کد خبر : 49978 / /
/

عیدی بازنشستگان | عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی | عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران

سورپرایز عیدانه امسال برای بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی | عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی 5 میلیون و 700 هزار تومان شد

بر اساس تازه ترین خبرها احتمال می رود مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی به 5 میلیون و 700 هزار تومان برسد.

سورپرایز عیدانه امسال برای بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی | عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی  5 میلیون و 700 هزار تومان شد

میزان پرداخت عیدی بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی بارها مورد بررسی قرار گرفته است.عیدی بازنشستگان از نیمه اسفند ماه واریز می‌شود. عیدی بازنشستگان به افراد واجد شرایط تعلق می‌گیرد. عیدی بازنشستگان را دولت اعلام می‌کند و طبق سنوات گذشته، مبلغ آن به اندازه‌ی عیدی کارمندان دولت است. در ادامه به آخرین جزییات از عیدی بازنشستگان در سایت خبرآزاد می پردازیم.

بر اساس تازه ترین خبرها احتمال می رود مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی به 5 میلیون و 700 هزار تومان برسد.

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یا حتی دو برابر این رقم برای هزینه‌های پایان سال بازنشستگان کفایت نمی‌کند و باید کارگران بازنشسته به اندازه کارگران شاغل عیدی پایان سال بگیرند.

بر اساس تازه ترین خبرها احتمال می رود مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برسد.

یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، با بیان اینکه امسال وضعیت معاش بازنشستگان تامین اجتماعی به شدت بحرانی‌ست؛ گفت: انتظار داریم مدیرعامل سازمان عیدی بازنشستگان کارگری را طبق قانونِ مربوط به عیدی کارگران تصویب و پرداخت کند.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، هنوز میزان عیدی بازنشستگان کارگری مشخص نشده است اما به روال هرساله عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی تقریباً برابر با عیدی بازنشستگان دولت مصوب و پرداخت می‌شود.

عیدی بازنشستگان

مبلغ جدید عیدی بازنشستگان مشخص شد

با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال، مجموعه‌های از جمله سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تهمیدات خود را برای پرداخت عیدی به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان اعلام کردند.

در همین ارتباط میرهاشم موسوی؛ مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی درباره میزان عیدی به بازنشستگان این سازمان گفت: به ازای هر نفر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و به ازای همسر ۷۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

رقم عیدی و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

جزئیات مبلغ عیدی و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، لشکری و کشوری اعلام شد.

،حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، لشکری و کشوری در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی همراه خواهد شد.

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، درباره بررسی بودجه اظهار کرد: در بند س تبصره ۶، مقررات مربوط به متناسب سازی حقوق بازنشستگان مطرح شده بود و از افزایش یک درصدی مالیات بر افزوده جهت تأمین این افزایش استفاده شده بود. این مقررات توسط شورای نگهبان تأیید شده و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

عیدی بازنشستگان برای سال جاری به مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است. این مبلغ در سال ۱۳۹۰ با میزان ۳۵۰ هزار تومان شروع شده بود و تا سال ۱۳۹۶ با افزایش تورم افزایش یافته بود، اما پس از آن، افت ناشی از تورم در این مبلغ رخ داده است.

جزئیات حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳: در تبصره ۱۵ که به حقوق و مزایا کارکنان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان اختصاص دارد، میزان افزایش حقوق‌ها و دیگر مزایا برای سال آینده مشخص شده است.

در ردیف ۱ بند (الف) تبصره ۱۵ که تصویب شده است، ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیران و بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری و کشوری/ حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی متناسب با سنوات خدمت به میزان ۹۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

 تازه ترین خبرها از «همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی؛ یک فعال کارگری نسبت به سخنان رئیس سازمان تامین اجتماعی در خصوص طلب این سازمان از دولت واکنش نشان داد؛ که در این گزارش به شرح کامل این بیانات پرداخته ایم که در ادامه می خوانید.

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی؛ یک فعال کارگری نسبت به سخنان رئیس سازمان تامین اجتماعی در خصوص طلب این سازمان از دولت واکنش نشان داد؛ که در این گزارش به شرح کامل این بیانات پرداخته ایم که در ادامه می خوانید.

احسان سهرابی (فعال کارگری) با انتقاد از کاهشِ خدماتِ سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه‌شدگانِ این سازمان گفت: فلسفه سازمان تأمین اجتماعی ایجاد رفاه عمومی، برطرف کردنِ فقر و محرومیت، حمایت از اقشار و گروه‌های هدف خدمات اجتماعی از جمله بی‌سرپرستان، از کار افتادگان، معلولان و سالمندان است. اهداف رفاه و تأمین اجتماعی که در اصول ۳و۲۱و ۲۸و۲۹و ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی آمده است، اقتضاء می‌کند تأمین اجتماعیِ ما نظامی کارآمد، توانمندساز، عدالت‌بنیان، کرامت‌بخش و جامع باشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.