کد خبر : 50362 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت جدید | واریز سود سهام عدالت

عیدانه دولت بزودی در حساب سهام عدالتی ها |واریزی 8 میلیونی در حساب این سهامداران | ارزش سهام عدالت امروز 12 اسفند 1402 چقدر شد ؟

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی امروز 12 اسفند 1402 به 9 میلیون 468 هزار و719ئتومان رسید.

عیدانه دولت بزودی در حساب سهام عدالتی ها |واریزی 8 میلیونی در حساب این سهامداران | ارزش سهام عدالت امروز 12 اسفند 1402 چقدر شد ؟

واریز سود مرحله دوم سهام عدالت هم در نیمه دوم اسفند انجام خواهد شد. مبلغ سود مرحله دوم سهام عدالت برای افراد مختلف متفاوت است. در صورتی که فرآیند تقسیم سود سهام عدالت وراث حداکثر تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ به پایان برسد، گروهی از صاحبان سهام عدالت در ماه پایانی سال دو سود  جداگانه دریافت می‌کنند.آخرین اخبار درباره ثبت نام جدید و ارزش سهام عدالت را در خبر آزاد بخوانید.

سهام عدالت

ارزش سهام عدالت امروز 12 اسفند 1402 چقدر شد

جی پلاس نوشت؛ امروز شنبه (12 اسفند 1402)، ارزش سهام عدالت 490 هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به 8 میلیون 482 هزار و209 تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با31964 واحد افزایش در ارتفاع 2.086.791 و شاخص هم  وزن در ارتفاع 724.853 واحدی قرار گرفته است.

 ارزش معاملات امروز بازار بورس6851 میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم 7238 هزار میلیارد تومان قرار داد. 

بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس از طریق نمادهای فولاد،شپنا،شبندر،وغدیر،شتران،تاپیکو و وبملت صورت گرفت و شاخص های آریا،خاور،هرمز،وسپهر،خدیزل،فزر و فصبا بیشترین تاثیر را بر شاخص بازار فرابورس گذاشتند. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.

سهام عدالت

ارزش سهام عدالت 490 هزار تومانی در 12 اسفند 1402

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی در 12 اسفند 1402

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (12 اسفند 1402) ارزش سهام عدالت 532 هزارتومانی دارندگان این سهام به 9 میلیون و468 هزار و719 تومان رسید.

یک میلیون سهامدار سهام عدالت، سود خود را دریافت نکرده‌اند

گفتنی است، بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان حدود ۱۰۰ هزار نفر آذرماه امسال به دلیل مشکل در شماره شبای معتبر خود نتوانستند سود سهام عدالت دریافت کنند. بر اساس آمار از این تعداد ۵۵ هزار و ۴۴۵ نفر حساب بسته داشتند، ۳۲ هزار و ۵۸۷ نفر با مشکل عدم تطابق کد ملی و شماره حساب مواجه بودند. همچنین بر اساس آمار ۹ هزار و ۶۲۵ نفر دارای حساب راکد بودند و بیش از ۷ هزار نفر هم شماره حساب غیر فعال داشتند.

بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، متاسفانه همچنان یک میلیون نفر سهامدار سهام عدالت شماره شبای معتبر خود را در سامانه سجام ثبت نکرده اند.

حالا باید منتظر ماند دید مبلغ و زمان دقیق واریز سود سهام عدالت چه زمانی خواهد بود؟ واریز سود سهام عدالتی که بنابر تاکید مسئولان برای پرداخت آن هیچ گونه پیامک و لینکی به مشمولان ارسال نخواهد شد./تسنیم

سهام عدالت

زمان واریز سود مرحله دوم سهام عدالت اعلام شد

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: همواره تلاش کردیم که سود سهام عدالت را زودتر از دولت‌های قبل پرداخت کنیم و انشالله مرحله دوم سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفندماه پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید احسان خاندوزی در نشست خبری خود اظهار کرد: همواره تلاش کردیم که سود سهام عدالت را زودتر از دولت‌های قبل پرداخت کنیم و انشاالله مرحله دوم سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفندماه پرداخت می‌شود.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره ثبات در تصمیم گیری‌ها و تأثیر آن بر بازار سرمایه اظهار کرد: ثبات چشم اندازهای سیاست‌های اقتصادی برای سرمایه گذاران و به ویژه صنایع بورسی حائز اهمیت است؛ دولت در مصوبه‌ای که امسال در خصوص خوراک پتروشیمی‌ها داشت خود را تا چند سال آینده محدود کرد تا برای فعالان اقتصادی پیش بینی پذیر شود؛ مصوبات و بودجه‌های سنواتی در حوزه عوارض صادرات مواد خام و نیمه خام متأسفانه مستمرا در مقام تغییر بود اما امسال در ۱۴۰۲ تلاش کردیم بعد از نشست شورای گفت وگوی و دولت و بخش خصوصی عوارض صادراتی را اصلاح کردیم به دولت رفته و امیدواریم فردا نتیجه مصوبه دولت در این خصوص را اعلام کنم./ایمنا

 برای فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث چه مدارکی لازم است؟

  اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی کارت ملی و یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد)

    اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی جهت کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است)

    در صورتی که متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه نیز ضروری است.

همانطور که اعلام شده برای طی کردن مراحل فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان، وراث نیازمند این هستند که  به یکی از شعب بانک‌های منتخب و کارگزاری‌های مشخص شده مراجعه کنند تا فرآیند به شکل رایگان انجام شود. در همین راستا مهدی حاجی‌وند مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: باید بر این نکته تاکید کرد که وراثی که از طریق بازار سرمایه (شعب کارگزاری‌ها و شعب بانک‌های منتخب) اقدام به انحصار وراثت سهام عدالت کنند فرآیند برای آن‌ها رایگان خواهد بود.

او در ادامه بیان کرد: افراد باید به کارگزاری‌های منتخب جهت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث مراجعه کنند؛ به عبارتی با توجه به نکته‌ای که در ابتدا مطرح شد تمام کارگزاری‌ها فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث را انجام نمی‌دهند و تنها ۴۴ کارگزاری این اقدام را انجام می‌دهند.

 
 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.