدید امشب واریز می‌شود؟

تاریخ واریز یارانه جدید برای دهک‌های اول تا سوم، ۲۵‌ام هر ماه است و برای دهک‌های چهارم تا نهم، ۳۰‌ام هر ماه است. با توجه به زمان‌های گفته‌شده، اگر ۲۵‌ام یا ۳۰‌ام باشد، یارانه جدید امشب واریز می‌شود.

مبلغ یارانه معیشتی برای ۴ نفر چقدر می‌شود؟

اگر دهک اول تا سوم باشند، یارانه کالابرگ آنها مجموعا ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان خواهد بود اما اگر دهک چهارم تا هفتم باشند، یارانه آنها مجموعا ۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان خواهد بود. در ضمن، اگر این خانواده ۴ نفره دهک هشتم یا نهم باشند، نهایتا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند.

شرایط و مدارک دریافت وام یارانه بگیران ۱۴۰۲ چیست؟

اخبار متعدد و متنوعی در مورد وام با کارت یارانه وجود دارد اما این اخبار درست و صحیح نیست. شما می‌توانید آخرین اخبار یارانه وام را در صورت اعلام سازمان هدفمندسازی، از اینجا پیگیری کنید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.